رتبه پنجم فارس در نزاع خیابانی

خبر پارسی: استان فارس با ثبت رکورد ۲۷ هزار و ۶۷۵ تن مراجعه به پزشکی قانونی پس از استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی در رتبه پنجم نزاع خیابانی قرار دارد.

در ۱۰ ماهه امسال ۵۲۱ هزار تن شامل ۱۵۷ هزار و ۹۸۹ زن و ۳۶۳ هزار و ۱۶۸ مرد به علت معاینات نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند و در مجموع حدود ۳۰ درصد مراجعه‌کنندگان را زنان و ۷۰ درصد باقی‌مانده را مردان شامل می‌شوند.

ایسنا اعلام کرد: گرچه به این آمار باید شمار افرادی که از مراجعه پزشکی قانونی یا طرح شکایت خودداری کرده‌اند را نیز اضافه کرد، اما جمع آوری این آمار با توجه به در دسترس نبودن تمامی موارد غیر ممکن است بنابراین آمار فعلی معیار خوبی برای بررسی نزاع در استان‌های مختلف و به نوعی تعیین جغرافیای نزاع در کشور است.

بر این اساس استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب دارای بیشترین آمار مراجعات نزاع به پزشکی قانونی بوده‌اند که از این بین تهران با ۸۹ هزار و ۵۶۱ مورد، خراسان رضوی با ۴۸ هزار و ۶۹۵ مورد و اصفهان با ۳۷ هزار و ۶۵۳ مورد رتبه‌های اول تا سوم جدول بیشترین آمار نزاع را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین استان‌های آذربایجان شرقی، فارس و آذربایجان غربی نیز با ثبت رکورد مراجعه به ترتیب ۲۹ هزار و ۶۰ تن، ۲۷ هزار و ۶۷۵ تن و ۲۲ هزار و ۱۵ تن رتبه‌های چهارم تا ششم را به خود اختصاص داده‌اند.

استانهای خراسان جنوبی، ایلام و سمنان نیز کمترین آمار مراجعه کننده نزاع را به خود اختصاص داده‌اند به طوری که در استان خراسان جنوبی تنها ۲۷۲۸ تن شامل ۹۷۹ زن و ۱۷۴۹ مرد، در استان ایلام ۳۶۰۲ تن شامل ۷۹۰ زن و ۲۸۱۲ مرد و در استان سمنان ۴۰۴۵ تن شامل ۱۳۱۳ زن و ۲۷۳۲ مرد از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ثبت شده است.

به گزارش ایسنا استانهای بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد نیز به ترتیب با ۴۴۳۸، ۵۲۴۵ و ۵۷۱۹ مورد مراجعه کننده نزاع در مقام‌های چهارم تا ششم استان‌های دارای کمترین آمار نزاع قرار گرفتند.

بررسی این آمارها بیانگر این است که افزایش و کاهش نزاع ارتباط مستقیمی با عواملی نظیر جمعیت، بافت شهری، توسعه فیزیکی و … دارد به‌طوری که با میزان افزایش این مولفه‌ها، آمار نزاع نیز افزایش داشته است تا جایی‌که استان تهران حدود به یک ششم آمار مراجعه کنندگان نزاع در کل کشور را به خود اختصاص داده است.

 

1 دیدگاه برای “رتبه پنجم فارس در نزاع خیابانی

  1. عزیزان با درود و شادباش سال نو
    ارایه تعداد درگیری به تنهایی برای رتبه بندی و مقایسه کافی نیست و راحت ترین کار این است که دست کم این تعداد را بر جمعیت هر یک از استانها تقسیم کرده و یک میزان ارایه دهیم و یا دقیقتر اینکه بر گروههای سنی مختلف تقسیم کنیم و میزانهای اختصاصی ارایه دهیم انگاه شاید فارس مثلا اول یا آخر شود. روش ارایه صحیح این است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.