استاندار فارس: پرونده سازی برای اصحاب رسانه را جفا به رکن چهارم دموکراسی می دانم / برای مخرب ترین نقد هم کسی را به دستگاه قضایی نمی کشانم

خبر پارسی – استاندار فارس جلسه با اصحاب رسانه را بهترین و کاربردی ترین جلسه برای وضعیت استان دانست و اعلام کرد:هرگونه پرونده سازی برای اصحاب رسانه و آزاد نبودن این قشر را جفا به رکن چهارم دموکراسی می دانم.

به گزارش خبر پارسی دکتر سید محمد احمدی در دیدار با رسانه های مجازی همسو با دولت با استقبال از فضای آزاد اندیشی در چارچوب قانون توسط رسانه ها عنوان کرد: به عنوان استاندار فارس بر خود لازم می دانم فضای بسته رسانه ای را در استان باز کنم تا اصحاب رسانه هر چه دل تنگشان می خواهد بگویند البته این حرف معنایش این نیست که برخی موج تخریب راه بیندازند و ما هم هیچ نگوئیم چرا که بین تخریب بی رویه و نقد تفاوت است.با این وجود حتی اگر مخرب ترین نقد هم عیله من نوشته شود کسی را برای این منظور به دستگاه قضایی نمی کشانم.

وی از رسانه های حامی دولت خواست ضمن دیدن نقاط ضعف به نقاط قوت هم اشاره کنند و با بزرگنمایی نقاط منفی دل مردم را خالی نکنند و هنگام نوشتن نقد نیز انصاف داشته باشند چرا که انصاف بخشی از ایمان است و ما در یک نظام ایمانی و دینی زندگی می کنیم.

دکتر احمدی با بیان اینکه نقد باعث می شود مدیران استان به خودشان بیایند گفت : اصحاب رسانه می توانند استاندار را به عنوان عالی ترین مقام دولت در استان به هر نحو که خواستند نقد کنند اما در مورد سایر مدیران استان نقد خود را کمی لطیف تر بنویسند چرا که آستانه تحمل همه به یک اندازه نیست.

استاندار فارس در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا برخی همچنان در تلاش هستند هر گونه نقد مدیران را با «فتنه» و یا «اصحاب فتنه» گره بزنند گفت: از این مباحث باید گذشت و به سمت حل مشکلات رفت.

وی افزود: معتقدم چه اصحاب رسانه و چه کسانی که می خواهند کار کنند نمی خواهند فتنه گری کنند.اصحاب رسانه هم هدفشان حمایت از دولت و نظام جمهوری اسلامی است هر چند ممکن است حمایت آنها توام با نقد باشد اما قطعا فتنه گری نیست.

دکتر احمدی خاطر نشان کرد:در فارس همه چیز وجود دارد جز «همدلی» و همدلی که نیست هر کس می خواهد راه خود را برود.

استاندار فارس فضای استان را امیدوار کننده توصیف کرد و گفت :فضای امنیتی استان نگران کننده نیست و اصحاب رسانه می توانند با آرامش خیال به فعالیت خود ادامه دهند.

وی «توسعه همه جانبه پایدار و متوازن» را شعار محوری خود عنوان کرد و افزود: توسعه همه جانبه یعنی سیاسی،اقتصادی،فرهنگی،اجتماعی و ورزشی .توسعه پایدار هم به این معناست که گذرا نباشد و توسعه متوازن هم مفهومش این است که همه استان به صورت متوازی از توسعه بهرمند شود در حالی که هم اکنون مثلا بیش از ۲۲ درصد  صنعت استان در «بخش زرقان» قرار دارد اما شهرستان هم داریم که حتی یک کارگاه خانگی هم ندارد.

وی با استقبال از ورود بخش خصوصی  به مبحث توسعه استان فارس گفت : در برابر تاریخ و مردم استان احساس مسئولیت می کنم و تلاش خواهم کرد با تصمیمات سنجیده و پخته راه را برای ورود سرمایه گذار بخش خصوصی باز کنم در همین راستا چندین جلسه با سرمایه داران مقیم امارات داشته ام که امیدوارم به اتفاقات مثبتی برای اقصاد استان منتج شود چرا که معتقدم تا بخش خصوصی وارد صحنه نشود هیچ اتفاقی نمی افتد.

دکتر احمدی خاطر نشان کرد: چهره فارس را می خواهیم اقتصادی کنیم نه فقط صنعتی چرا که در اقتصاد همه چیز نهفته است.

