جایزه ی عکاسی ایران تراول

خبر پارسی – وبسایت ایران تراولینگ سنتر وابسته به شرکت خدمات مسافرتی همافران خورشیدسوار نخستین جایزه ی عکاسی ایران تراول را در راستای اهداف فرهنگی-گردشگری خود برگزار می کند. هدف از تاسیس این جایزه، ارایه ی تصویری واقعی از ایرانِ امروز از طریق عکس بعنوان زبانی مشترک و جهانی، جهت ارتقای گردشگری در ایران است. به این منظور عکس های دریافت شده ای که استانداردهای جایزه را رعایت نمایند، به بخش مسابقه راه یافته و در نخستین مرحله در وبسایت ایران تراولینیگ و در معرض نگاه مخاطبین غیرایرانی قرار خواهند گرفت.

facebook-cover-940x270
موضوع نخستین دوره ی جایزه:
ایران؛ زندگی مردمی
(برداشت مستند عکاس از زیستِ امروزِ مردم ایران در اقلیم های مختلف؛ از اشکالسنتی زندگی، آیین ها و مراسم های ایرانی تا اشکال مدرن زندگی و..)
■ جوایز جشنواره در هر بخش مجزای عکس و سفرنامه:
نفر نخست مبلغ ۵۰۰۰۰۰۰ریال، نفردوم مبلغ ۳۰۰۰۰۰۰ریال و نفر سوم مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰ریال خواهد بود.
کانال های ارتباطی در تلگرام، اینستاگرام و فیسبوک:
Instagram:
Irantravelingcenter.photo

Telegram Chanel:
https://telegram.me/irantravelphoto

Telegram:
@Irantravelingcenter

Facebook:
https://www.facebook.com/IranTravelingCenter
Website:
Irantravelingcenter.com/photography
آیین نامه
– این جایزه در دو بخش عکس و سفرنامه برگزار خواهد شد. عکس ها مستند بوده و شرکت تمامی عکاسان از سراسر کشور در این جایزه مغتنم است.
– هر عکس می باید همراه با توضیحی به زبان «انگلیسی» به دبیرخانه ارسال شود. این توضیحات می تواند شامل اطلاعاتی چون محل ثبت عکس، توضیحاتی درباره ی رفتار سوژه ها و یا اشاراتی به چگونگی زندگیِ مردم در ایرانِ امروز و .. باشد. آثاری که واجد ۳۰۰ کاراکتر توضیح و یا همراه با سفرنامه به زبان انگلیسی باشند در صورت رعایت استانداردهای جایزه، برای «داوری»؛ واجد امتیاز بیشتر، و در «انتشار» و یا استفاده در «تبلیغات با ذکر نام» در اولویت خواهند بود.
– در بخش سفرنامه آثاری پذیرفته خواهد شد که حداقل واجد ۴۰۰ کلمه ی مکتوب به زبان انگلیسی باشند.

– ارسال عکس از طریق ایمیل به آدرس award@irantravelingcenter.com، تلگرام به آدرس @Irantravelingcenter و اینستاگرم به آدرسIrantravelingcenter.photo و با هشتگ های #Irantravelphoto یا #ایران_تراول_فوتو امکان پذیرخواهد بود.
– هر شرکت کننده مجاز به ارسال حداکثر ۵ قطعه عکس است که باید در طول یک سال گذشته تهیه شده باشند. عکس ها باید با فرمت JPG و با حجمِ حداکثر ۲۰۰تا ۳۰۰ کیلوبایت و همراه با نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل و شماره تماس شرکت کننده ارسال شود. در صورت راهیابی به عکس های نهایی عکاس موظف خواهد بود عکس اصلی را در اختیار دبیرخانه قرار دهد. گفتنی ست ویرایش عکس ها تنها در حد تصحیح رنگ و نور عکس ها امکان پذیر است. عکس هایی که ویرایش های غیر استنادی داشته باشند از مرحله مسابقه حذف خواهند شد.
– این جایزه وابسته به شرکت خدمات گردشگری همافران خورشیدسوار در شیراز بوده و برگزارکننده مجاز است با ذکرِ نام و حفظ حقوق معنوی عکاس، آثار منتخب را در امور نمایشگاهی، انتشاراتی، اطلاع‌ رسانی و تبلیغاتی داخلی و برون مرزی خود استفاده نماید. این جایزه به صورت دوره ای و در فواصل دو یا چند ماهه برگزار و جزئیات، از طریق وبسایت، اینستاگرام و تلگرامِ مسابقه به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید.
– دبیرخانه؛ ارسال کننده ی هر عکس را بعنوان صاحب اثر می شناسد، در صورتی که خلاف آن ثابت شود تمامی امتیازات متعلقه باطل و اثر مزبور از مراحل جایزه حذف وعواقب حقوقی نیز بر عهده‌ی ارسال کننده خواهد بود.
– عکاسانی که آثارشان به مرحله‌ی داوری راه یابد، موظف‌اند پس از اطلاع رسانی فایل اصلی عکس را به دبیرخانه ارسال نمایند.
– مهلت دریافت آثار از تاریخ ۱ آبان تا ۱ آذرماه ۹۴ و به مدت یکماه خواهد بود. پس از اتمام این مهلت آثار راه یافته به بخش مسابقه ظرف مدت یک هفته معرفی شده و نتیجه ی داوری نهایی در وبسایت، اینستاگرام و کانال تلگرام به آدرس https://telegram.me/irantravelphoto اعلام خواهد شد.
– لازم به ذکر است که ارسال اثر به مسابقه، به منزله ی قبول مقررات این جایزه است و تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده و تفسیر شرایط و مقررات به عهده ی دبیرخانه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.