احمدی‌نژاد انگیزه حمایت اصولگرایان از روحانی

خبر پارسی – فعال اصولگرا و نماینده ۶ دوره مجلس در واکنش به سخنان مصباحی‌مقدم در مورد حمایت احتمالی اصولگرایان از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ گفت: با توجه به مشخص نشدن گزینه‌های انتخابات این احتمال وجود دارد که اصولگرایان از روحانی حمایت کنند.

حسین سبحانی‌نیا به “عصر ایران” گفت: قطعا یکی از گزینه‌های مطرح برای تمام جریان‌های سیاسی در انتخاب آینده حسن روحانی است.

مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که احتمال حمایت اصولگرایان از حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ وجود دارد. این نماینده سابق گفته بود: «این را بگویم که این طور نیست که شرایط آقای روحانی شرایطی باشد که مورد اقبال اصولگرایان قرار نگیرد و محتمل است مجموعه اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری از ایشان حمایت کند و اگر گزینه بهتری نداشته باشیم، حتما وارد گفت‌وگو با ایشان خواهیم شد.»

سبحانی‌نیا با بیان این که پایگاه اصلی حسن روحانی اصولگرایی است، افزود: روحانی عضو جامعه روحانیت مبارز بوده است و در سال‌هایی هم که نماینده مجلس بود، به عنوان نامزد جامعه روحانیت در انتخابات شرکت می‌کرد اما رفتارها و حمایت‌های جریان اصلاحات از او در این سال‌ها شاید باعث شود برخی از اصولگرایان در حمایت از او دچار شک شوند؛ درست مانند انتخابات ریاست جمهوری ۹۲٫

نماینده دوره‌های دوم، سوم، چهارم، هفتم، هشتم و نهم مجلس ادامه داد: باید دید در انتخابات آینده از سوی اصولگرایان چه کسی به عنوان نامزد مطرح خواهد شد.

عضو سابق هیات رئیسه مجلس در پاسخ به این سوال که در صورت دو قطبی شدن انتخابات بین احمدی‌نژاد و روحانی اصولگرایان از کدام یک حمایت می‌کنند، گفت: در صورت دو قطبی شدن بخشی از جریان اصولگرایی از احمدی‌نژاد حمایت خواهند کرد و جریانی دیگر از روحانی. گروهی مانند جبهه پایداری از حامیان احمدی‌نژاد هستند اما بخشی دیگر به دلیل رفتارهای احمدی‌نژاد در دوران ریاست جمهوری به ویژه ماجرای خانه‌نشینی حاضر نیستند، از او در انتخابات ریاست جمهوری یا هیچ انتخابات دیگری حمایت کنند.

او در مورد نامزدهای احتمالی جریان‌ اصولگرا در انتخابات سال آینده نیز گفت: افرادی که مطرح می‌شوند مانند جلیلی و قالیباف به این دلیل است که این افراد در انتخابات گذشته حضور داشته‌اند ولی ممکن است برای انتخابات آینده اصولگرایان تصمیم بگیرند، فرد جدیدی را وارد عرصه کنند؛ کسی که تا به حال به صحنه نیامده و آزموده نشده باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا در مورد گزینه‌های اصلاح‌طلب در انتخابات آینده ریاست جمهوری نیز گفت: اصلاح‌طلبان اگر احساس کنند که نامزد اصولگرایان احتمال رای آوری بالایی دارد، قطعا از روحانی حمایت خواهند کرد اما به نظر می‌رسد بخشی ازجریان تندروی اصلاح‌طلب به دنبال معرفی نیرویی مانند عارف برای جایگزینی روحانی هستند اما قطعا عقلای اصلاح‌طلب به دنبال این هستند که حمایت از روحانی را ادامه داده و ریاست جمهوری او را تمدید کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.