استاندار فارس افزود:دنبال ایجاد شهر سلامت در فارس هستیم و در کشورهای شیخ نشین منطقه برای مباحث پزشکی مشتری داریم  وی  با آرام توصیف کردن قضای فعلی استان فارس گفت: روزهای اولی که به استان آمدم فضای فارس سنگین بود و عده ای می خواستند دوباره قفل و زنجیر کنند اما هم اکنون فضا آرام است و نماینده محترم ولی فقیه در فارس نیز در ایجاد این فضای آرام به ما کمک می کنند.

دکتر احمدی در پاسخ به این سئوال که چرا روند انتصاب مدیران استان کند است، اظهار داشت: هنوز در مرکز کشور انتصابات کند است.اسم دولت نیز دولت تدبیر و امید است.فرصت آزمون و خطا نداریم و نمی توانیم بدون مطالعه دست به تغییرات گسترده بزنیم.معتقدم کابینه ما در استان فارس باید انعکاسی از کابینه دولت باشد و به همه سلایق احترام بگذاریم.

استاندار فارس تدبیر در امور و احساسی عمل نکرد در انتصابات را پارامتری موثر در موفقیت دولت خواند و یادآور شد: نتیجه بد عمل کردن دولت احمدی نژاد شد انتخاب دکتر روحانی چرا که مردم از آن رویه خسته شده بودند و چیز دیگری می خواستند.

وی همچنین برخی از شایعه ها مبنی بر توجه استاندار به منطقه زادگاه خود را بی اساس دانست و گفت: مصلحت استان را به مصلحت لارستان یا هر نقطه دیگر از فارس ترجیح می دهد.

استاندار فارس با تاکید بر انتخاب مدیران همسو با دولت گفت: با این وجود ممکن است مدیرانی باشند که خوب عمل می کنند و نیازی به تغییر آنها نیست.با این وجود دنبال استفاده از نیروهای حامی دولت هستیم و بر اساس رویه دولت حرکت می کنیم.

وی فارس را استانی با داشته های غنی فرهنگی توصیف کرد و گفت: با وجود آثار ارزشمندی چون تخت جمشید و پاسارگاد و بیشابور و نیز وجود بقاع متبرکه اهل بیت در استان و  ذخیره های ارزشمند ایرانی – اسلامی پشتوانه فرهنگی با ارزشی داریم که البته وظیفه ما را در حوزه فرهنگ سنگین تر می کند.تلاش خواهیم کرد میراث دار خوبی برای این داشته های غنی فرهنگی باشیم  و سعی خواهیم کرد مدیران فرهنگی انتخاب کنیم که عملکرد خوبی داشته باشند و فرهنگ غنی استان را پربارتر کنند.

دکتر احمدی با بیان اینکه از ظرفیت های فارس باید استفاده کنیم افزود: فارس ضربه زیاد خورده است.سیاست بازی در فارس خوب نبوده باید روش ها عوض شود.وگرنه اصفهان هم سیاسی است اما تمام سیاست استان در قالب توسعه اصفهان شکل می گیرد در فارس اما در جهت خنثی کردن و تضعیف همدیگر است لذا روش ها برای توسعه استان باید عوض شود.

استاندار فارس همچنین از مطرح شدن نام زنان برای پست های مدیریتی اسقبال کرد و افزود: زنان نصف جامعه هستند و یک پرنده با دو بال خود می تواند پرواز کند لذا معتقدم مدیریت زنان خیلی حساب شده و دقیق است من هیچ زنی در طول تاریخ انقلاب ندیدم که اختلاس کرده باشد.

وی فارس را استانی بین المللی توصیف کرد و افزود: در همین راستا به دنبال توسعه فرودگاه شیراز هستیم و از پیمانکار خارجی دعوت به سرمایه گذاری کرده ایم.در بحث راه آهن نیز خط سریع السیر خوزستان – شیراز و شیراز – اصفهان  را دنبال می کنیم.

استاندار فارس در پایان از رسانه ها خواست ضمن ارائه نقد مشفقانه ارائه طریق هم بدهند.

DSC00008

DSC00023

DSC00019

2 دیدگاه برای “استاندار فارس: پرونده سازی برای اصحاب رسانه را جفا به رکن چهارم دموکراسی می دانم / برای مخرب ترین نقد هم کسی را به دستگاه قضایی نمی کشانم

  1. دردود بر فرزاد صدری گزارش خوب و جامعی است امیدواریم این سخنان عملیاتی شود

  2. صدری جان البته باید حرمت افراد هم حفظ بشه خدای نکرده نگن از این فضا سو استفاده میشه از اینکه بجای مسائل کوچک دستگاهها رفتی سراغ مسائل کلیدی استان تشکر میکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.