۱۱ هزار دانش آموز عشایر در فارس مشغول به تحصیل هستند

آموزش و پرورش عشایر

آموزش و پرورش عشایر

خبر پارسی – رئیس آموزس و پرورش عشایر فارس از تحصیل ۱۱ هزار دانش آموز در ۵۰۰ واحد آموزشی این استان خبرداد.

علی عسکر نجفی عصر چهارشنبه در اولین همایش خیران مدرسه ساز عشایر فارس که در شیراز برگزار شد، افزود: ازاین ۱۱ هزار دانش آموز تعداد هفت هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی در مقطع متوسطه اول و دوم در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموز مقاطع متوسط ما در مراکز شبانه روزی مشغول تحصیل هستند، افزود: ۲۱ مرکز شبانه روزی متعلق به آموزش و پرورش عشایری در استان وجود دارد.

رئیس آموزش و پرورش عشایر فارس در ادامه سخنان خود گفت: از تعداد هفت هزار دانش آموز ابتدایی ما حدود ۶۰ درصد در چادر درس می خوانند و ۳۰ درصد نیز در کانکس مشغول تحصیل هستند و مابقی نیز در شرایط خاص درس می خوانند.

نجفی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش عشایر فارس دارای چهار نمایندگی در شهرستان‌های قیروکارزین، کازرون، فسا و فراشبند است، افزود: البته به واسطه اینکه عشایر در مواقعی از سال به استانهای دیگر می روند ما در استانهای بوشهر، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه وبویراحمد فعالیت داریم.

رئیس آموزش و پرورش عشایر فارس با اشاره به اینکه در این جشنواره سعی شد که مشارکت خیران حوزه عشایر برای کمک به دانش آموزان این بخش جلب شود، افزود: از آنجایی که بهمن بیگی در راه آموزش عشایر فارس تلاشهای فراوانی کرد این جشنواره به نام وی مزین شده است.

وی با اشاره به وضعیت تحصیل دانش آموزان عشایر فارس نیز بیان کرد: تحصیل در چادر با شرایط خاص اقلیمی و آب و هوایی کاری بسیار سخت و طاقت فرساست از این رو اولین اقدام ما در زمینه بهبود فضای آموزش و پرورش عشایر به شمار می رود و باید تلاش کنیم در این راه ابتدا چادر را به کانکس تبدیل کنیم البته که کانکس استانداردهای لازم را ندارد اما در اولین قدم شرایطی بهتر از چادر دارد.

نجفی با اشاره به اینکه در خیلی از مدارس شبانه روزی مشکل فضا داریم، بیان کرد: به عنوان نمونه در دبیرستان شهید بهشتی شیراز به لحاظ خوابگاهی دانش آموزان در شرایط اسف باری مشغول تحصیل هستند و یا در کازرون شرایط مرکز شبانه روز شهرستان در یک فضای تخریبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.