مدیر کل آموزش و پرورش فارس:‌ سال آینده با کمبود نیروی آموزشی روبرو هستیم

خبرپارسی – مدیر کل آموزش و پرورش فارس:‌ برای سال تحصیلی آینده با احتساب بازنشستگان با کمبود نیروی آموزشی مواجه خواهیم شد.

علی عسکر نجفی پنج‌شنبه ٢٧ دی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس که در محل استانداری فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه ۵٧ هزار و ٩٧١ نیروی آموزشی در سال تحصیلی ٩٧-٩٨ در فارس فعال بوده‌اند، تاکید  کرد: برای سال تحصیلی آینده با احتساب بازنشستگان با کمبود نیروی آموزشی مواجه خواهیم شد.

وی به وجود ٩هزا و ٣١١واحد آموزشی در فارس اشاره و عنوان کرد که دو هزار و ٩۴٢ مدرسه غیر دولتی و مابقی دولتی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تصریح بر اینکه در برنامه ششم توسعه کشور پیش بینی‌شده که ١۵ درصد از مدارس استان‌ها در پایان این برنامه غیر دولتی باشند، افزود: در استان فارس تقریبا به این درصد در سال‌های میانی این برنامه رسیده‌ایم.

نجفی همچنین تعداد کلاس‌های درسی فعال استان را ۴٢ هزار کلاس اعلام کرد و گفت: از این تعداد ٣٢ هزار کلاس  دولتی است که از میان دولتی‌ها ١٣ هزار کلاس روستایی و ١٩ هزار کلاس آن شهری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح وضعیت تجهیزات مدارس فنی‌وحرفه‌ای آموزش و پرورش فارس گفت: هم‌اینک ٣٨ درصد از دانش آموزان فارسی در مدارس فنی‌وحرفه‌ای مشغول تحصیل هستند که به اعتبار ١٣ میلیارد تومانی برای خرید تجهیزات این مدارس نیازمندیم .

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین افزود: یکهزار و ٨٠٠ فضای آموزشی فارس نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

نجفی همچنین با بیان اینکه بخش عمده‌ای از جلسه قبل شورای آموزش و پرورش استان به معرفی سند بنیادین آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرد، گفت: فرهنگ سازی و آشناسازی همه عوامل فرهنگی با این سند آغاز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه فارس پیشگام راه‌اندازی دبیرخانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور بوده است، گفت: تاکنون بیش از ۴٠٠ مصوبه در شورای آموزش و پرورش فارس به تصویب رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.