زوم یادگاری برای آزادی بیان

 خبر پارسی – عبدالکاظم دریساوی :در ایامی که روزمرگی و نوعی یاس و رخوت فضای رسانه ها ی فارس را دربرگرفته بود “او ” به هردری می زد تا طلسم یاس بر” اندیشه وقلم “غلبه نکند  .

در سکون و سکوت “دیگران”  و مدعیان  آرام و قرار نداشت . دیدن و  احساس کردن و رنج کشیدن و آنگاه دردمندانه و  اگاهانه وروشنگرانه نوشتن  دغدغه همیشگی او بود و هست . در این شرایط  بود که  “روزنامه نگار درزوم ” در ذهن خلاق او  جرقه زد و در مرداد نودوچهار  متولد شد. وقتی بزرگان طرح فرزاد را دیدند به شوق آمده و او را با تعهد و احساس تعلقی کم نظیر همراهی و حمایت  کردند .  نگاه باز و حمایت استاد فرهیخته ای چون دکتر کوروش کمالی سروستانی از ایده او و همراهی بزرگانی نظیر سیروس رومی.  خسرو حقگو . امین عطایی . غلامرضامالک زاده ،علی محمد پشوتن و دیگر دوستان و همراهان به این نشست ها  وجهه و اهمیت داد . روزنامه نگار در زوم تا سی ماه و نقد سی روزنامه نگار استان فارس به شکل منظم و مستمر و بدون وقفه   ادامه یافت .

صدری ازهمان جلسه اول تا آخرین جلسه با همان شور و شوق آغازین علیرغم مشکلات و برخی کم تحملی ها   پایمردانه ایستاد و” همه “را  را با هر اندیشه و تعلق سیاسی و اجتماعی و رسانه ای به این حضور فراخواند.   درآخرین  نشست،  نسل جوان و پیشکسوت  و بسیاری دیگر آمدند واو را  که نقش دبیر نشست ها را داشت  با صراحت و صمیمانه و البته جسورانه وروشنگرانه   نقد کردند  تا شعر “خوشتر آن باشد که سر دلبران    گفته اید در حدیث دیگران”  در عمل  دیده ومحقق شده باشد .  جلسه ای در شان  “صدری “برگزار  و از نقش اثر گذار و جریان ساز یکی از “فرزادان اندیشه و قلم و رسانه (نظیر  عبدالصمد ابراهیمی . شهرام ذاکری فرد . بنیامین ال علی و حمید روستا و ایمان  فولادفرو امید صدیق و حمید مقدس فرد و  لیلا اکبرزاده و …) تجلیل و تمجید شده باشد  .

 و اما بعد …    مهمترین دستاورد روزنامه نگار در زوم  در عرصه نقد و رسانه و روزنامه نگار ؛    حرمت گذاردن به اصالت  و تشخص و جایگاه   و تعالی روزنامه نگاران فارس همراه با تاکیدی بر جسارت و روشنگری روزنامه نگار به مثابه بخشی از پیشاهنگان روشنگری اجتماعی  است .  دستاوردی ارزشمند و قابل تامل !!

 حضور مردان و زنان نواندیش و تحول خواه بار دیگر  در شیراز  تاریخ ساز و خاطره انگیز سخنی  و نقشی  ماندگار زد تا راهی برای جلو گیری از هرگونه سکون و انسداد اندیشه و قلم  باشد . متبرکباد!!  روزنامه نگار در زوم با نقدها و تفسیرهایش صراحت و صمیمت  و صداقت و آموختن مستمر و تحمل آرا و نواندیشی و نوآوری را تمرین کرد و به خواهندگانش شجاعت و جسارت درنقد منصفانه و سازنده  همه کس و همه چیز را  یادآور شد . این نکات و مقولات  برای رشد کمی و کیفی و پویایی و تعالی و تحقق عدالت در  هر جامعه ای یک نیاز حیاتی است . حالا روزنامه نگاری فارس با  روزنامه نگار در زوم برگی زرین برای ثبت و ضبط و استمرار به تاریخ نویس پرتلاشش داد تا استاد  سیروس رومی برای آیندگان به یادگار بگذار د . یادگار  و روش و منشی برای تقابل با هرنوع محدویت برای آزادی بیان  وحقوق شهروندی !!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.