تحلیلی بر سخنان مشاور عالی استاندار فارس:کدام آزمون کدام خطا؟! / استاندار مراقب سه گروه باشد:مدیران احمدی نژادی،تندروها و سهم خواهان/موضوع انشاء رسانه های حامی دولت:ایمانیه بهتر است یا ایمانیه!

خبر پارسی –فرزاد صدری –  در حالی که برخی منقدین استاندار فارس،مصاحبه حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور را مبنی بر تغییر برخی استانداران،بهانه ای برای تبلیغ گسترده در شبکه های مجازی برای تغییر استاندار فارس دانسته اند،مشاور عالی استاندار فارس با بیان برخی جزییات برنامه های مدیریت ارشد استان در سال۱۳۹۴ از تسهیل مسیر تغییر در برخی حوزه های اجرایی استان خبر داد.
سید محمود موسوی در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی کاستی های موجود در حوزه های اجرایی در فارس اظهار داشت: همانطور که رییس جمهور بارها اعلام کرده که به عهد خود با مردم وفادار است ؛ مدیریت ارشد استان نیز حرکت در مسیر رای مردم و عهد دولت با مردم را وظیفه خود می داند و از همین رو با گذشت بیش از بیست ماه از عمر دولت تدبیر و امید فرصت برای آزمون و خطای مدیران به پایان رسیده است.
وی ادامه داد : عمل به وعده ها و بهبود شرایط جامعه در حوزه های مختلف نسبت به گذشته هدف عالی دولت در بخش های مختلف است و اگر در راه اجرای برنامه های مد نظر موانعی وجود داشته باشد اکنون زمان آن رسیده که با ایجاد تغییر، بازنگری در کارنامه مدیران در طول عمر دولت یازدهم و عبور از برخی سد ها و موانع به برنامه های دولت بیش از پیش نزدیک شویم.
موسوی با بیان این مطلب که با اهمال متولیان در دولت گذشته، تربیت نیروی متخصص و کارآمد مغفول مانده و این موضوع یکی از مشکلات پیش روی دولت در انتخاب و انتصاب مدیران در حال حاضر است، عنوان کرد : شرایط به گونه ای پیش رفته که متاسفانه در بدنه دستگاه های اجرایی با کمبود مدیران متخصص،مرتبط و دارای شرایط استخدامی قابل قبول روبرو هستیم و این خلا ناشی از حضور مدیران اجاره ای است که در دوره های قبل از دستگاه های دیگر بطور غیر تخصصی به کار گرفته شده اند.
به گفته مشاور عالی استاندار فارس این عملکرد باعث شده تا امروز شرایط برای حضور نخبگان و صاحبنظران در حوزه نیروی انسانی و مدیریتی فارس مهیا نباشد.
وی گریزی هم به وضعیت کنونی مدیریت ها در استان فارس زد و بیان داشت :پس از سفر هیات دولت به فارس موانع موجود برسر راه انتصابات و برخی سدهای ایجاد شده در مرکز برای تعامل و همکاری با مدیریت ارشد استان شناسایی شد؛ در آستانه دومین سالگرد انتخاب دکتر روحانی از سوی مردم ، دولت شرایط را برای پیاده شدن مدیران ناهماهنگ و ناکارآمد از قطار در فارس فراهم می کند.
موسوی گفت:مدیریت ارشد استان فارس با توجه به رهنمود های دولتمردان در زمانی خیلی نزدیک برنامه هایی برای کنار گذاشتن افراد ناکارآمد و ناتوان دارد که در این راستا دکتر احمدی دستورات لازم را در خصوص بررسی عملکرد فرمانداران و مدیران منصوب شده در دولت یازدهم را نیز صادر کرده است.
مشاور عالی استاندار فارس عنوان کرد : در راستای تغییر مدیران نا کارآمد تا کنون پیشنهاد تغییر۲۵ مدیر کل کلیدی به وزرای مربوطه از سوی استاندار فارس ارائه شده و توقع مردم این است که تغییرات در جهت تقویت دولت صورت پذیرد در این شرایط گزارش دلایل عدم تحقق این مهم به هیات دولت انتقال داده شده است.
مشاور عالی استاندار فارس تصریح کرد:با وزیدن نسیم سفر هیات دولت در فارس این مسیر تسهیل شده است و در این میان مدیرانی هم بودند که تشخیص دادند باید ازقطار پیاده شوند و قطعا مردم نیز در اقدام از اینگونه افراد خرسند خواهد شد.
موسوی بیان داشت: برای ماندن در مدیریت های فارس دیگر نباید افرادی که نتوانسته اند پس از بیست ماه با دولت برای خدمت به مردم همراهی کنند اصراری بر ماندن نداشته باشند و اجازه دهند تا فرصت برای خدمت شایستگان دیگر در استان فراهم شود.
وی در پایان خاطر نشان ساخت: استاندار فارس به زودی دست آوردهای سفر ریاست جمهور و آخرین وضعیت استان را به اطلاع افکار عمومی خواهند رساند.
