فوتبال علیه نتانیاهو !!

عبدالکاظم دریساوی:

خبرپارسی – اعتراض مردم آرژانتین و اسپانیا به انجام مسابقه دوستانه تیم ملی آرژانتین با تیم ملی اسرائیل منجر به لغو این دیدار شد .

 این دیدار دوستانه که قرار بود  ابتدا  در شهر حیفا برگزار شود با تصمیم فدراسیون فوتبال اسرائیل مکان آن  به  شهر اورشلیم (بیت المقدس ) تعییر یافت به دلیل اعتراضات گسترده مردم و تصمیم درست فدراسیون فوتبال و بازیکنان آرژانتین لغو شد .

اسرائیلی ها که تمهیدات  و تبلیعات گسترده ای برای برگزاری این دیدار پیش بینی کرده بودند با “نه بزرگ” افکار عمومی مردم آرژانتین و حمایت مردم اسپانیا و همراهی دولت و فدراسیون فوتبال آرژانتین مواجه شدند .

 وقتی نتانیاهو در سفر اروپایی خود  با اطلاع از لغو مسابقه فوتبال شتابزده  با رئیس جمهور آرژانتین تماس گرفت رئیس جمهور به او گفت این تصمیم فدر اسیون فوتبال و مردم و بازیکنان بود و چون فدراسیون نهادی مستقل است من نمیتوانم در تصمیمات آنان  دخالت کنم .

 این بار  فوتبال در کنار سیاست و همراه سیاست به جنگ طلبان حزب لیکود اسرائیل درسهای شایسته ای داد و به آنان یاد آور شد  با نمایشات  و خیمه شب بازی های نخ نما نمیتوان جهان را فریب داد و بر طبل جنگ و ظلم و تهدید و کشتار و تحریم و تجاوز کوبید .

از تصمیم  و حمایت تحریک آمیز ترامپ در باره  اعلام اورشلیم (بیت المقدس ) به عنوان پایتخت اسرائیل تا سفر اروپایی نتانیاهو برای تشدید تحریمها ی ظالمانه علیه ایران و منزوی کردن این کشور تا سرکوب و کشتار بی رحمانه فلسطینیان در نوار غزه و بمباران بلندیهای جولان سوریه و یکه  تازیهای  سیاسی  از نوع هژمونی طلبی جهانی … همه بخش هایی از یک سیاست قلدرانه و جنگ طلبانه است که فوتبال در یکی از جلوه هایش دست رد به سینه آنان زد و سفر تبلیغی این راهزنان دنیای مدرن را به ضد خودشان تبدیل کرد .

  نتانیاهو اگرچه  در  سفر اخیر خود به دنبال کسب وجهه ای برای دولت خود و منحرف ساختن افکار عمومی جهان از حقوق حقه فلسطینیان  و منزوی کردن ایران بود امافوتبال و تیم صاحب نام آرژانتین به همراه ستارگانش چهره واقعی جنگ طلبان و نژادپرستان حاکم بر  اسرائیل را به شکل عریان نشان داد .

حالا فوتبال فراتر از مستطیل سبز جهان سیاست را تحت تاثیر قرار داده است جهانی که تحت تاثیر زورگویی های ترامپ و پنتاگون و اسرائیل زیر انواع فشارها و تهدیدات قرار گرفته و  میگیرد .

 وقتی تیم ملی آرژانتین یک میلیون و چهارصد هزار دلار این دیدار و سیصد هزار دلار  برای بازی کردن لیونل مسی را در همراهی با ملت  زجر کشیده فلسطین  نپذیرفت فلسطینیان  داغدیده به خیابانها آمدند و به جشن و پایکوبی پرداختند تا جهان یکی از واقعیات الهام بخش تاریخ معاصر را در حافظه خویش ثبت کند  .

عبدالکاظم دریساوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.