جمعیت هلال احمر،جمعیتی برای صلح یا نزاع؟! بنی آدم ….

خبر پارسی – فرزاد صدری – انتشار نامه فعالان حوزه سلامت مبنی بر نگرانی این طیف از مدیریت یک معلم حرفه و فن در راس جمعیت هلال احمر فارس،واکنش های زیادی را در بین کارکنان این سازمان برانگیخت و طرفداران و مخالفین شخص یاد شده به بیان دیدگاه های خود در این رابطه ذیل خبر یاد شده پرداختند.دیدگاه هایی که بعضا ادبیات مناسبی نداشت و مخالفین و موافقین با این وجود که همکار همدیگر بودند،با بدترین نوع ادبیات از خجالت هم درآمدند! آن هم در سازمانی که شعارش صلح و دوستی است! خبر پارسی برای احترام به هر دو گروه مخالف و موافق مجبور به انتشار این دیدگاه ها شد تا یکسویه به داوری نرفته باشد اما هرگز تصور نمی کرد کارکنان یک نهاد عام المنفعه که باید صلح و دوستی را ترویج کنند انواع و اقسام تهمت ها را نثار همدیگر کنند و با اسامی جعلی کامنت بگذارند!یادمان نمی رود  معاون اول رئیس جمهور در اولین روزهای کاری خود به این نکته تاکید کردو گفت : «هلال احمر باید منادی پیام صلح و دوستی ایران به دنیا باشد»(اسحاق جهانگیری در جلسه معارفه رئیس جمعیت هلال احمر در شهریور ماه ۹۲).

من جای مدیر عامل سازمان باشم به دور از هرگونه حب و بغض و خط کشی سازمانی و جناحی مدیریت فرهنگی مجموعه را مامور به فرهنگ سازی در این زمینه می کنم و به پرسنل سازمان یادآور می شوم شما قرار است منادی صلح در جهان باشید! اگر در شهر شاعر خوش لسان شیراز که از قضا معلم اخلاق هم هستند و اگر در سازمانی که مهمترین وظیفه اش فعالیت های بشر دوستانه است، بنی آدم اعضای یکدیگر نباشند،نباید توقع داشته باشیم که در دیگر نقاط و یا سازمان ها، رنگین کمان عشق و صلح و دوستی سایه بگستراند.

06-together-37

رسانه های دیجیتال امروز نقشی تعیین کننده در تربیت جوامع دارند و جوانان وقت زیادی را در فضای مجازی سپری می کنند. این فضا در صورت استفاده نادرست، آسیب های خاص خود را دارد و اتفاقا یکی از دستگاه هایی که باید این فضا را به سمت مهرورزی و عاری از خشونت کلامی هدایت کند،جمعیت هلال احمر است.

ماجرای کامنت های نامناسب ایرانیان در صفحه فیس بوک «لیونل مسی»،را همه به یاد داریم.ماجرایی که چیزی جز شرمساری برای ملتی که ادعای سابقه فرهنگی دارد،به همراه نداشت.شاید به این دلیل که فضای مجازی ما بازتابی از واقعیت های درون جامعه است.این خشونت کلامی از هرکس که در جامعه سر بزند نباید از کارکنان نهادی سر بزند که یکی از مهمترین رسالت هایش ترویج عشق و محبت و صلح و دوستی است.

در دنیای واقعی به رفتارهای تخریب گرانه تعمدی و ضد اجتماعی و غیرمسئولانه می گویند وندالیسم. برخی نظریه پردازان رفتارهای وندال را عکس العملی خصمانه و کینه توزانه به برخی از صور فشارها، تحمیلات ناملایمات، حرمان ها و اجحافات بیرونی و اجتماعی می دانند. ظاهرا حالا با یک وندالیسم مجازی روبرو هستیم. درست است که تخریب های مجازی ملموس و مادی نیست اما به نظر می رسد از نظر اثراتی که دارد به همان میزان خصمانه و غیرمسئولانه است.

یادمان باشد داستان تغییر مدیر هلال احمر فارس دیر یا زود می گذرد . اما کمرنگ شدن اخلاق در جامعه که حالا فرم و شکل مجازی هم گرفته زنگ خطری است که باید آن را جدی بگیریم.

مدیر عامل هلال احمر فارس هرکس که باشد چه پزشک،چه معلم چه امدادگر،تباید ماده ۲ اساسنامه این جمعیت را فراموش کند که : «تلاش براى تسکین آلام بشرى، تأمین احترام انسان ها و کوشش در جهت برقرارى دوستى و تفاهم متقابل و صلح پایدار میان ملت ها و همچنین حمایت از زندگى و سلامت انسان ها بدون درنظر گرفتن هیچگونه تبعیض میان آنها.»از جمله مهمترین وظایفش است.

خطاب به کارکنان شریف،زحمت کش و خدوم هلال احمر فارس یادآور می شویم: حرمت امامزاده را متولی آن نگه می دارد.یادتان نرود در کجا کار می کنید و چه مسئولیتی دارید.

در پایان یادداشت کوتاه دو تن از معاونین جمعیت هلال احمر فارس را منتشر می کنیم که خطاب به خبر پارسی نوشته اند: با عنایت به یادداشت هایی به نام اینجانبان،غلامحسین تجلی و دکتر علیرضا حکمت،ذیل خبرنامه جمعی از فعالین حوزه سلامت فارس،به اطلاع می رسانیم هیچ گونه یادداشتی از جانب ما ارسال نشده و خواهشمندیم از ثبت نظر به نام اینجانبان ممانعت به عمل آورید.

همچنین مدیر محترم حراست جمعیت هلال احمر فارس،جناب آقای شایانی نیز در تماس با خبرپارسی انتشار هر گونه کامنتی با نام خود را تکذیب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.