فرهنگ با رویکرد خلاقیت می تواند جامعه را به پیشرفت برساند

خبرپارسی – رییس دانشگاه علمی کاربردی شهید رستمی شیراز گفت: دانش واخلاق باید در کنار یکدیگر رشد کنند وآنچه دانش واخلاق را سامان می دهد همان فرهنگ است  پس میتوان گفت فرهنگ  و ترکیب آن با رویکرد خلاقیت می تواند یک جامعه را به پیشرفت برساند .

دکتر حسین محمدی ، درنشستی بمناسبت آغاز دهه پنجم انقلاب در جمع اساتید وکادر آموزشی این دانشگاه گفت :توسعه جامعه قبل از توجه به منابع مالی وفناوری، در گرو نیروی انسانی متخصص ومتعهد و مسئولیت پذیر است .

فرمانده سابق ارشد ارتش در فارس و کهگیلویه و بویر احمد با بیان اینکه بخش بزرگ واصلی این سرمایه را دانشجویان تشکیل می دهند ودانشگاهها از این حیث رسالت سنگینی بردوش دارند، افزود: برای آنکه بتوان فضای رقابت علمی ونوآوری را در دانشگاهها ایجاد کرد باید پیشرفت را به اصلی ترین دغدغه دانشجویان تبدیل کنیم .

 محمدی افزود: با توجه به اینکه دانشجویان دارای استعداد های درخشانی هستند واین استعدادها زمانی به منصه ظهور خواهد رسید که انگیزه لازم فراهم شود ویکی از روشهایی که میتواند انگیزه مناسب را ایجاد کند، اجرای طرح ها وایده های نوآورانه دانشجویان در محیط های واقعی صنعتی، اقتصادی وفرهنگی است.

 محمدی نقش آموزش در توسعه متوازن و پایدار را مهم ارزیابی کردو گفت:

دانش واخلاق باید در کنار یکدیگر رشد کنند وآنچه دانش واخلاق را سامان می دهد همان فرهنگ است  پس میتوان گفت فرهنگ  و ترکیب آن با رویکرد خلاقیت می تواند یک جامعه را به پیشرفت برساند .

او ادامه داد: توجه به خلاقیت ها و فرهنگ ها باعث توسعه رویکرد سیستمی در نظام مدیریتی می شود و دانشگاه این فرصت را به دانشجو می دهد که در یک فرآیند سیستماتیک از مرحله ابتدایی تا تراز بالای علمی آموزش ببیند و متوازن وتخصصی به شکوفایی وخلاقیت برسد.

رئیس دانشگاه شهید رستمی از استاد، دانشجو، محتوی آموزش و فضای آموزشی لازم به عنوان مولفه های  آموزش نام برد وافزود: اثر بخشی تدریس، بیشتر برکیفیت تدریس استوار است و مدرس در کلاس درس باید بسترهای آموزش، پژوهش ویا خدمت رسانی را برای دانشجویان فراهم کند و اگر می خواهیم دانشجویان کارهای بزرگ جامعه را انجام دهند و مسئولیت پذیری اخلاقی و اجتماعی داشته باشند باید زیر ساخت های مناسب را برای آنها فراهم کنیم .

فرمانده سابق ارشد ارتش در فارس و کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به ورود به دهه پنجم انقلاب بیان کرد:  آنچه مسلم است رشد علمی وتوسعه مراکز آموزش  عالی در ایران بعد از انقلاب، یک سیر صعودی داشته و امروز در آغاز دهه پنجم انقلاب، ایران در جایگاهی ایستاده که در کلیه علوم مهم وکاربردی با تکیه بر باور ما می توانیم به خود کفایی ملی رسیده است .

او تاکید کرد: دیگر نیازی به استفاده از متخصصان خارجی در علوم مختلف نداریم و اگر تا دیروز ودوران قبل از انقلاب ورود به دانشگاه یک رویا بود، امروز با تعدادقابل توجهی از نیروی انسانی جوان وتحصیلکرده روبرو هستیم که قطعا رسیدگی به شرایط کار واشتغال این حجم بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی نیازمند توجه ویژه مسئولان امر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.