ساختار سازمانی ستاد احیای تالاب های فارس تعیین شد

خبرپارسی – معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: ساختار سازمانی ستاد استانی حفاظت و احیای تالاب های فارس پس از بررسی تعیین و برای تصویب به شورای برنامه ریزی استان ارسال شد.

عنایت الله رحیمی، سه شنبه در حاشیه کارگروه احیای تالاب های فارس در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این ساختار سازمانی متشکل از رئیس، جانشین، دبیر و سه کارگروه شامل کارگروه کمیته های محلی، کارگروه راهبردی و کارگروه تلفیق و برنامه ریزی است.
وی با بیان اینکه، هر کدام از این کارگروه ها نیز زیر مجموعه هایی دارند تا آنها بتوانند مواردی را که مد نظر است تدوین و عملیاتی کنند، افزود: چهار کمیته زیر مجموعه کمیته های محلی است که شامل کمیته محلی تالاب کافتر (اقلید)، کمیته محلی تالاب های حوزه شهرستان شیراز مانند مهارلو، ارژن و هفت برم، کمیته محلی تالاب بختگان که شامل طشک، کمجان و بختگان (نی ریز) و کمیته محلی تالاب پریشان (کازرون) می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس افزود: در زیرگروه کارگروه راهبردی نیز سه کمیته فعالیت خواهد داشت که شامل کمیته تخصصی آب، کشاورزی، محیط زیست، منابع طبیعی، زمین شناسی و اقلیمی، کمیته تخصصی امور اقتصادی و کمیته تخصصی فرهنگی اجتماعی، آموزشی و پژوهشی است.
رحیمی زیرمجموعه کارگروه تلفیق و برنامه ریزی را کمیته تخصصی تلفیق، برنامه ریزی و بودجه عنوان کرد و گفت: این بدین منظور است تا بتوانیم در زمینه مباحث زیست محیطی و حفاظت از تالاب ها و احیای آنها گام هایی برداریم.
عنایت الله رحیمی، در مورد اهداف اصلی ستاد احیای تالاب های فارس هم گفت: این ستاد چهار هدف اصلی را دنبال می کند که شامل استقرار مدیریت زیست بومی با جلب مشارکت تمام ذینفعان و با در نظر گرفتن قابلیت های موجود اعم از دستگاه های دولتی، غیر دولتی، دانشگاهی و جوامع بومی است.
او با تصریح اینکه، این ستاد با تاکید بر مشارکت بهره برداران، جوامع همجوار و محلی در پی یافتن راهکارهای عملی برای حل مشکلات تالاب هاست و با در نظر گرفتن این موارد، تصمیم های خود را اتخاذ و آنها را عملیاتی می کند، افزود: از دیگر اهداف این ستاد می توان به تدوین برنامه برای احیای تالاب ها و دریاچه های فارس با هدف حفاظت از تالاب ها در کنار بهبود شرایط جوامع انسانی از طریق بهره برداری پایدار و استفاده از سرمایه اجتماعی استان در حل مناقشات آب و مدیریت مصرف آب اشاره کرد.
او اظهار داشت: افزون بر این وظایف هر کمیته و کارگروه هم تدوین شده که امیدواریم با توجه به تشکیلات و ساختاری که تعریف شده این ستاد بتواند با مشارکت مردم، جوامع محلی، بهره برداران همجوار تالاب ها، دانشگاه ها، صاحبان اندیشه، تشکل های مردم نهاد و طرفداران محیط زیست، برنامه های علمی و عملیاتی را تدوین کند.
وی ادامه داد: ساختار این ستاد یک ساختار کاملا غیر متمرکز است که مشکلات، نیازها و پیشنهادها در فرمانداری ها تبدیل به برنامه می شود و پس از بررسی های علمی توسط ستاد مرکزی مجددا برای اجرا به فرمانداری ها و جوامع مجلی ارجاع داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.