به گزارش خبر پارسی عمل به وعده های دولت مهمترینش تغییر مدیران صددرصد احمدی نژادی است.مدیرانی که اخیرا و در نشست یاران احمدی نژاد در شیراز مورد حمایت قرار گرفتند و در صورتجلسه خود عنوان داشتند تلاش شود که مدیران وفادار به احمدی نژاد که هنوز باقی مانده اند،حذف نشوند! اتفاقا این مدیران با استفاده از لابی های قدرت اصرار بر ماندن دارند و هیچ اراده جدی هم برای تغییر آنها وجود ندارد! شاید دم دست ترین این موارد را بشود حوزه ورزش و جوانان فارس دانست حوزه ای که تازه گفته می شود مدیرش استعفا داده و اتفاقا اصراری بر ماندن ندارد اما علی رغم تلاش چند ماهه استانداری فارس وزیر ورزش با هیچکدام از گزینه های پیشنهادی استانداری موافقت نکرده و اصولگرایان همچنان خوشحال مشغول خرید زمان هستند!
قصه تغییرات دانشگاه علوم پزشکی و برق منطقه ای نیز از فرط تکرار موضوع انشاء رسانه های حامی دولت شده ،انشایی با موضوعی جذاب که :«ایمانیه بهتر است یا ایمانیه»! «مشفقیان بهتر است یا مشفقیان»! خدا پدر کمانه را بیامرزد که بزرگ منشانه خودش استعفا داد و نیازی به موضوع «کمانه بهتر است یا کمانه»! نشد هر چند استعفای او هم دردی دوا نکرد و زور استان به مرکز نشینان نرسید!
همه استان فقط این سه دستگاه اجرایی نیست مثلا چه کسی بررسی کرده ببیند در یکی از مراکز فرهنگی پژوهشی استان،بعد از پیروزی دولت تدبیر و امید چه تغییراتی رخ داده؟این مرکز علمی فرهنگی پژوهشی تنها دستگاه اجرایی استان است که صدر تا ذیلش مدیران به جای مانده از دوران احمدی نژاد هستند.کک هیچکس هم گزیده نمی شود و تازه مصیبت آنجاست که در همین دستگاه اجرایی حامیان دولت در غربت و انزوا به سر می برند!
استاندار فارس معتقد بود مدیران دولت قبل خساراتی به اندازه ۸ سال خسارات جنگ رقم زدند پس ادامه مدیریت آنها با روش آزمون و خطا از اساس اشتباه بود لذا باید پرسید کدام آزمون کدام خطا؟!
مدیران ناکارآمد بر اساس گفته های استاندار فقط مدیران به جای مانده از دولت قبل هستند چرا که او اعلام کرده از همه مدیرانی که خود منصوب کرده رضایت دارد.
صحبت های مشاور عالی استاندار ابتدا پاسخی محکم به آنهایی است که در فضای مجازی رفتن استاندار را تبلیغ می کنند.آنها که شعار استعفای استاندار را طراحی کردند،در فضای مجازی چنان صحبت های آشنا را منتشر کردند که گویی تنها مشکل دولت، استانداری فارس است و همه جای کشور قطار رو به جلو ی دولت در حال حرکت است انگار که در مشهد و هرمزگان و خوزستان و حتی تهران دولت هیچ مشکلی وجود ندارد و تنها مشکلش سید محمد احمدی است!مردی که پس از انتصاب برخی حامیان دولت مدعی شدند احمدی را ما استاندار کردیم اما چون سهمی به آنها نرسید پروژه تغییرش را کلید زدند!
هیچکس در فارس تا امروز صدای اعتراض آمیزی از انصاری لاری و معافیان و شورانگیز و اسکندرپور و مردان اصیل اصلاحات را نشنیده است.مردانی که نجابت می کنند تا دولتی که تبلیغش کردند،زمین نخورد. آنها در غربت و انزوا به کار خود مشغولند و اگر هم استاندار را حمایت نمی کنند بر علیه اش موضع نمی گیرند و چوب لای چرخ رو به شتاب دولت نمی گذارند.
بزرگترین مشکل فارس در حال حاضر یکی مدیران به جای مانده از دولت قبلی هستند که چون دلشان با روحانی نیست سمبل کاری می کنند اما در رسانه ها بیلان کار می دهند!
مشکل دیگر استاندار فارس میدان داری تندروها در استان است.تندروها البته و با فشار شورای عالی امنیت ملی بعد از قضیه علی مطهری تا حدود زیادی ساکت نشسته اند اگرچه در سفر رئیس جمهور و بیخ گوش زادگاه استاندار، در جریان سفر علی یونسی خودنمایی کردند و نشان دادند سکوت این جماعت نیز همیشگی نیست و هروقت به اجتهاد برسند با لباس شخصی قویتر از هر دولتمردی وارد عرصه خواهند شد!
مصیبت سهم خواهان از دولت اما از هر مصیبت دیگری در استان بالاتر است!سهم خواهانی که تعدادشان کم نیست و به کمتر از استانداری هم فکر نمی کنند! اساسا عرصه سیاست و حضور پررنگ در انتخابات مختلف برای آنها فقط رسیدن به صندلی قدرت و حضور در لایه های بالا و میانی عرصه تصصمیم گیری است.جایی که اگر ورود نکنند پشت پا زدن به شعارهایشان آسانترین کار دنیاست!
مماشات استاندار فارس با این سه گروه تنها ضعف استاندار فعلی فارس است.استاندار اگر خویشتن داری،صبوری،نجابت و مماشات را کنار بگذارد و با حامیان واقعی اش بیشتر کنار بیاید و بیشتر به آنها اعتماد کند سودش به جیب شهروندان نجیب فارس می رود.اما اگر استاندار اتاق فکرش را از وجود حامیانش خالی کند و همچنان اصرار داشته باشد فضا را برای جولان مدیران قبلی و تندروها و سهم خواهان باز بگذارد دودش ابتدا به چشم خود و دولت و در نهایت شهروندان نجیب فارس می رود.
راستی اتاق فکر جناب استاندار از وجود یک رسانه واقعی نیز خالی است.رسانه ای که حمایت کند و حمایت ببیند.از ما گفتن بود آنچه را می دانستیم!

