جاده های مرگ / فارس رکوردارمتوفی در تصادفات جاده ای

خبر پارسی – براساس آمار های منتشر شده توسط پزشکی قانونی در فروردین امسال هزار و ۵۱۴ نفر در حوادث رانندگی جان باختند که از این تعداد هزار و ۱۳۸ نفر مرد و ۳۷۶ نفر زن بودند.

بر اساس همین آمار از کل تلفات حوادث رانندگی در این ماه هزار و ۲۱ نفر در جاده‌های برون شهری، ۳۳۶ نفر در محورهای درون شهری و ۱۵۰ نفر در مسیرهای روستایی جان خود را از دست داده‌اند.

در این مدت استان‌های فارس با ۱۴۴، خوزستان با ۱۲۱ و کرمان با ۱۰۷ فوتی بیشترین و استان‌های اردبیل با ۱۱،‌ یزد با ۱۲ و ایلام با ۱۵ فوتی کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته‌اند.

جشن کاهش تلفات جاده ای

این آمار ها در حالی منتشرشده است که مدتی پس از پایان تعطیلات نوروزی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس جشن کاهش تصادفات و تلفات جاده ای نوروز ۹۳ را با تبلیغات فراوان برگزار کرد.

در این مراسم که  با حضور جمع کثیری از مدیران راه و شهرسازی فارس ، فرماندهان نیروی انتظامی و همچنین مدیران حمل و نقل و پایانه ها،هلال احمر و اورژانس استان فارس برگزار شد،مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: در بازده زمانی ۲۰ روزه از ۲۵ اسفند ماه ۹۲ تا ۱۶ فروردین ماه ۹۳ طبق آمار مرکز مدیریت راهها مبتنی بر تردد شماری محورهای مواصلاتی و شریانی استان فارس،بیش از ۱۹ میلیون خودرو در ۴۸ محور تردد کرده اند و با میانگین هر خودرو سه و نیم نفر،نزدیک به ۷۰ میلیون نفر در این محورها سفر کرده اند که خدمات رسانی به این حجم از مسافر وظیفه بسیار سنگینی بوده است.

هوشنگ عشایری در این مراسم نقدهای وارده در خصوص رکورداری فارس در تعداد تلفات جاده ای را به جا ندانست و افزود: عملکرد خوب پلیس باعث شد تا در مقایسه با زمان مشابه سال ۹۲ شاهد  کاهش ۴۰ درصدی تلفات و  ۲۲ درصدی تصادفات باشیم.

در حالی که رسیدن به عدد کمتر از۴۰۰ کشته درجاده ها و درطول یک  سال نقطه ایده آل مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس است ،اما متاسفانه وبر اساس اخبار منتشر شده از سوی مرکز اورژانس فارس  روزانه و درجاده های فارس تعداد زیادی از هم وطنانمان  تسلیم مرگ می شوند.

خبر دوجمله ای

خبر کوتاه و در حد دوجمله و به نقل از رییس مرکز اورژانس است.سوژه معمولا ثابت است ولی تعداد مصدومین و متوفیان جزو متغیر های خبر است.

گاه ۲ کشته و ۵ مصدوم ،گاه ۵ کشته و دو مصدوم و گاهی هم متاسفانه برای نشان دادن  تعداد کشته شدگان باید از تمام انگشتان دست و پا کمک گرفت.

در اینکه عوامل متعددی در بروز و وقوع سوانح جاده ای نقش دارند شکی نیست اما به اعتقاد کارشناسان، جاده های فارس و نقاط حادثه خیز موجود در آن قطعا یکی از فاکتورهای تاثیر گذار وقوع تصادفات جاده ه ای دراین استان است.

خودرو پلیس زیر چرخ کامیون

1858064_656

۲۸آذرماه سال ۹۲ بودکه رئیس پلیس راهو‌ر استان فارس از جزئیات حادثه خونین کامیون و خودروی بنز‌ پلیس خبر داد.

