به بهانه تلاش اداره کل ورزش و جوانان برای احیای برق شیراز/ اوج گیری نارنجی شهر بهار نارنج؟

خبر پارسی به نقل از شیراز نوین-شیراز در اردیبهشت سال ١٣٢۵ غرق در بوی بهار نارنج بود و عطر دل انگیز گل های بهاری هر رهگذری را مست می کرد.

در آن بهشتی ترین روزهای اردیبهشت، باشگاه برق شیراز شکل گرفت. باشگاهی که سالهای سال با نفس گرم هوادارانش در فوتبال ایران ،خود نمایی کرد و تا مسابقات آسیایی هم بالا رفت اما تیر خصوصی سازی، انگار اولین سیبلش باید قدیمی ترین تیم ایران می بود. برق آرام آرام از روزهای خوبش دور و دورتر شد تا امروز که کمتر کسی می داند این تیم کجاست و چه می کند؟

اداره کل ورزش و جوانان استان، اخیرا تلاش هایی را برای احیای برق شیراز آغاز کرده و قرار است فردا چهارشنبه هم نشستی در این باره در محل آن اداره برگزار گردد تا راهکارهایی برای رهایی از بن بست فعلی بررسی و تصمیماتی اتخاذ شود.

برق فعلی که باید در لیگ دسته سوم کشور حضور یابد با مشکلات و بدهی های بسیاری مواجه است و چندی قبل فیفا بابت دیون آن باشگاه به برخی بازیکنان خارجی، اجراییه هایی هم به فدراسیون فوتبال ارسال نموده که فدراسیون با اعلام اینکه آن تیم دیگر هیچ فعالیت حرفه ای ندارد، به نوعی انحلال حرفه ای آن را اعلام کرده و این باشگاه مجوز حضور در سطوح بالای فوتبال ایران مانند لیگ یک و لیگ برتر که تحت نظر بازرسین ای.اف.سی است را نخواهد داشت.

مالکیت برق هم زیر سئوال است.پس از آن که این باشگاه به حسین فارسی واگذار شد ،او سهام رسمی آن را به نام دختر و همسرش سند زد و اگرچه هادی شیروانی تلاش دارد خودش را سهامدار و مدیرعامل باشگاه معرفی نماید ولی این ادعایی شفاهی است که در هیچ محکمه ای سندیت ندارد.

فارغ از آنچه تاکنون بر سر برق آمده، این سئوال وجود دارد که برای آینده و اعتلای این تیم ریشه دار چه باید کرد؟ در ذیل به راهکارهای پیشنهادی می پردازیم:

١-به سبب مشکلات مالکیتی و بدهی های داخلی و خارجی،تصور از سر گیری فعالیت آن باشگاه قبلی ناممکن است.

٢-موسسه ورزشی جدیدی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان به ثبت برسد که دارای سهام بی نام باشد و کلیه سهام آن متعلق به مردم و هواداران  قلمداد گردد.مجمع و هیات مدیره ای تحت نظارت اداره کل ورزش و جوانان استان انتخاب و اداره آن را بر عهده بگیرد.پروانه باشگاه مطابق مقررات کمیسیون ماده ۵ اداره کل ورزش و جوانان با نام برق شیراز صادر گردد.جهت سهولت کار، با توجه به ثبت موسسه ای با نام برق نارنجی توسط پیشکسوتان در سالهای قبل، می توان با اعمال تغییرات قانونی، همان موسسه را فعال نمود.

٣-به منظور حضور در مسابقات،امتیازی در لیگ دسته اول یا دسته دوم کشور خریداری و تیم از فصل آتی وارد مسابقات شود.

۴- مجموعه ورزشی برق شیراز واقع در بلوار رازی با همکاری استانداری،فرمانداری،اداره کل ورزش و جوانان استان و شرکت برق منطقه ای با قراردادی بلند مدت در اختیار موسسه ثبت شده و باشگاه مدنظر قرار گیرد.

۵-از محل درآمدهای مجموعه بلوار رازی و کمک های اداره کل ،هزینه های باشگاه تامین تا برق بتواند خود را مجددا در سطح اول فوتبال کشور بالا بکشد.این امر در مورد تیمی مانند شاهین بوشهر هم صورت گرفته و با تشکیل موسسه ای جدید،با حمایت شهرداری بوشهر و همدلی و همراهی پیشکسوتان و هواداران، تیم شاهین شهرداری بوشهر در لیگ دسته دوم کشور حضور یافته و عملکرد خوبی هم دارد.

امید است در نشست فردای اداره کل ورزش و جوانان ،راهکار نجات برق، این پیرمرد هفتاد ساله دوست داشتنی یافته شده و شاهد شکوفایی مجدد این تیم باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.