بررسی زمینه‌های همکاری کشاورزی فرانسه و فارس در اتاق بازرگانی شیراز

خبرپارسی –   رئیس دفتر مطالعات کشاورزی و آب اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز گفت: هیئت ۲۶ نفره متشکل از کشاورزان و فعالان اقتصادی در حوزه کشاورزی کشور فرانسه با هدف شناخت ظرفیت‌های کشاورزی فارس به ویژه در بخش گندم وغلات با فعالان اقتصادی استان فارس دیدار و تبادل نظر کردند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی شیراز، محمدحسن طلعتی یکشنبه در نشست هم اندیشی کشاورزان و فعالان اقتصادی کشور فرانسه و استان فارس در اتاق بازرگانی شیراز بیان کرد: استان فارس مزیت های فراوانی در بخش کشاورزی دارد به طوری که این استان حدود ۱۰ درصد محصولات کشاورزی کشور ایران را تولید و تامین می کند.

وی افزود: فارس یک استان کشاورزی است به طوری که سهم بخش اقتصاد استان فارس در بخش کشاورزی بالغ بر ۵۰ و دو دهم است.

طلعتی با بیان اینکه استان فارس رتبه نخست را در کشت گندم در کشور دارد اظهارداشت: سال گذشته در بیش از ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان فارس گندم کشت شده است.

وی با اشاره به حضور سه روزه کشاورزان کشور فرانسه در استان فارس اضافه کرد: این هیئت متشکل از کشاورزان و فعالان اقتصادی در حوزه کشاورزی از کشور فرانسه است که برنامه هایی از جمله ملاقات و جلسه با اعضای گروه غله و کشاورزی استان فارس، بازدید از کارخانه تولید آرد ونان صنعتی، بازدید از مرزعه پسته و گندم و بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی استان فارس برای آنها برنامه ریزی شده است.

طلعتی ادامه داد: تلاش می کنیم پس از تعامل با کشاورزان کشور فرانسه، تفاهم نامه ای بین استان فارس و کشور فرانسه در جهت ارتقا و تولیدم حصولات کشاورزی منعقد شود.

سرپرست هیات کشاورزی کشور فرانسه نیز گفت: کشاورزان کشور فرانسه نیز مانند ایران با پدیده گرمایش زمین روبرو هستند و یکی از دلایل حضور ما در این استان آشنایی با نحوه مدیریت کشاورزی در شرایط گرمای زمین و کسب تجارت در زمینه کشت گندم و غلات هستیم.

فرانسو بارت عنوان داشت: فرانسه یکی از تولیدکنندگان بزرگ غلات است و ما می خواهیم با روند و مراحل تولید گندم و غلات در ایران واستان فارس و فاکتورهای مهم مردم برای تولید غلات در این منطقه آشنا شویم.

وی تصریح کرد: به دنبال برقراری زمینه همکاری های مشترک بین کشور فرانسه و استان فارس هستیم زیرا کشاورزان ما با انتقال تجربیات، به روز کردن دانش و تبادل اطلاعات می توانند کشاورزی هر دو منطقه را ارتقا دهند.

فرانسو افزود: امیدواریم دیدارها و جلساتی که در این سفر سه روزه داریم برای هر دو طرف مفید باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.