یک واعظ: مردم ساعت‌ها در شاهچراغ سینه می‌زنند اما کسی از فرهنگ عاشورا نمی‌گوید!/ تنها در شیراز است که هیچ برنامه‌ای برای ابلاغ پیام عاشورا نداریم

خبر پارسی: حجت‌الاسلام «علمدار یوسفی» از مدیران عقیدیت سیاسی فرماندهی انتظامی استان فارس و از واعظان شیراز در جمع مردم و نمازگزاران مسجد ابوالفضل شیراز گفت: عزاداری و سینه زنی برای امام حسین خوب است و سفارش فراوان به انجام آن شده اما مهمتر از آن شناخت فرهنگ عاشورا و دریافت آموزه‌های حسینی است.
وی با تجلیل از تلاش و حضور گسترده مردم شیراز در عزادارای ایام محرم ابراز کرد: سال‌هاست شاهدیم خیل عظیمی از مردم و هیات‌های عزاداری ساعت‌ها در حرم مطهر شاهچراغ عزادارای می‌کنند و سینه و سنج می‌زنند اما هیچ برنامه‌ای برای ترویج معارف عاشورا نداریم.
حجت‌الاسلام یوسفی خاطرنشان کرد: فرهنگ عاشورا فقط سینه زنی و عزاداری نیست هرچند که این عمل مهم و دارای اجر و ثواب فراوان است اما باید واعظ قدر و توانمندی باشد و منبری هم ایجاد کرد تا تجمع مردمی همه ساله در حرم مطهر شاهچراغ و سیدعلاالدین حسین به مرکزی برای گسترش فرهنگ حسینی تبدیل شود.
وی ادامه داد: جلوگیری از رباخواری و مقابله با بدحجابی و بی حجابی و پرهیز از دروغ و ریا و توجه به امر به معروف و نهی از منکر از شعائر مهمی است که حسین(ع) همواره برای ترویج آن تلاش کرد اما می‌بینیم ساعت‌ها دختر و زن بد حجاب برای عزاداری مقابل حرم شاهچراغ تجمع می‌کند و کسی هم نیست به او بگوید رفتار تو با فرهنگ حسین منافات دارد.
یوسفی ابراز کرد: در همه کشور علاوه بر سینه زنی، منبرهای وعظ و بیان فرهنگ عاشورا دائر می‌شود و مردم را با فرهنگ حسینی آشنا می‌کنند اما تنها در شیراز است که هیچ برنامه‌ای برای ابلاغ پیام عاشورا در تجمعات مردمی شاهچراغ نداریم.
وی خواستار توجه بیشتر متولیان حرم مطهر شاهچراغ و سیدعلاالدین حسین برای آشنا سازی مردم به فرهنگ عاشورا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.