معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس خبر داد :برگزاری تورهای دوچرخه سواری و شیرازشناسی با هدف ترویج اقتصاد مقاومتی

خبر پارسی – معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس گفت: متاسفانه ۹۰ درصد سمن‌های جوانان استان فارس، شیرازی هستند. در واقع در ۹ شهرستان این استان، سمن جوانان فعال هستند این در حالیست که استان فارس ۲۹ شهرستان دارد. در این شرایط هریک از ادارات شهرستانی ورزش و جوانان استان فارس را موظف کرده‌ایم که تا پایان سال جاری دو سمن جوان را راه‌اندازی کنند.

عبدالعلی رضایی در گفت و گو با خبرنگار سرویس «جوانان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) افزود: متاسفانه روسای اداره ورزش و جوانان شهرستان‌ها در کل کشور هنوز فکر می‌کنند رییس اداره تربیت بدنی هستند و مقوله ورزش و جوانان را باور نکرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت‌های سمن‌های جوانان استان فارس در زمینه کارآفرینی و اشتغال گفت: یکی از سمن‌های جوانان شهر شیراز با شعار«هر جوان شیرازی یک شغل» کارگاه‌های اشتغال و غرفه‌های مختلفی را در سطح شهر دایر کرده است و جوانان را به کارآفرینی تشویق می‌کند علاوه بر آن جوانان موفق در زمینه کارآفرینی تجربه‌های خود در این زمینه را در اختیار سایر جوانان شیرازی قرار می‌دهند.

رضایی افزود: ایده‌های کارآفرینی در قالب همایش،جشنواره،دوره‌های آموزشی در سه سطح و نمایشگاه به جوانان عرضه می‌شود و و از این طریق در جهت فرهنگسازی تلاش می‌کنیم . امیدواریم این طرح را با مشارکت سمن‌های بیشتری در سطح استان فارس اجرا کنیم. در این جهت با اداره کار و اموراجتماعی استان فارس در جهت معرفی کارآفرینان برتر استان به ما مکاتبه کرده‌ایم تا از حضور آنان در دوره‌های آموزشی خود استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه قرار است یکی از سمن‌ها تورهای دوچرخه سواری و شیرازشناسی با هدف ترویج اقتصاد مقاومتی برگزار کند،گفت: قرار است این سمن دو تور بزرگ دوچرخه سواری در شیراز برگزار کند و شرکت کنندگان کاورهایی که روی آن شعار «همشهری کالای ایرانی مصرف کن » نوشته شده را بپوشند علاوه بر آن این سمن ۱۲۰۰ عضو رسمی دارد که در کانال تلگرامی آن عضویت دارند. این سمن در کانال تلگرامی خود کمپین حمایت از تولیدات داخل را راه‌اندازی کرده‌ است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به مشارکت سمن‌های جوانان در جهت ترویج اقتصاد مقاومتی در حوزه ورزش اظهارکرد: یکی از سمن‌های استان فارس یک فراخوان به تولیدکنندگان البسه و وسایل ورزشی استان اعلام کرده است و با حمایت ما قرار است به هیات های ورزشی،باشگاه‌ها و مدارس فوتبال مراجعه کند و آن‌ها را به استفاده از تولیدات داخلی تشویق کند و فهرست تولیدات استان را به آن‌ها ارایه می‌دهد چراکه تیم‌های استانی بویژه تیم‌های حاضر در لیگ برتر و دسته یک در رشته های مختلف با توجه به نزدیکی استان فارس به کشورهای حوزه خلیج فارس بیشتر از وسایل و البسه خارجی استفاده می‌کنند.

رضایی در پایان با بیان اینکه با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان روی استانداردسازی و مقاوم‌سازی اماکن ورزشی استان کار می‌کنیم،گفت: این اقدام مهمترین خروجی اقتصاد مقاومتی در اداره ورزش و جوانان استان فارس می‌تواند باشد چون باعت بهینه‌سازی مصرف انرژی می‌شود. یکی سمن‌های جوانان استان فارس در این زمینه فعال شده است. این سازمان مردم نهاد مهندسان عمران و مکانیک هستند. آن‌ها قرار است از اماکن ورزشی استان بازدید و با ما در بهینه سازی این مراکز کمک کنند. این کار فعلا در شهر شیراز انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.