معنای مهربانی های فاطمه زهرا (س) در حسینیه عاشقان ثارالله

خبر پارسی – میعادگاه عاشقان ثارالله این بار میزبان دلباختگان مادرش بود تا در عزای ام الائمه صفات مهربانی او را از مردی بشنوند که شاگردی آیت الله فاضل لنکرانی  را در کارنامه داشت.

IMG-20160309-WA0048
حجت الاسلام دکتر رفیعی چه کوتاه و گویا از مهربانی های دختر بزرگوار پیامبر اسلام نسبت به همسر و فرزندانش گفت و به ما یادآور شد فاطمه زهرا (س)نسبت به تربیت اخلاقی ، سیاسی ،اجتماعی و دینی فرزندانش حساس بود تا آنجا که حسن (ع) را به گونه ای تربیت می کند که در سن ۷ سالگی پای منبر خلیفه اول فریاد می زند: “از منبر پدرم  بیا پائین که  اینجا جای تو نیست!” جمله کوتاهی که می شد تربیت سیاسی و دینی و اجتماعی فاطمه زهرا را در آن جستجو کرد.
دکتر رفیعی با تاکید بر تربیت سیاسی فرزندان و اینکه آنها باید بدانند چرا انقلاب کردیم و چراشهید و جانباز دادیم از بی اخلاقی های موجود در جامعه و غیبت کردن برخی سیاسیون به شدت انتقاد کرد و‌گفت: حال آدم از برخی مسائل سیاسی به هم می خورد وقتی آبروی مومنی را می ریزند تا مثلا جناحی سیاسی را تبرئه یا عَلَم کنند! نمی دانم این عده فردای قیامت چطور می خواهند پاسخگوی پروردگار باشند؟!
این روحانی خوشفکر همچنین از مستعمین خود خواست: در زندگی مردم سرک نکشند و هی نگویند از کجا آورده ای اگرچه تحقیق خوب است اما خداوند می فرماید : لا تجسسوا…
حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی از بدگمانی هم انتقاد کرد و آن را عادت مردهای بیمار دانست.او به ما یاد آور شد که غیرت بی خودی نداشته باشیم همچنانکه حضرت زهرا(س) به مسجد می رفت و خطبه می خواند و از حق علی (ع)دفاع می کرد.
این روحانی شیرین سخن همچنان از مردم خواست در آستانه سال نو کینه ها را دور بریزند و اهل وصل و رابطه باشند که عادت علمای خردمند است.
او در پایان حکایتی از فاطمه زهرا نقل کرد تا به ما بگوید:این بانوی بزرگوار اسلام چگونه از خلافت علی (ع)دفاع می کرد.رفیعی با بیان اینکه فاطمه زهرا با همسایه و اهالی مدینه مهربان بود گفت: او به مردم مدینه مهربانی کرد اما با نامهربانی آنها مواجه شد .روزی زن های مدینه آمدند خانه علی و فاطمه. یکی از زن ها خطاب به فاطمه زهرا گفت : حال شما چطور است؟ حضرت فاطمه در پاسخ این زن گفتند: به حال من چی کار داری ؟ حال علی را دریاب! چرا مردهای شما علی را خانه نشین کردند ؟! من به شما می گویم : به سه دلیل : یکی اینکه علی شجاع بود، دیگر اینکه علی خدا محور بود و سوم اینکه علی از مرگ نمی ترسید ….
سخنرانی دکتر رفیعی و شروح خانی برای حضرت فاطمه (س) که تمام شد، موج جمعیت آماده خروج از مراسم می شوند.یک پاسدار دوست داشتنی در آستانه در خروجی حسینیه عاشقان ثارالله جمعیت را با مهربانی و لبخند و پذیرایی بدرقه می کند.لبخند “رسول فلاح “که به عنوان رئیس بسیج ورزشکاران میزبانی مراسم را عهده دار بود، رضایت او از مراسم و حضور پر رنگ مردم را نشان می داد.یادم به روزهایی افتاد که فلاح مدیر عامل برق بود و انبوه تماشاگران نارنجی پوش نامش را فریاد می زدند.

اجرت با فاطمه زهرا(س) مرد دوست داشتنی ورزش فارس…

IMG-20160309-WA0038

۲۰۱۴۰۳۰۴_۱۶۲۱۲۱_resized.jpg1

IMG-20160309-WA0046

IMG-20160309-WA0047

2 دیدگاه برای “معنای مهربانی های فاطمه زهرا (س) در حسینیه عاشقان ثارالله

  1. رپورتاژی ویژه برای رسول فلاح
    ولی بعید میدونم پول بده
    فقط ارتباطات رو تحکیم میکنه
    بهم میاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.