جزییات توزیع بنزین یورو ۴ در کلانشهرها/ شیراز از یورو ۴ باز ماند

در حالی که طبق برنامه اعلام شده بنا بود هشت کلانشهر کشور تا پایان سال جاری تحت پوشش بنزین یورو ۴ قرار بگیرند، توزیع بنزین یورو۴ در شش کلانشهر انجام شده و بنزین یورو ۴ به طور کامل به دو شهر شیراز و اهواز نرسیده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، طبق برنامه وزارت نفت ٨ کلانشهر کشور باید تحت پوشش توزیع بنزین یورو ۴ قرار بگیرند که در این راستا، در گام اول توزیع بنزین یورو ۴ در شهر اراک آغاز شد و سپس تهران و کرج تحت پوشش قرار گرفتند. از مرداد ماه سال جاری نیز شهر تبریز و سپس شهر اصفهان از محل تولید بنزین یورو ۴ پالایشگاه‌های تبریز و اصفهان تحت پوشش توزیع بنزین یورو ۴ قرار گرفته‌اند. شهر مشهد نیز از چندی پیش تحت پوشش بنزین یورو ۴ قرار گرفت و اکنون فقط دو کلانشهر اهواز و شیراز به طور کامل تحت پوشش بنزین یورو۴ قرار نگرفته اند.

در این راستا سید ناصر سجادی مدیرعامل شرکت پخش فراورده های نفتی از توزیع بنزین یورو۴ در این دوکلانشهر تا پایان خرداد ماه سال آینده خبر داده است.

بر این اساس در اهواز نیز با به بهره‌برداری رسیدن طرح توسعه‌ای پالایشگاه آبادان توزیع بنزین یورو ۴ آغاز خواهد شد و در شیراز نیز برنامه این است که بنزین یورو۴ با ایجاد امکانات از محل بنزین وارداتی تامین شود.

البته این در حالی است که طبق برنامه تعیین شده بنا بود که این هشت کلانشهر تا پایان سال جاری تحت پوشش بنزین یورو ۴ قرار بگیرند.

در راستای تولید بنزین یورو ۴ تکلیف شده تا همه پالایشگاه‌ها تا پایان سال ۱۳۹۵ طرح توسعه برای ارتقا کیفیت بنزین تولیدی را عملیاتی کنند و در این راستا مهم‌ترین طرح در دست اجرا،پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس است که تا پایان سال ۱۳۹۴ به بهره‌برداری می رسد و از نیمه دوم سال ۱۳۹۴ تا پایان سال، ۳۶ میلیون متر بنزین یورو ۴ به میزان تولید کشور اضافه می‌شود. به علاوه ۴ میلیون لیتر بنزین با اجرای طرح توسعه پالایشگاه آبادان، ۱۵ میلیون لیتر در پالایشگاه اراک، ۶ میلیون لیتر در اصفهان بنزین یورو۴ تولید می شود که در مجموع با احتساب تولید ستاره خلیج فارس ۶۰ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در کشور تولید خواهد شد.

در واقع طبق برنامه وزارت نفت پالایشگاه هایی که تا پایان سال ۱۳۹۵ طرح توسعه اجرا نکرده باشند، دولت بنزین‌شان را تحویل نمی‌گیرد و باید بنزین تولیدی خود را به مشتریان خارجی بفروشند و برای صادرات برنامه ریزی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.