عضو شورای شهر شیراز:شهرداری زنجان با بودجه ۲۴۰ میلیاردی ۴ میلیارد به ورزش اختصاص می دهد،شهرداری شیراز با بودجه ۲۸۰۰ میلیاردی ۵۰۰ میلیون!

خبر پارسی – یک عضو کمسیون فرهنگی شورای شهر شیراز اختصاص بودجه ۵۰۰ میلیونی شهرداری این شهر برای ورزش را خجالت آور دانست و گفت:با توجه به بودجه ۲۸۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز، اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان برای توسعه ورزش شهر مایه تاسف است.
سید کمال پاک فطرت که در حاشیه تجلیل از خبرنگاران حوزه ورزش توسط اداره کل ورزش و جوانان فارس سخن می گفت،اعلام کرد:شورای چهارم سال گذشته برای اولین بار مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را برای حمایت از هیات های ورزشی اختصاص داد اما برای کلانشهری مثل شیراز با این همه معضلات اجتماعی و فرهنگی مبلغ بسیار ناچیزی است.
وی ادامه داد: شهرداری زنجان با بودجه ۲۴۰ میلیارد تومانی ۴ میلیارد تومان به طور مستقیم به ورزش این شهر اختصاص داده اما شهرداری شیراز علی رغم در اختیار داشتن بودجه ۲۸۰۰ میلیارد تومانی فقط ۵۰۰ میلیون تومان به بحث ورزش اختصاص داده که جا دارد ورزشی نویسان شیرازی این مسئله را واکاوی کنند.
عضو شورای شهر شیراز ضمن تقدیر از برگزاری برنامه هایی چون پیاده روی خانوادگی گفت: اجرای اینگونه همایش ها برای توسعه ورزش همگانی لازم است اما کافی نیست و نباید ما فکر کنیم با برگزاری ۴ همایش پیاده روی خانوادگی ورزش همگانی را توسعه و ترویج داده ایم بلکه معتقدم با ایجاد زیر ساخت های مناسب و فرهنگ سازی است که می توان ورزش همگانی را نهادینه کرد و البته ایجاد زیر ساخت های مناسب و فرهنگ سازی نیز نیازمند هزینه است که شهرداری ها باید برای کاهش معضلات اجتماعی به مقوله توسعه ورزش بپردازند.
پاک فطرت کمبود تفریحات سالم و ترویج شبکه های اجتماعی را فرصتی مناسب برای تهاجم فرهنگی دشمن دانست و گفت: ای کاش متولیان فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسی می دانستند هزینه کردن در ورزش توعی سرمایه گزاری و واکسینه شدن در مقابل شبیخون فرهنگی دشمن است.
وی عملکرد نمایندگان شیراز در همه دوره ها را در بحث ترویج ورزش این شهر ضعیف توصیف کرد و گفت: متاسفانه در تمام دوره های انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیداها از طرفیت ورزش سوء استفاده می کنند وقتی هم به مجلس راه پیدا کردند،قدم مثبتی برای ورزش برنمی دارند.
پاک فطرت از مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس خواست پای صنعت و بخش خصوصی را به ورزش استان باز کند تا رسانه ها نیز در این مسیر او را یاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.