فاطمه بزرگترین انقلاب معنایی و انسانی بشریت است

خبرپارسی – مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: فاطمه (س)، در سرزمینی که غیرت و شرف را در حقیر دانستن زن می دیده اند، بزرگ ترین انقلاب معنایی و انسانی بشریت است.

به گزارش روابط عمومی مرکز اسلامی فاطمیه، صابر سهرابی در مراسم اهدای جایزه کتاب سال ریحانه النبی که با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شاعران، نویسندگان، علما، روحانیون، اقشار مختلف مردم و مسئولان محلی در مُهر برگزار شد افزود: تا پیش از فاطمه، در تمامی مظاهر تمدنی بشری که هر کدام به یکی از ادیان ابراهیمی می زیسته اند، زن جایگاهی دون نسبت به مرد دارا بود و خود نیز بدین باور بود، اما جایگاه زن آن نبود که خالق هستی مقرر فرموده بود.

وی ادامه داد: فاطمه از نور زاده شد، رفته رفته سیاهی را با نور خویش محو ساخت تا نماد واقعی زن برای نوع بشر باشد، او بر عالم نور پاشید و نور پاشید و نور پاشید تا زهرای اطهر شد، زهرایی که اهمیت جایگاه زن را در نزد باری تعالی تا همیشه بشر به روشنی ماندگار سازد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصرح کرد: فاطمه نور حق، روشنای حقیقت و هدف خلقت است، پس نه با زبان و کلمه بلکه با صفای دل بایستی فاطمه را جست، باید نور فاطمه را با ضمیر پاک دید و منعکس کرد تا بار دیگر به مدد زهرای ازهرش، سیاهی و تباهی بشر رخت بربندد.

سهرابی گفت: چرا فاطمه دردانه ی آفرینش است؟ چرا فاطمه کوثر عطا شده از عالم نور بر رسول مهربانی هاست؟ چرا خوشنودی فاطمه، خوشنودی حقیقت است؟ چرا رضای فاطمه، رضای حق است؟ آیا باید در نسبش جست؟ یا در ذریه اش؟

وی اظهار داشت: فاطمه فرزند آخرین مردی است که فخر عالم امکان است، فاطمه دختر آخرین فرستاده ی حق است. آیا این موهبت، معنای واقعی فاطمه است؟

او تصریح کرد: فاطمه زاده زنی است که حق را پیش از همگان عیان دید و اولین مجذوب حقیقت نامیدندش، آیا این مقام، کفایت می کند معنای فاطمه را؟

سهرابی ادامه داد: فاطمه چراغ پر فروغ خانه اسدالله الغالب است، فاطمه همنشین شیر خداست، فاطمه جان بوتراب است و همسر مردی است که آزادگی بدو می بالد، آیا  این شان رفیع، راهی است به معنای واقعی فاطمه؟

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: فاطمه مادر دو مرد است که یکی حُسن و جمال و زیبایی را از رحمت خالق بر مخلوق به عاریت دارد و دیگری الم حقیقت بشری را تا ابد برافراشته است، فاطمه مادر سرور جوانان بهشتی است، آیا بس است این معنا، فاطمه را؟

سهرابی گفت: هر چند چنین جایگاهی منحصر به فاطمه بوده و جز فاطمه کسی توان رسیدن به این مقام را نداشته، مقامی که نازیده ی حق است، فرزند نبی است، همنشین وصی است، مادر امامت است، ولیکن فاطمه را در فاطمه بایستی جست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.