گزارش تکان دهنده یک بیمار از اتفاقات یک بیمارستان در جنوب کشور؛ جوشکاری و سنگ فرز روی اعصاب بیماران!

خبر پارسی – روز چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ جوشکاری و سنگ فرز اتاقِ اتفاقات یک بیمارستان در جنوب کشور، روی اعصاب بیماران راه می رود!
در شهری که ریاست دانشگاه علوم پزشکی اش،قدرتش از استاندار بیشتر و بالاتر است و سالهاست که در مقابل فشارها برای تغییرش «پایداری» کرده ، جوشکاری و سنگ فرز اتاق اتفاقات روی اعصاب بیماران راه می رود و ما از ترس رئیس دانشگاه علوم پزشکی،جرات نمی کنیم نام این بیمارستان و این شهر را بنویسیم!
گزارش زیر را یک بیمار بستری برای خبر پارسی ارسال کرده است.او البته یک بیمار عادی نیست.تا همین چند وقت پیش حوزه استانداری یک استان مهم را در کشور اداره می کرده.استانی که شاید رئیس دانشگاه علوم پزشکی اش زورش از او و جناب استاندار بیشتر بوده و هست!
گزارش این بیمار و مدیر سابق حوزه استانداری یک استان بزرگ کشور را بخوانید!
این بیمارستان در خیابان اصلی شهر واقع شده و دیوار به دیوار دانشکده پزشکی است. جوشکاری و سنگ فرز اتاق اتفاقات،رو در رو و در حین حضور بیماران سرم بدست برانکاردی اعصاب برای بیماران باقی نگذاشته است. تلخ اینکه بیمار حاد جدید که وارد می شود نه برانکاردی وجود دارد و نه ویلچری. می گویند بروید بگردید پیدا کنید! حال آنکه ساعت ها باید بگردی و دست خالی برگردی!
جالب تر اینکه کسانی که به برانکارد دسترسی پیدا نمی کنند ایستاده سرم می گیرند و پرستاران هم به خاطر شلوغی و بی امکانی و بی مدیریتی سراپایی سرم را وصل میکنند و خون از دست مریض می ریزد و لباس و کف سالن خونی می شود!
از هر پرستاری کمک طلب می کنی که مانع رفتن هوا به رگ شود می گوید: وقت ندارم به من چه! هیچکس کارش را خوب انجام نمی دهد جز نگهبابانان که مثل داروغه ها این طرف و آن طرف سرکشی می کنند!
بخش ۵ جراحی معروف است به VIP،این بخش اطاق هایش یکنفره هست.می گویند برای بیمارانی است که مشکلات بیشتری دارند.اما آنجا را دو سه نفر از مدیران و معاونین بیمارستان تیمی راه انداخته اند بنام بیماران لاندسکوپی .این بیماران را که پول بیشتری می دهند تاچربی شکمشان را با دستگاه بکشند،آنجا نگه داری می کنند!فضایی که نباید در بیمارستان دولتی باشد.این فضا موردنیاز نیازمندانی است که در چمن بلوار روبروی بیمارستان دراز کشیده و منتظر اطاق اند.
تابلویی در جلوی درب ورودی بیمارستان نصب است که مرحوم فلانی،این بیمارستان را وقف نیاز مندان فقرا و بینوایان کرده است.کاشکی دستگاههای نظارتی عملکرد مدیریت این بیمارستان را ارزیابی می کردند.
رییس این بیمارستان در مقابل انتقاد اینجانب پیرامون موارد فوق و ضرورت رسیدگی به وضعیت ، و اینکه جنابعالی در مقابل دستگاههای نظارتی و بالاتر باید پاسخگو باشید به صراحت می گوید وزیر هم اگر زنگ بزند جوابش نمی دهم!
این بود آنچه که در طول یک ٢۴ ساعت گرفتاری من در این ۴ دیواری مشاهده کردم
فیلم را ببینید و جوشکاری و فرزکاری و نبودن سوپر وایزر و کادر اورژانس در همان سالن و رها کردن بیماران را مقایسه و تحلیل کنید.
خبر پارسی فیلم ارسالی این بیمار را در اختیار دارد اما از رئیس دانشگاه علوم پزشکی می ترسد آن را انتشار دهد. او «پایدارتر» از این حرف هاست که با گزارشی پس برود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.