یک اتفاق تلخ؛روز سعدی درهای آرامگاه شیخ به روی مردم بسته شد!

از ۲ دهه قبل، روز اول اردیبهشت به‌عنوان روز سعدی نامگذاری شد و طی این سال‌ها، مراسمی در شیراز و چند ده کشور جهان در بزرگداشت مقام این ادیب سخنور، برگزار می‌شود. اما هر سال شاهد تکرار برنامه‌هایی هستیم که بیشتر مخاطب خاص داشته و دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، یکی از هدف‌های تعیین شده برای برگزاری برنامه‌های یادروز سعدی، معرفی هرچه بهتر این شاعر و ادیب و حکیم سخندان مسلمان ایرانی، به جهانیان بوده و هست. اما این هدف پشت انبوهی از برنامه‌های تخصصی، گم و نا پیدا شده است.

یکی از مهمترین برنامه‌ها برای جذب و جلب مخاطبان و معرفی هرچه بهتر شیخ مصلح‌الدین، برگزاری تورهای گردشگری رایگان برای بازدید از آرامگاه سعدی بوده است. برنامه‌ای که همه ساله روز اول اردیبهشت اجرایی می‌شد.

امسال اما برنامه‌های یادروز سعدی، دچار دگرگونی شد و تمرکز برنامه‌های تخصص در تهران، زمان برپایی نشست‌های تخصصی سعدی‌شناسی و سعدی‌پژوهش شیراز را به یک روز تقلیل داد.

از طرفی جابه‌جایی زمان اجرای مراسم یادروز سعدی که همه ساله شامگاه ۳۱ فروردین در محل آرامگاه آن شاعر ادیب و حکیم سخنور، برگزار می‌شد، به شامگاه اول اردیبهشت، تاریخ بازدید رایگان از آرامگاه و سایر برنامه‌های جنبی این روز را دستخوش تغییر کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، امروز و در روز اول اردیبهشت و روز سعدی، درهای آرامگاه شیخ اجل بر روی بازدیدکنندگان بسته شد تا فضا برای برپایی مراسم شامگاه چهارشنبه، آماده شود!

امروز و در روز سعدی، برخورد نه‌چندان شکیبانه عوامل اجرایی و حفاظتی آرامگاه سعدی، با مخاطبان خصوصا دانشجویانی که برای بازدید از آرامگاه در روز سعدی، به این مکان مراجعه کرده بودند. موجی از اعتراض را در میان مردم ایجاد کرد.

مسئولان مجموعه سعدیه برخلاف رویه جاری، روز اول اردیبهشت به بازدیدکنندگان بلیت فروختند و از ساعت پس از اذان ظهر، درها را بستند تا آماده مراسم یاد روز شوند. مراسمی که مردم عادی، جایگاهی در آن نخواهند داشت و به مانند سال‌های گذشته، ورود به آن تنها با دعوت‌نامه رسمی مقدور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.