عضو شورای اسلامی شیراز: برگزاری جام جهانی کشتی در شیراز یک فرصت بی نظیر است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز معتقد است که میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی در این شهر را باید به عنوان یک فرصت بی‌نظیر برای توسعه و تعالی این شهر نگاه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، سید کمال پاک‌فطرت سه‌شنبه ۳۱ فروردین در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شیراز در بعد گردشگری و برخورداری از ویژگی‌های یک شهر گردشگر پذیر، دارای شاخصه‌های جهانی است.

وی با تصریح اینکه امروز شیراز در جهان به‌نوعی معرف ایران بزرگ است، گفت: شیراز توانمندی‌های بسیاری را در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی دارد که این شهر را جهانی کرده است.

پاک‌فطرت تصریح کرد: برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی، فرصتی است تا ظرفیت ورزشی این شهر را در رشته‌ کشتی، که به حق ورزش ملی ما محسوب می‌شود، به جهان نشان دهیم.

وی با بیان اینکه کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۶ کشتی فرنگی، باید به‌عنوان یک هدف مد نظر باشد، افزود: میزبانی رقابت‌هایی در سطح جهانی، برای معرفی هرچه بهتر یک شهر و داشته‌های آن فرصتی است که همیشه ایجاد نمی‌شود.

پاک‌فطرت با یادآوری اینکه در گذشته هیچ رقابت جهانی در این سطح را شیراز میزبان نبوده است، گفت: اگرچه بضاعت ورزشی ما در بخش زیرساختی اندک است اما مسئولان فعلی اداره کل ورزش و جوانان تلاش بسیاری را به شکل هدف‌مند و برنامه‌ریزی شده برای ارتقاء توان زیرساختی به‌کار بسته‌اند.

او با اشاره به محل برگزاری رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی در شیراز، گفت: این یک واقعیت است که ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب، آنهم با همت اداره کل ورزش و جوانان، به یک مکان استاندارد برای برگزاری رقابتی جهانی بدل شده است. اما برگزاری رقابت‌هایی در این سطح و تاثیرات بین‌المللی آن می‌تواند انگیزه‌ای برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های بهتر و کاملتر در عرصه ورزش باشد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین گفت: نهاد شورا، سال گذشته اولین گام را برای حمایت از برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی، برداشت و یک سوم از کل اعتبارات ورزشی مصوب شهرداری را به هیئت کشتی اختصاص داد.

پاک‌فطرت با بیان اینکه اعتبارات مصوب شده برای حمایت از رقابت‌‌های جام جهانی کشتی فرنگی، بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان بوده است، گفت: این مبلغ به حساب هیئت کشتی استان فارس واریز شده است.

عضو شورای اسلامی شیراز همچنین از حمایت‌های غیرنقدی شورا و شهرداری خبر داد و گفت: بهسازی و ساماندهی مسیرهای منتهی به محل برگزاری، فضاسازی محیطی، تبلیغات شهری و سایر اقدامات هم قطعا از سوی شهرداری مد نظر خواهد بود.

پاک‌فطرت از همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی درخواست کرد که با همدلی و همراهی، زمینه برگزاری هرچه مطلوب‌تر رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی را فراهم کرده و زمینه‌ساز سرافرازی شیراز در عرصه جهانی شوند.

1 دیدگاه برای “عضو شورای اسلامی شیراز: برگزاری جام جهانی کشتی در شیراز یک فرصت بی نظیر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.