اندر احوالات پزشک خانواده پزشک ناراضی،مردم ناراضی،مسئولین راضی! سلامت نیوز: پزشک ناراضی،مردم ناراضی،مسئولین راضی!

خبر پارسی – نقل از سلامت نیوز – میزگرد برنامه نبض با موضوع پزشک خانواده در حالی جمعه شب از شبکه خبر پخش شد که بینندگان پارادوکس عجیبی را میان سخنان میهمانان برنامه و پزشکان و مردم مشاهده کردند.

به گزارش سلامت نیوز، دراین برنامه که به چرایی ایجاد پزشک خانواده ،معایب و محاسن آن می پرداخت،هر چهار میهمان برنامه از این طرح دفاع می کردند اما پزشکان درگیر طرح و مردم در تماس های تلفنی جداگانه از طرح یاد شده به شدت انتقاد می کردند. نکته جالب اینکه علی رغم مخالفت صددرصدی تماس گیرندگان با برنامه، دکتر ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مدعی بود ۶۰ تا ۸۰ درصد مردم در استان فارس از طرح پزشک خانواده رضایت دارند و برای اثبات ادعای خود به نظر سنجی مرکز تحقیقات و سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز استناد می کرد.مرکزی که ریاستش را وزیر بهداشت دولت اول احمدی نژاد بر عهده دارد و طرح پزشک خانواده در واقع از زمان او مطرح شد و طبیعی است آماری که این مرکز به ریاست لنکرانی ارائه می دهد،آماری از جنس آمارهای دولت نهم و دهم باشد.از طرف دیگر لنکرانی که زمانی ایمانیه را به ریاست دانشگاه علوم پزشکی منصوب کرد هم اکنون نیروی زیر دست دکتر ایمانیه است و طبیعی است که آمارهای این دونفر با نقطه نظرات مردم و پزشکان درگیر طرح خانواده همخوانی نداشته باشد همچنان که آمارهای غیر واقع دولتمردان احمدی نژاد به ضرب المثل تبدیل شد.

در حالی که تلفن های منتقدان طرح پزشک خانواده خبر از هزینه های سرسام آور این طرح می داد دکتر ایمانیه مدعی بود مردم در استان فارس حداکثر با دو هزارتومان و در مازندران رایگان ویزیت می شوند و دارویشان هم رایگان است!منتقدین(پزشکان درگیر طرح و مردم) معتقد بودند طرح بدون فرهنگ سازی لازم اجرا شده و مشکلات زیادی را بوجود آورده اما میهمانان برنامه همه از رضایت مندی مردم سخن می گفتند و عنوان می کردند ثبات مدیریت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به موفقیت طرح انجامیده است! جماعت مدعوین در میزگرد پزشک خانواده به هنرمندانی می ماندند که خود می گفتند و خود می خندیدند!آنها هنگام تلفن منتقدین یا گوش خود را می بستند یا به طور کل منکر انتقادات می شدند. جالب اینکه شرکت کنندگان در برنامه معتقد بودند دولت احمدی نژاد در اجرای طرح پزشک خانواده عجله کرد و در حالی که زیر ساخت ها فراهم نبود دولت اقدام به اجرای طرح پزشک خانوده کرد در حالی که اساسا ما الان پزشک خانواده نداریم و باید این پزشکان را تربیت کنیم!

اظهارات مدعوین برنامه پر از تناقض بود.در حالی که پزشکی از ضایع شدن حق آنها در طرح پزشک خانواده سخن می گفت دکتر ایمانیه معتقد بود پس از این طرح درآمد ماهیانه هر پزشک عمومی به ۹ میلیون تومان هم رسیده است!این در حالی است که خود وی اعتراف کرد بیمه آنها با تاخیر دو ماهه پرداخت می شود گفته ای که مورد اعتراض یک پزشک واقع شد و گفت: در روایت آمده است پول کارگر را تا عرقش خشک نشده باید پرداخت کرداین پزشک معترض معتقد بود: پزشکان عمومی خودشان باید برای طرح پزشک خانواده سیاست گذاری کنند اما متاسفانه متخصصین برای آنها سیاست گذاری می کنند!به گفته وی ویزیت یک پزشک عمومی در بیمارستان کمتر از تشکیل یک پرونده است!

دکتر ایمانیه که معتقد بود بعد از دو سال و نیم تلاش برای اجرای طرح پزشک خانواده در شیراز دستاوردهای زیادی داشتیم در مقابل این سئوال مجری که آیا این دستاوردها با توجه به هزینه ای که داده شد مقرون به صرفه بود؟پاسخی نداد اما به ۱۴ دستاوردی که مدعی آن بود اشاره کرد!

حکایت پزشک خانواده و شرکت کنندگان در میزگرد یاد شده حکایت مریضی بود که آمبولانس او را در ترافیک شلوغ خیابان می برد و پزشک همراهش وقتی نبضش را گرفت گفت بیمار مرده است! بیمار که زنده بود رو به پدر می کند و می گوید : من زنده ام !پدر در پاسخش گفت:هیس تو مرده ای تو بهتر می دانی یا دکتر؟! حالا وضعیت اینجا برعکس است مردم و پزشکان درگیر طرح می گویند این طرح ما را کشت،مدیران اجرایی طرح می گویند شما زنده اید!

سلامت نیوز: پزشک ناراضی،مردم ناراضی،مسئولین راضی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.