سرهنگ کسری سیر‌وسی  گفت: ساعت ۲۰:۴۰ دقیقه پنجشنبه ۲۸آذر در گردنه باجگاه‌ یک دستگاه کامیون بنز‌ که حامل محموله خرما بود در سرازیری گردنه در حال حرکت بود که با توجه به لغزندگی جاده از مسیر خود منحرف و با گارد‌ریل جدول که کوتاه بود برخورد کرده و در ادامه از گارد‌ریل عبور کرده و با خودروی بنز‌ پلیس و کامیون و سواری پژو ۲۰۶ برخورد می کند.

این مقام مسئول انتظامی در ادامه عنوان کرد: متاسفانه در پی وقوع این سانحه رانندگی ۲ مامور پلیس ستوان دوم محمد شفیعی‌ و ستوان دوم یاسر عباسی در این حادثه کشته می‌شوند و یک همکار دیگر پلیس نیز در بیمارستان به کما رفته است.

 وی خاطر نشان کرد: علت حادثه ۵۰ درصد از سوی راننده کامیون و ۵۰ درصد از سوی اداره راه اعلام شده است.

هرچندکه آن اتفاق در  گردنه با‌جگاه که  ۵ کیلومتر مسافت دارد و تنها ورودی به شهر شیراز از شمال کشور است که روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تردد وسیله نقلیه از این گردنه صورت می گیرد رخ داد و باعث گردید تا ناجا از اداره راه شیراز شکایت کند اما این اتفاق باعث شد تا غده ی چرکین غیر استاندار بودن جاده های فارس این بار با کشته شدن دو پلیس راهور دوباره سر باز کند.

کشته شدن این دو مامور راهور در حالی رخ داد که بر اساس نظر کارشناسان  گردنه باجگاه  مشکلات فنی و مهندسی و ترافیکی زیادی دارد که عوامل پلیس این مشکلات را به اداره راه استان اعلام کرده ‌اند اما تا کنون تصمیمی از سوی مسئولان اداره راه اتخاذ شده است.

تصادف در محور قائمیه نور آباد

تصادف در محور قائمیه نورآباد مم سنی (8)

۱۳۰ نقطه حادثه خیز

براساس آمارهای منتشر شده از سوی پلیس راهور فارس ۱۳۰نقطه حادثه خیزدراین استان وجوددارد.۱۳۰نقطه ای که پیش از این  وتوسط پلیس به اداره  راه و شهرسازی اعلام شده  تا نسبت به رفع مشکلات این جاده های حادثه خیز اقدام کند.اما هنوز هم محورهای خرامه- شیراز/فیروزآباد-شیراز/جهرم-شیراز و فساروزانه مردان و زنان زیادی را به کام مرگ می کشند.جاده هایی که تعداد ۲۰ نقطه تاثیرگذار آنها در آمار فوتی های ناشی از تصادفات ازآنها، جاده های مرگ ساخته است.

3 دیدگاه برای “جاده های مرگ / فارس رکوردارمتوفی در تصادفات جاده ای

  1. آقای استاندارچه کسی پاسخگویی این همه خون ریخته شده است جنابعالی یا آقای اخوندی وزیرمسکن یا مدیرکلی که درجلسات همیشه ساکت وبله قربانگو می باشد

  2. اقای دکتر احمدی استاندار فارس پاسخ بدهید این همه بی کفایتی از سرچیست

  3. بجای رفع مشکل مردم رابی فرهنگ می نامند ومی گویند رانندگی آنها بد است وفرهنگ رانندگی ندارند آقای شفیعی نماینده نورآباد نظرشما چیست آیا مردم حوزه انتخابیه شما فرهنگ رانندگی ندارن،مگر راهنمایی ورانندگی گواهینامه به آنها نداده است این چه توهینی است که به مردم می کنند اتفاقا مردم این شهرستان فارس بسیار بافرهنگند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.