2 دیدگاه برای “تحلیلی بر سخنان مشاور عالی استاندار فارس:کدام آزمون کدام خطا؟! / استاندار مراقب سه گروه باشد:مدیران احمدی نژادی،تندروها و سهم خواهان/موضوع انشاء رسانه های حامی دولت:ایمانیه بهتر است یا ایمانیه!

  1. سلام درود بر فرزاد انصافا قلم تو کم نظیر است . سخنان جناب موسوی و تحلیل شما باعث تقویت دولت تدبیر و امید خواهد بود .

  2. جناب آقای فرزاد صدری
    با سلام و احترام و تشکر
    چه زود خاطره شعری که بلند و با شادی بعد از ۲۴خرداد ماه با دوستان پر امیدم در برق منطقه ای فارس از لسان الغیب حضرت حافظ خواندیم دارد رنگ می بازد و جای خود را به نا امیدی می دهد

    دوست گرامی و محترم چه با صلابت و بلند خواندیم :

    روزهجران و شب فرقت یارآخرشد
    زدم این فال و گذشت اختروکار آخرشد
    آن همه نازوتنعم که خزان میفرمود
    عاقبت درقدم باد بهار آخر شد
    شکرایزدکه باقبال کله گوشه ی گل
    نخوت باد دی و شوکت خارآخرشد
    صبح امید که بدمعتکف پرده غیب
    گو برون آی که کارشب تارآخرشد
    آن پریشانی شبهای درازوغم دل
    همه در سایه گیسوی نگار آخرشد
    باورم نیست ز بد عهدی ایام هنوز
    قصه غصه که دردولت یار آخرشد
    ساقیا لطف نمودی قدحت پرمی باد
    که بتدبیر تو تشویش خمار آخرشد

    آری با چه شوقی از از بنفش ارغوانی گفتیم و
    فکر می کردیم دیگر هر بودی خودش را بودا نخواهد خواند
    و هر رودی دریا خود را نخواهد خواند
    زهی خیال باطل
    آری قدرت در اختیار مشفقیان و تیم اوست، و در این مقوله تنها فریاد عدالت خواهیست که ره به نا کجا آباد می برد
    استاندار محترممان هم که خواسته یا ناخواسته حرف قادری و ذوالانوار را می زند.
    هرچند رمقی در قلم بنفشم باقی نمانده است ولی با عشق به عدالت بازهم خواهم نوشت و از پای نخواهم نشست چون امروز دیگر صحبت از پچ پچ تنهایی از آزادی اندیشه و عدالت نیست درخواستیست عمومی و فراگیر که ما مشفقیان و مشفقیان ها را نمی خواهیم
    آری دوست گرامی جناب آقای صدری عدالت خواهی هزینه دارد و ما حاضر به پرداختش هستیم ولی با مماششات نه
    ببخشید اگر عریان قلمم می تازد آخر دلم عریان گشته و مجروح است ما به امید و تدبیر رای دادیم تا مماشات نباشد تا رای های دیوان عدالت ادری و قانون نظام اسلامی محترم شمرده شودولی نتیجه شدحذف نیروهای امید با تدبیر نیروهای احمدی نژاد و مشفقیان و صحرائیان
    ای کاش به بنفش رای نداده بودیم ای کاش به امید دل نبسته بودیم ….
    بازهم می نویسم با وجود دردها و سختی ها ولی برای بنفش دیگر نه

    جناب دکتر روحانی محترم
    گفته بودی:
    گفته بودی فردا،
    پشت این پنجره ها،
    غنچه ای می روید،
    و کسی می آید،
    روشنی می آرد…
    دیرگاهیست که من،
    پشت این پنجره ها منتظرم،
    ولی اینجا حتی،
    رد پایی هم نیست!!!!!!

    جناب مشاور لطفا پاسخ دهید شما با مشفقیان و ایمانیه هستید یا ……………………..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.