بعد از اعلام هواداری از داریوش در تلویزیون / مایلی کهن:هرگز شعار مرگ بر آمریکا نمی دهم!

خبرپارسی-تابو شکنی مایلی کهن ادامه دارد. او که در برنامه ۹۰ در اقدامی عجیب از همه خط قرمزها گذشت و گفت طرفدار داریوش خواننده لس آنجلسی است حالا در گفت و گو با ایلنا هم حرفهای تازه تری دارد.

سرمربی اسبق تیم ملی گفت: مردم ولی‌نعمت ما هستند و آنها بودند که ما را به اینجا رساندند و حالا که به همه چیز رسیدیم نباید گذشته‌مان را فراموش کنیم و به مردم فخر بفروشیم. من کسوت مربیگری این آقای متکبر را داشتم و امروز هم می‌خواهم به او یاد بدهم که باید مقابل مردم متواضع و قدرشناس باشد.

محمد مایلی‌کهن در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: این آقا همیشه فکر می‌کند مردم به وی بدهکارند و آنها باید خود را مدیون زحمات او بدانند در حالیکه ما ورزشکار و مربی به هر جایی رسیدیم، به واسطه حمایت‌های مردم بوده و نباید روزهای گمنامی خودمان را فراموش کنیم.

وی افزود: این مردم بودند که ما را بزرگ کردند و حالا این ما هستیم که باید قدردان و سپاسگزار آنها باشیم، نه اینکه از آنها طلب داشته باشیم و وقتی در کوچه و خیابان با آنها روبرو می‌شویم فکر کنند سر آنها منت داریم.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: خدا را شاهد می‌گیرم حاضر نیستم حتی یک “خار” به دست او برود ولی وقتی حرف‌ها و رفتارهای متکبرانه این آقا را نسبت به مردم و اقشار مختلف مردم می‌بینم، نمی‌توانم سکوت کنم و بی‌تفاوت از کنار آن بگذرم و فکر می‌کنم رسالت مربیگری و معلمی من ایجاب می‌کند که در مقابل این قبیل قلدربازی‌ها بایستم و رسواگری کنم.

مایلی‌کهن با اشاره به چاپ عکسی از وی پیش از انقلاب که او را با شلوار جین و تی شرتی که روی آن به انگلیسی نوشته شده “دانشگاه کالیفرنیا” گفت: این عکس را در فضای مجازی و روزنامه‌ها گذاشته‌اند تا از نوع لباس پوشیدن من قبل از انقلاب ایراد بگیرند و بگویند من مروج فرهنگ آمریکایی هستم ولی فراموش نکنید که نرم و مارک لباس‌های آن زمان همین بود و فکر نمی‌کنم نوع پوشش من زننده باشد ولی همین آقا که خیلی به ایرانی بودن خودش می‌نازد چرا پاسپورت آمریکایی دارد و تبعه این کشور شده؟

 

وی ادامه داد: همین امروز هم که قرن ۲۱ است و این آقا هزار نوع مدل و طراح لباس برای خودش دارد، طرز درست پوشیدن لباس را هم بلد نیست.

وی با بیان اینکه آمریکا و کشورهای استعمارگر با شعار دادن از بین نمی‌روند بلکه باید با عمل و رفتارمان نشان دهیم مخالف استعمارگری‌های این کشور هستیم به ذکر مثالی در این زمینه پرداخت و یادآور شد: یادم می‌آید برای نماز عید فطر رفته بودم و آنجا یکی از نمازگزاران من را شناخت و به من گفت که استقلالی‌ام ولی شما را دوست دارم. من تشکر کردم و گفتم من آمده‌ام نماز بخوانم و کاری به شعار مرگ بر آمریکا ندارم و هرگز چنین شعاری نخواهم داد.

وی اضافه کرد: در جنگ جهانی دوم ژاپن به طور مستقیم با آمریکا وارد جنگ شد و آمریکایی‌ها ناچار شدند برای شکستن مقاومت این کشور دو شهر ناکازاکی و هیروشیما را با بمب اتم هدف قرار دهند و شاید آن زمان ژاپن به واسطه این حمله ناجوانمردانه به ظاهر شکست خورد، اما مردم این کشور با تحمل سختی‌های بسیار دوباره کشورشان را ساختند و امروز ژاپنی‌ها اقتصاد دنیا را قبضه کرده‌اند بطوری که همان آمریکایی‌ها امروز سوار ماشین‌های ساخت ژاپن می‌شوند، یعنی ژاپنی‌ها با عملشان شعار مرگ بر آمریکا را ثابت کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اظهارات علی دایی که گفته باید بابت اینکه مایلی‌کهن ۵ تیم را به لیگ دسته اول برده به او نشان “پنجه طلایی” بدهند، گفت: اگر من لقب پنجه طلایی بگیرم به وی باید لقب “کارت طلایی” بدهند چراکه با کارت به کارت کردن به راحتی نتایج مسابقات را جابجا می کند.

مایلی‌کهن در مورد اینکه بالاخره چه زمانی اختلافات او و دایی پایان خواهد یافت و روزی فرا خواهد رسید که این دو پیشکسوت پرسپولیس در کنار هم برای سربلندی این باشگاه تلاش خواهند کرد، گفت: البته من این آقا را پیشکسوت پرسپولیس نمی‌دانم. در ضمن در اغلب اختلافات گذشته من کمتر شروع کننده بودم و در بسیاری از مواقع ناچار بودم پاسخ بدهم چون هم در زمینه فوتبال تخصص دارم و هم گذشته این آقای خودپسند را می‌دانم. پس دلیلی ندارد که پاسخ بی حرمتی‌های او را ندهم و اجازه بدهم او به هر کسی که می‌خواهد توهین کند.

 

پیشکسوت پرسپولیس یادآور شد: این آقا به همه فخر می‌فروشد و فکر می‌کند همه برده او هستند. گستاخی‌های او تا آنجا پیش رفته که به تازگی با یکی از نگهبانان مجموعه شهید درفشی‌فر درگیر شده و به گوش او سیلی زده، این اعمال و رفتار چه معنی می‌دهد؟ چه کسی باید جلوی این قلدرمأبی‌ها را بگیرد؟سکوت مقابل این آدم‌ها آنها را جری‌تر می‌کند ولی من نمی‌گذارم.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: من تا آخر این راه ایستاده‌ام و اجازه نمی‌دهم کسانی که پایشان را روی دوش مردم گذاشتند و بالا رفتند حالا بخواهند برای همین مردم گردن‌کلفتی کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.