آغاز به کار خودروهای ون ویژه معلولین در شیراز

خبرپارسی – به مناسبت هفته حمل و نقل ۵ ون مناسب سازی شده ویژه معلولین طی مراسمی با حضور شهردار شیراز، نمایندگان جانبازان و معلولین آغاز به کار کرد.

شهردار شیراز در مراسم آغاز به کار ون های مناسب سازی شده ویژه معلولین گفت: برای جانبازان و معلولین به عنوان بخشی از شهروندان باید خدماتی ارائه و تسهیلاتی در نظر گرفته شود و ون های مناسب سازی شده بخشی از خدمات در نظر گرفته شده برای این قشر است.

حیدر اسکندرپور با بیان اینکه در زمینه خدمت رسانی به معلولین و جانبازان، ون های مناسب سازی شده از پروژه های طراز اول در سطح کشور است، افزود: اطمینان دارم با رویکرد حاکم بر شورا و شهرداری و کمک های خیرین، پروژه ون های مناسب سازی شده در کشور سرآمد می شود.

وی خاطرنشان کرد: از اعضای شورای شهر به ویژه خانم دودمان و مجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک که پیگیر آغاز به کار ون های مناسب سازی شده بودند، سپاسگزارم.

شهردار شیراز با بیان اینکه مردم صاحبان اصلی شهر و کشور هستند، گفت: امروز آن چیزی که مردم از ما مسئولان انتظار دارند، تواضع است و مسئولان در همه سطوح باید با تواضع با مردم برخورد کنند. هنگامی که با تواضع با مردم برخورد می کنیم، خداوند نیز این لطف را دارد که به کار ما برکت می دهد و خدمت رسانی ما دیده می شود.

اسکندرپور ضمن اشاره به برخی انتقادات غیر منصفانه افزود: درخصوص آغاز به کار دوچرخه های بیدود انتقاداتی مطرح شد اما وقتی کار در حال انجام است باید از سنگ پراکنی دوری کرد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم گفت: رویکرد خودرومحوری باعث شده که زیست پذیر بودن در شهر برای کودکان، سالمندان و معلولان و تردد آنها ممکن نباشد و هر چند که در ادوار مختلف پیاده راه سازی و مناسب سازی صورت گرفته بود اما هنوز مشکلاتی زیادی سر راه این قشر است.

نواب قائدی افزود: در مناسب سازی و زیست پذیر کردن شهر برای تمام اقشار راه درازی در پیش رو داریم که باید تمام نهادها به شهرداری و شورا کمک کنند.

وی به تشکیل  کمیته  مناسب سازی معابر در فرمانداری شهرستان شیراز از چند سال قبل برای رفع مشکلات این حوزه اشاره کرد و  گفت:  امروز یکی از طرح های کمیسیون عمران شورا که راه اندازی  ون های ویژه حمل و نقل معلولان است با بهره برداری از ۵ دستگاه از این ونها کلید می‌خورد،  هر چند که برای افزایش این خودروهای مناسب تردد معلولان نیازمند حضور پر رنگ خیران هستیم تا شاهد توسعه این خودروها باشیم.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: از شهردار شیراز درخواست می‌کنم تا یک  حساب ویژه برای دریافت کمک های خیران به تامین خودروهای ویژه تردد  معلولان اختصاص یابد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در این مراسم گفت: به منظور افزایش رفاه برای تردد جانبازان و معلولین جسمی، پنج ون مجهز به بالابر مناسب انواع ویلچر آغاز به کار کرده است.

زوربخش اضافه کرد: جانبازان و معلولین جسمی می توانند از طریق اپ شرکت تپ سی از سرویس ون های مناسب سازی شده استفاده کنند.

وی با اشاره به سایر تسهیلات در نظر گرفته شده برای معلولین و جانبازان افزود: براساس دستور شهردار و شورای شهر مبنی بر در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای معلولین و جانبازان، در سال ۹۶ بالغ بر ۲۸۵ دستگاه اتوبوس مناسب برای معلولین در ناوگان حمل و نقل عمومی به بهره برداری رسید، همچنین به همت شهرداران مناطق یازده گانه ۶۵۰ ایستگاه از یک هزار و ۲۰۰ ایستگاه اتوبوس سطح شهر مناسب سازی شده است.

 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز استقرار آسانسور در ایستگاه های مترو را از دیگر تسهیلات برای تردد آسان معلولین و جانبازان عنوان کرد.

راهی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس نیز در مراسم آغاز به کار ون های مناسب سازی شده ویژه معلولین گفت: این مطالبه از سال ۹۳ از سوی بنیاد شهید مطرح شده بود و امروز به نتیجه رسید.

راهی با بیان اینکه نیازمند تسهیلات بیشتری برای تردد جانبازان و معلولین در ایستگاه های انوبوس و مترو هستیم، افزود: کار فاخری از سوی شهرداری و شورا صورت گرفته و از شهردار شیراز، شهرداران مناطق و اعضای شورای شهر برای مناسب سازی سطح شهر تشکر می کنم.

آذرمی رییس سازمان بهزیستی شهرستان شیراز با اشاره به آغاز به کار کمیته مناسب سازی در سال ۹۳ گفت: طی سال اخیر با شعار انسان محوری مجموعه مدیریت شهری، انقلابی در مناسب سازی شهر برای معلولین و جانبازان ایجاد شده است.

آذرمی افزود: در زمینه مناسب سازی سطح شهر برای معلولین و جانبازان فقط مدیریت شهری مسئول نیست بلکه همه نهادهای عمومی مسئول هستند اما شهرداری تنها سازمانی است که تاکنون در این زمینه وظایف خود را انجام داده است.

وی با اشاره به همراهی خوب شهرداری با تشکل های جانبازان و معلولین گفت: با پیگیری این تشکل ها و سازمان بهزیستی، اقدامات خوبی در سطح شهر انجام شده است و امیدواریم این اقدام شروعی برای رسیدن به نقطه مطلوب مناسب سازی باشد.

رییس سازمان بهزیستی شهرستان شیراز اضافه کرد: شیراز با توجه به رویکرد شهرداری و شورا به الگویی برای مناسب سازی تبدیل می شود.

آذرمی تاکید کرد: شهرداری شیراز بیشترین همکاری را در بحث آسیب های اجتماعی کرد در صورتیکه باید ۱۸ دستگاه در این رمینه همکاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.