مدیر کل ورزش و جوانان فارس خبر داد؛برگزاری بزرگترین اجلاسیه کوهنوردی جهان در شیراز

خبر پارسی – مدیر کل ورزش و جوانان فارس از برگزاری بزرگترین اجلاسیه کوهنوردی جهان با حضور ۱۲۰ مهمان از ۳۵ کشور خارجی در شیراز خبر داد .

حیدرعلی کامیاب سه‌شنبه ۲۵ مهر در یک کنفرانس خبری با اعلام برنامه های هفت تربیت بدنی و ورزش، از برگزاری بزرگترین اجلاسیه کوهنوردی جهان، شامل اجلاسیه فدراسیون جهانی، اجلاسیه فدراسیون آسیایی و اجلاسیه فدراسیون اروپایی این رشته ورزشی در  حاشیه برنامه های هفته تربیت بدنی و ورزش در شیراز خبر داد .

 کامیاب ضمن تشریح برنامه های هفته تربیت بدنی مهمترین هدف برگزاری هفته تربیت بدنی و ورزش را گرامی‌داشت هفته تربیت‌بدنی و ورزش در بخش‌های ورزشی، فرهنگی، جوانان، عمرانی و … عنوان کرد.

او در ادامه به اهمیت اجلاسیه جهانی کوهنوردی در شیراز اشاره داشت و افزود: در روز ۲۹ مهرماه و با حضور استاندار فارس، دبیر کل فدراسیون جهانی و دبیر فدراسیون کوهنوردی کشور و بیش از ۱۲۰ مهمان از ۳۵ کشور خارجی این مراسم کلید خواهد خورد .

مدیر کل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه در هفته تربیت بدنی و ورزش بیش از ۱۵۰۰ برنامه توسط ۹۰۰ هیئت ورزشی در فارس اجرا می شود، گفت: برنامه ها از روز ۲۶ مهر ماه و طی یک هفته در سراسر استان اجرا می شود .

افتتاح سالن ورزشی شهرستان اقلید که از ۱۸ سال قبل آغاز شده بود و همچنان نیمه کاره باقی مانده بود و اکنون به اتمام رسیده، المپیاد ورزشی درون مدرسه ای، غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری نشست هم‌اندیشی با جوانان و سمن‌های حوزه جوانان و برگزاری کنفرانس‌های خبری و نشست‌های اطلاع‌رسانی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

کامیاب با اشاره به اینکه کار احداث سالن ورزشی ۳ هزار نفری محبی گراش، مراحل نهایی را طی می‌کند و به‌زودی با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح می‌شود، گفت: ساخت این سالن ورزشی با مشارکت یکی از نیکوکاران بنام گراشی در سال ۸۲ ساخته و براساس توافق انجام شده با ۶۰ درصد پیشرفت به این اداره تحویل داده شد.

او اضافه کرد: تعهدات دولتی در خصوص این پروژه چند سال معطل مانده بود که طی سه‌سال اخیر پیگیری و به احسن وجه انجام شده است.

کامیاب همچنین از سالن ورزشی منیری لار به‌عنوان یکی از پروژه‌های بی‌نظیر در منطقه خاورمیانه یاد و اضافه کرد: این پروژه نیز در آینده‌ای نزدیک آماده بهره‌برداری خواهد شد.

او یکی از برنامه‌های مهم هفته تربیت‌بدنی را آغاز عملیات اجرایی ۳۰۰ زمین چمن مصنوعی مینی‌فوتبال روستایی عنوان کرد و افزود: اعتبارات ۱۵۰ پروژه آن مشخص و تامین شده و پیگیری‌ها برای تامین اعتبار ۱۵۰ پروژه نیز ادامه دارد و امیدواریم تا پایان سال مالی ۹۶ این پروژه‌ها کامل و برای بهره‌برداری آماده شود.

در برابر موضع گیری ها احساسی عمل نمی کنم

مدیرکل ورزش و جوانان فارس در خصوص تهدید مسئولان باشگاه ورزشی فجر شهید سپاسی مبنی بر اینکه مسابقات خود را خارج از شیراز برگزار می‌کند، گفت: در برابر این موضع‌گیری‌ها احساسی عمل نمی‌کنم.

او با قبول اینکه چمن ورزشگاه حافظیه شیراز شرایط مطلوبی ندارد، گفت: علی‌رغم تمام کاستی‌ها اما باید پذیرفت که در زمین حافظیه شرایط برای همه تیم‌ها یکسان است؛ چه تیم برنده چه تیم بازنده؛ اگر زمین بد یا خوب است، برای تمام تیم‌ها یکی است.

کامیاب با بیان اینکه در شرایط فوتبال حرفه‌ای یک باشگاه ابتدا باید امکانات داشته باشد، گفت: این صحیح و حرفه‌ای نیست که بگوئیم دولت زمین و امکانات بدهد که تیم‌ها می‌خواهند مسابقه بدهند؛ اما در هر شرایطی ما از همکاری با تیم‌های فوتبال و باشگاه‌ها دریغ نکرده‌ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در عین‌حال گفت: تا قبل از اینکه زمین چمن ورزشگاه پارس شیراز به سطحی مطلوب از آمادگی نرسد، مسابقه‌ای در آن برگزار نمی‌شود.

او ادامه داد: در سال‌های گذشته بالغ بر ۲ میلیارد تومان برای چمن ورزشگاه حافظیه هزینه شد، اما به دلیل آنکه قبل از طی دوره‌ی ریکاوری از آن بهره‌برداری کردیم امروز دچار مشکل شده است.

کامیاب با انتقاد از مطالب عنوان شده توسط مسئول سازمان لیگ، گفت: ما بارها از آقای تاج درخواست کرده‌ایم که برای ۶ ماه بازی‌ها را در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز برگزار کنیم تا امکان بازسازی ورزشگاه حافظیه وجود داشته باشد.

او با بیان اینکه ورزشگاه حافظیه در ابعاد مختلف نیازمند بهسازی و بازسازی است، گفت: به نظر من حتی ساختمان موجود و بخش وی‌آی‌پی و قسمت ویژه خبرنگاران باید از اساس بازسازی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.