تشریح برنامه های هفته وقف توسط مدیرکل اوقاف فارس

خبرپارسی – مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در نشستی ویژه، برنامه های هفته وقف را تشریح کرد .

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی چهارشنبه یکم آبان در نشست خبری پیرامون برگزاری هفته وقف، با بیان اینکه این هفته مقارن با ایام دهه آخر صفر و اول ماه ربیع‌الاول است، افزود:  دراین هفته مناسبت‌های مذهبی نیز قرار دارد و بدین مناسبت برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی شده است.

او از برپایی ۲۸ نمایشگاه «همه واقف باشیم» در ۲۸ نقطه استان فارس در ایام دهه وقف خبر داد و افزود:‌ این نمایشگاه در شیراز در مسجد تاریخی نصیرالملک، زیباترین مسجد فارس برپا خواهد شد که از ۴ آبان تا آخر دهه وقف میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

موسوی با بیان اینکه در ایام دهه وقف ۶ ایستگاه سلامت با عنوان «همه واقف باشیم» نیز در سطح شهر شیراز و ۲۴ ایستگاه دیگر در سطح شهرستان‌های استان فارس برپا خواهند شد، گفت: این ایستگاه‌ها در شیراز در جنب حسینیه قوام از محل موقوفه حاج علیرضایی، فلکه شهرداری از محل موقوفات ناحیه ۴ شیراز، ایستگاه سلامت در مسجد نصیرالملک، خیابان ۹ دی، ایستگاه سلامت ویژه ارباب رجوع در محل اداره‌کل و شهر صدرا برپا می‌شوند.

او همچنین از اعزام ۱۲۷ مبلغ غیربومی و ۱۱۷ مبلغ بومی به مناطق محروم استان فارس خبر داد و گفت: در این ایام ۲۶ مورد زنگ وقف نیز در کل استان فارس نواخته خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس زمان برگزاری همایش یاوران و تجلیل از واقفان و نیک‌اندیشان و اصحاب رسانه را ۱۲ آبان‌ماه جاری اعلام کرد و گفت: این برنامه با هدف آشنایی با بزرگترین مجموعه زیارتی، گردشگری استان در حرم مطهر امامزاده اسماعیل(ع) فسا برگزار خواهد شد.

موسوی برپایی ۲۰ محفل انس با قرآن کریم در کل استان، تجلیل از ۴۰ نفر از نخبگان علمی استان از محل موقوفه حاج محمدحسن کاظمی شیرازی و رونمایی از جایزه علمی موقوفه حاج محمدحسن کاظمی شیرازی را از دیگر برنامه‌هایی اعلام کرد که در هفته وقف اجرایی می‌شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود از ثبت ۲۱ وقف جدید طی یک سال گذشته با نیات روز جامعه با ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان شامل زمین مزروعی، باغ، منزل مسکونی، مغازه،‌ زمین تجاری، مسکونی و آپارتمان در استان فارس خبر داد و گفت: از این تعداد ۴ وقف با نیت فعالیت‌های قرآنی بوده است.

مدیرکل اوقاف فارس نیات این وقف‌ها را کمک به فقرا و مستحقین، برگزاری مراسم سوگواری سیدالشهدا(ع)، برگزاری محافل انس با قرآن، فعالیت‌های قرآنی، اعیاد شعبانیه، احداث نمازخانه و مسجد، احداث خانه عالم، احداث خوابگاه ویژه طلاب، کمک هزینه تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان، تهیه جهیزیه، درمان بیماران نیازمند و احداث مجتمع فرهنگی اعلام کرد و گفت: بیشترین تعداد وقف جدید مربوط به شهرستان‌های جهرم و مرودشت هر کدام با ۴ وقف بوده است.

موسوی همچنین در خصوص اراضی وقفی رفع اختلاف شده با منابع طبیعی نیز گفت: کل اراضی اختلافی با منابع طبیعی ۲۷۸ هزار هکتار شامل ۱۱۰۰ پلاک ثبتی است که تاکنون ۵۰۷ پلاک یعنی ۲۲۰ هزار هکتار آن رفع اختلاف شده است.

او با بیان اینکه طی یک سال گذشته نیز ۱۳۹۰ فقره سند مالکیت با وسعتی بالغ بر ۲۰ میلیون متر مربع اخذ شده است، گفت: در این حوزه از اقدامات شاخص در سطح کشور اخذ سند مالکیت ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی موقوفه زالی در شهر صدرا است.

مدیرکل اوقاف فارس همچنین گفت: شورای حقوقی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس به‌صورت هفتگی با هدف کاهش دعاوی و کاهش پرونده در دادگاه‌ها برگزار می‌شود.

موسوی با اشاره به موقوفات درمانی استان نیز گفت: طی یکسال گذشته بیش از ۸ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در راستای ارائه خدمات مطلوب به نیازمندان برای مراکز درمانی موقوفه نظیر بیمارستان نمازی، درمانگاه‌های امام رضا(ع) و مطهری و پوستچی و بیمارستان شوشتری خریداری شده است.

مدیرکل اوقاف فارس یادآور شد: علاوه بر این‌ها بیش از ۲ میلیارد تومان به‌صورت نقدی نیز به بیماران نیازمند جهت خرید دارو، عینک و غیره در قالب اجرای نیات واقفان اهدا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.