ترکیب “جوان و تجربه” رویکرد مدیریت ارشد فارس

خبرپارسی – محمود شبان سروستانی:

آنچه که در سال های بعد از انقلاب در مقاطعی به کشور و نظام آسیب رسانده است مشکلات بی برنامگی، کارهای کارشناسی نشده و سوء مدیریت بوده که موجب فرصت سوزی و از بین بردن سرمایه و امکانات شده است .

اکنون که در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب قرار گرفته ایم به نظر می رسد دیگر زمان آزمون و خطا به سرآمده و سیاست مداران، مدیران و مسئولان به پختگی و بلوغ لازم برای راهبری در تمام حوزه ها رسیده اند .

 تجربه نشان داده که هر زمان نیرو، فکر و توان جوانان در کنار تجربه قرار گرفته کشور به راحتی از تنگناها گذر کرده و مشکلات بزرگ را پشت سر گذاشته است .

در یکی دو هفته اخبر و در ایام دهه فجر اتفاقی میمون در شیراز رخ داد که نشان از رویکردی نو از سوی مدیریت ارشد استان داشت و آن چیزی نبود مگر بها دادن و باور داشتن جوانان در سپردن مسئولیت به ایشان .

امسال عملیات اجرایی نمایشگاه دستاوردهای دستگاه های مختلف در ۴۰ ساله بعد از انقلاب به جوانان، در قالب سمن ها سپرده شد که این رخداد مهم بدون هیچ مشکلی و بخوبی اجرا شد و این جوانان با انگیزه ای مظاعف پاسخ اعتماد مدیران را دادند .

استاندار جدید فارس با چنین رویکردی نشان داد که تجربه و پختگی لازم را برای اداره استان داشته و انتخابش بجا و شایسته بوده است، او که سالها مسئولیت های مختلف را در اقصا نقاط فارس تجربه کرده و تمام کوچه پس کوچه های  مشکلات استان را درک کرده است اکنون تجربیات با ارزش خود را بکار بسته و با اعتماد به جوانان فصلی نو در نحوه اداره استان گشوده است که چشم انداز و افقی روشن را در پیش رو می نمایاند .

استان فارس در کنار منابع طبیعی، تاریخی و فرهنگی بیشماراز نیروی انسانی جوان و کارآمدی نیز برخوردار است که در صورت به کارگرفته شدن، چرخ رشد و توسعه فارس شتاب می گیرد، بگونه ای که جبران عقب ماندگی ناشی از سوء مدیریت گذشته را در پی خواهد داشت .

تنها باید جوانان را باور داشت، هرچند این باور به این معنی نیست که ریش سفیدان با تجربه و استخوان خورد کرده را کاملا کنار زد و به یکباره جوانان حتی با انگیزه را بر مسندهای مهم و کلیدی گمارد، زیرا وضعیت کنونی کشور هیچ گونه آزمون و خطایی را نمی پذیرد .

به نظر می رسد که بهترین ترکیب، بکار گیری توام جوانان در کنار با تجربه هاست زیرا بی تردید جوانان در کارهای پر انرژی بر حتما موفق عمل می کنند، سپردن عملیات اجرایی کار یزرگی چون نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب

نمونه ای از این ترکیب کارآمد بود که نشان از باور و درایت مدیریت ارشد استان دارد و نتیجه ای قابل قبول را در پی داشت .

این نمونه می تواند الگویی موثر برای مدیران دستگاه های دولتی باشد تا با استفاده ازنیروی جوان، خونی تازه در رگ های کالبد سیستم اداری و اجرایی دوانده و پیکر خموده و سنگین نظام دولتی را به تحرک واداشت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.