دستغیب: موکب احمد بن موسی (ع) با اعتقاد به زنده نگهداشتن راه امام حسین (ع) برپا شده است

خبرپارسی – رییس شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد: مجموعه مدیریت شهری با اعتقاد به لزوم زنده نگهداشتن راه امام حسین (ع)، بودجه موکب احمدبن موسی (ع) را تصویب و اقدام به اعزام نیرو به مرز شلمچه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، سید احمدرضا دستغیب در آیین بدرقه کاروان احمدبن موسی (ع) شهرداری شیراز جهت اعزام به مرز شلمچه و ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی که با حضور استاندار فارس، شهردار شیراز، اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، افزود: امام حسین (ع) برای رفع پلیدی ها و اصلاح امور در جامعه قیام کرد و امروز اگر ما پیروی این امام بزرگوار هستیم باید از خودمان شروع کنیم و خود را از بدی ها، پلشتی ها و انحرافات اصلاح کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز خطاب به خادمین موکب احمدبن موسی (ع) گفت: امیدوارم خداوند به یمن پذیرایی از زائرین اربعین حسینی به شما برکت، سلامتی و عزت عنایت کند.

استاندار فارس نیز در این آیین گفت: در آستانه برگزاری مراسم اربعین در اقصی نقاط کشور شاهد اعزام خادمین زائران اربعین حسینی هستیم که نشان از موج دلدادگی به امام حسین (ع) بزرگمرد تاریخ است. امروز کاروان احمدبن موسی (ع) شهرداری شیراز منظره زیبایی از دلدادگی را خلق کردند.

مهندس تبادار با تاکید بر لزوم الگو قرار دادن سیره امام حسین (ع) افزود: باید ویژگی های اخلاقی امام حسین (ع) بر زندگی، رفتار و کردار همه ما جاری شود.

وی خاطرنشان ساخت: از مجموعه مدیریت شهری که بنیان این موکب را فراهم کردند، سپاسگذارم.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در این آیین گفت: امسال برای پنجمین سال متوالی است که شهرداری شیراز به عنوان معین استان فارس و خوزستان طی مدت زمان ۲۵ روز به زائرین اربعین حسینی خدمت رسانی می کند.

محمدحسن پور با بیان اینکه ۵۵۰ نیرو در حوزه های پسماند، اتوبوسرانی، آتش نشانی، فرهنگی و … در موکب احمدبن موسی (ع) شاهچراغ شهرداری شیراز حضور دارند، افزود: سازمان مدیریت پسماند با ۲۰۰ نیرو و ۲۵ خودرو  مسیری به طول ۵۰ کیلومتر را نظافت می کند و ۴۵ آتش نشان با پنج دستگاه خودروی آتش نشانی وظیفه تامین ایمنی و ارائه خدمات آتش‌نشانی را در موکب بر عهده دارند. ایاب و ذهاب زائران نیز توسط ۵۰ دستگاه اتوبوس اعزامی از شیراز از خرمشهر تا نقطه صفر مرزی به صورت ۲۴ ساعته انجام می شود. در زمینه برنامه های فرهنگی علاوه بر برپایی نماز جماعت، برگزاری مراسم روضه خوانی، تبلیغات محیطی و … اقلام فرهنگی با محوریت معرفی شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) توزیع خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز خاطرنشان ساخت: این موکب ظرفیت اسکان شبانه یک هزار و دویست نفر از زائران را دارد. همچنین شهرداری شیراز در هر وعده صبحانه، ناهار و شام میزبان ۵ هزار نفر از زائران حرم حسینی است.

وی ایجاد نانوایی سیار ۲۴ ساعته، آشپزخانه سیار و برطرف کردن مشکل کمبود آب محدوده ۱۸ هزار متر مربعی موکب احمدبن موسی (ع) را از اقداماتی دانست که امسال برای نخستین بار توسط شهرداری شیراز انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.