افسردگی و پریشانی یک نفر از هر ۵ دختر شیرازی

خبرپارسی – رئیس کمسیون سلامت شورای شهر شیراز گفت: از هر ۵ دختر شیرازی یک دختر از افسردگی و اختلالات روانی رنج می برد و این یعنی در خانواده هر یک از ما و یا بستگان درجه اول ما دختری به پریشان حالی و افسردگی مبتلاست.

قاسم مقیمی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز چهارشنبه ۱۲ تیرماه شورای شهر شیراز با بیان اینکه یافته های سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که دختران دو برابر پسران به افسردگی دچار می شوند، افزود: این معیار به صورت تقریبی در تمام جوامع با پیشینه های قومی و نژادی و موقعیت های متنوع اقتصادی حکم فرماست.

رئیس کمسیون سلامت شورای شهر شیراز، افزود: این امر، با توضیحات فوق و نقش کلیدی دختران در خانه ما را به این نتیجه می رساند که بیشتر خانواده هایی که دارای دختر می باشند و از طبقه اجتماعی و موقعیت شغلی مناسبی بهره ندارند از تهدیدات روانی و افسردگی بیشتری در رنج هستند.

این عضو شورا با تصریح اینکه در حال حاضر قریب به ۳۵۰ میلیون نفر از جمعیت جهان از افسردگی رنج می برند که سهم ایران عددی برابر با ۱۷ درصد از کل جمعیت کشور را شامل می شود، گفت: بر همین اساس قریب به ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان شیرازی با افسردگی و اختلالات روانی دست و پنجه نرم می کنند.

اوتصریح کرد:  به دیگر سخن از هر ۵ دختر شیرازی یک دختر از افسردگی و اختلالات روانی رنج می برد و این یعنی در خانواده هر یک از ما و یا بستگان درجه اول ما دختری به پریشان حالی و افسردگی مبتلاست.

مقیمی با بیان اینکه، شوربختانه بیشتر دختران جهت رهایی از این وضعیت و یا اکثر والدین با اعتقاد به ایجاد شرایط جدید در بهبود حال دختران، مقدمات ازدواج این بخش را فراهم می کند تا شاید در وضع روانی آنها انبساطی حاصل شود و نشاطی افزوده شود، گفت: اما وقتی روزانه قریب به ۱۰۰ درخواست طلاق در سامانه تصمیم و مرکز مداخله طلاق شیراز ثبت می شود، خود گویای آن است که این رویکرد جز تشدید و بغرنجی حال برخی دختران نتیجه بهتری عاید خانواده ها نمی کند.

عضو شورای شهر شیراز افزود: گر چه در کنار طلاق، مواردی چون از دست دادن همسر، شکست های عاطفی، ناکامی های اجتماعی، عوامل ژنتیکی و مشکلات زیستی از مهمترین شاخصه های دخیل در افسردگی و اختلالات روانی هستند، اما نمی توان از نقش محیط های پر تنش شهری غافل بود، محیطهای متلاطم و انباشته از خشونت های گفتاری و رفتاری به افزایش عوامل موثر در استرس ها و افسردگی ها کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.