خبر خوش نوبخت در یاد روز سعدی:زیربناهای فرهنگی فارس تقویت می شود

خبر پارسی -معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت : دولت تدبیر و امید حمایت از پروژه های تاثیر گذار فرهنگی را در اولویت برنامه کاری خود قرار داده است .

به گزارش ایرنا ، محمد باقر نوبخت شامگاه چهارشنبه در حاشیه آئین یادروز سعدی در شیراز به خبرنگاران گفت : در استان فارس که مهد تمدن و زادگاه مفاخر بزرگ ادبی ایران اسلامی است از هر پروژه ای که به اعتلای فرهنگ ایرانی و اسلامی کمک کند مورد حمایت جدی قرار خواهد گرفت .
وی بر اختصاص اعتبارات ویژه به استان فارس بمنظور تکمیل پروژه های فرهنگی در دست اجرا در این استان تاکید کرد و قول مساعد داد که زیربناهای فرهنگی فارس خاصه شهر شیراز شهر حافظ و سعدی و سومین حرم اهل بیت (ع) تقویت بشود.
نوبخت این را هم اضافه کرد که استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان و من به عنوان نماینده دولت به مردم متمدن و فرهنگ دوست فارس و شیراز قول می دهیم که آنچه برای اعتلای این فرهنگ در استان فارس و شهر شیراز نیاز است را محقق نمائیم .
* توجه به اندیشه های ژرف بزرگان رهگشاست
معاون رئیس جمهوری همچنین با اشاره به همزمانی دو رویداد بزرگ در تاریخ ایرانی و اسلامی که مقارن شده با یادروز سعدی و میلاد مبارک امام علی(ع) افزود: بدون شک این مناسبت ها فرصت مغتنمی است که به اندیشه های ژرف این بزرگان که راهگشا می باشد نیز توجه عمیق تری داشته باشیم.
نوبخت اظهار داشت : امام علی(ع) با جا گذاشتن نهج البلاغه درس انسانیت را به ما آموخت و شاعران بلند آوازه ای چون سعدی و حافظ هم با آثار گرانبهای خود راه بهتر زیستن و زندگی کردن در کنار یکدیگر را به جامعه بشری ارزانی داشتند .
وی ادامه داد: بنابراین در برهه کنونی بیش از هر زمان دیگر برای رجوع به فرهنگ ایرانی و اسلامی نیازمند اسوه هایی هستیم تا از آثار آنها برای اعتلای زندگی استفاده کنیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در خاتمه تصریح کرد : تلفیق فرهنگ ایرانی اسلامی نشانگر چهره ای از مباحث فرهنگی این سرزمین است که در این راستا استفاده از آموزه های بزرگان فرهنگی و دینی می تواند تاثیر فراوانی بر زندگی ما داشته باشد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی امروز چهارشنبه یکم اردیبهشت بمنظور شرکت در آئین یاد روز سعدی شیرازی به شهر شیراز سفر کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.