عکس نوشت:تکیه گاهی با طعم کافور

خبرپارسی-عبدالصمد ابراهیمی-در یک قدمی خود ،عزراییل را می دید که تمام قد برایش آغوش باز کرده است. در همه سال هایی که باید سرش به سنگ می خورد ، نخورد و حالا پای چوبه دار تکیه گاهی می خواست برای آرامش تا سر بر آن بگذارد. چیزی شبیه لالایی مادر برای یک خواب ابدی. سرش را یا باید روی شانه خودش می گذاشت و تنهایی اش را با چوبه دار و بغض ترک برداشته و چشم هایی پر از فرات قسمت می کرد یا سر می گذاشت روی شانه اویی که باید طناب دار را بر گردنش می انداخت. دومی را انتخاب کرد. میان این قاب عجیب ،بوی کافور می آید، بوی تکیه کردن یک انسان بر شانه ای که می داند مرهم هق هق هایش نمی شود. این فریم عجیب پتک دارد.

1653421_490221224433524_349937797_n

شناسنامه هر دو اعدامی را می توان از چهره شان خواند. سن شان آنقدر نیست که بشود نسبت شان با قابیل را جویا شد. پای  چوبه دار، زیر رقص مرگ طناب گره خورده ای که رشته زندگی شان را پاره می کند دلت می خواهد بوی زندگی بشنوی و نمی شنوی. این فریم ۶ ریشتری است .این فریم ، این فریم، این فریم…

پ . ن :عکس جوان ۲۳ ساله‌ای را نشان می دهد که لحظاتی قبل از اعدام سر بر شانه مامور اعدام خود نهاده است.

علیرضا مافیها، ۲۳ ساله و محمد علی سروانی، ۲۰ ساله به جرم زورگیری ، در ملاءعام به دار آویخته شدند.

عکاس این عکس امیر پورمند از ایسنا است که در مسابقه‌ی بین‌المللی عکس خبری سال ۲۰۱۳ برگزیده شد.

امیر پورمند – عکاس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – برنده‌ی جایزه‌ی سوم بخش تک عکس اخبار عمومی (General News) مسابقه‌ی عکس خبری سال (World Press Photo) شد.

خبر پارسی این موفقیت را به آقای پورمند و همکاران رسانه ای در ایسنا تبریک می گوید.

1 دیدگاه برای “عکس نوشت:تکیه گاهی با طعم کافور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.