سولماز دهقان: شفافیت یکی از مطالبات اصلی مردم تبدیل شده است

خبرپارسی – عضو شورای شهر شیراز گفت: عدم اطلاع کافی از عملکرد مدیریت شهری در شورا و شهرداری های دوره های پیشین، شفافیت را به یکی از مطالبات اصلی مردم و وعده های مطرح شده از سوی نمایندگان محترم تبدیل کرده است .

سولماز دهقان روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت در نطق پیش ازدستور جلسه علنی شورای شهر شیراز با اشاره به انتخابات لردیبهشت سال پیش، گفت: اواخراردیبهشت ماه سال پیش و در چنین روزهایی بود که مردم شریف شیراز در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی این شهر شرکت کرده و مسئولیت بزرگ نمایندگی خود در اداره امور شهر را به ما سپردند.

او افزود: مسئولیتی که با حضور چشمگیر آنان و تغییر بی‌سابقه در اندازه سبد آرای تمام نامزدها سنگینی بیشتری پیدا کرده بود.

 دهقان، عدم اطلاع کافی از عملکرد مدیریت شهری در شورا و شهرداری های دوره های پیشین، شفافیت را به یکی از مطالبات اصلی مردم و وعده های مطرح شده از سوی نمایندگان محترم تبدیل کرده بود، گفت: این مطالبه‌ در محورهای انتخاباتی با عناوینی همچون اتاق شیشه ای از آن یاد شد.

این عضو شورا با بیان اینکه، از آغاز عملکرد ما نه ماه می‌گذرد جا دارد به میزان تحقق این وعده جدی‌تر نگاه کنیم، افزود: در زمینه تحقق شفافیت در شورا گام هایی برداشته شده از جمله حضور پررنگ‌تر همکاران در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و تعامل مستقیم با شهروندان، پخش زنده جلسات صحن علنی از صفحات شخصی و همچنین فعالیت پررنگ‌تر روابط عمومی شورا از مصادیق این امر است .

دخقان اعتقاد دارد، هنوز اقدامات مورد نیاز بسیاری در خصوص شفافیت سازی باقی مانده است، تاکید کرد:ضرورت ایجاد پرتال و دیتابیسی از مصوبات و صورت جلسات شورا به صورت رسمی و مدون که از طریق سایت یا اپلیکیشنی که در دسترس همگان قرار گیرد بسیار محسوس است.

رئیس کمسیون گردشگری شورای شهر شیرازبا تاکید بر اینکه، در مجموعه شهرداری در راستای شفاف سازی تا کنون اقدام خاصی انجام نگرفته است، ادامه داد:  مردم به جد انتظار دارند که اسناد قراردادها، مناقصات و مزایدات و غیره در سایت شهرداری در دسترس قرار گیرد اتفاقی که در شهرداری های دیگر شهرها روی داده است.

سولماز دهقان با بیان اینکه وظیفه شورا سیاستگذاری و نظارت است تاکید کرد: از رییس محترم شورا تقاضا دارم در جلسات آتی صحن، زمانی را به شهردار و معاونین اختصاص دهند تا به ارائه گزارش در خصوص وضعیت مالی شهرداری به ویژه تحقق تکالیف بودجه، درآمدها و منابع آن، اقداماتی که در راستای کاهش هزینه ها انجام شده و همچنین نحوه بازپرداخت بدهی­ها ، میزان جذب سرمایه  در ۹ ماه گذشته و همچنین میزان پیشرفت پروژه­های عمرانی و فرهنگی نیز که از دغدغه های جدی اعضای شوراست بپردازند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.