یک منبع موثق اعلام کرد:ممکن است حائری شیرازی به انتخابات خبرگان ورود نکند/ پای هاشمی در میان است؟

یک منبع موثق به خبر پارسی اعلام کرد: احتمال دارد حضرت آیت الله حائری شیرازی در انتخابات خبرگان رهبری شرکت نکند.
این منبع آگاه به جزئیات تصمیم آیت الله اشاره نکرد اما احتمال وارد نشدن حائری شیرازی به انتخابات را بسیار زیاد دانست.
آیت الله حائری پیش تر نیز گفته بود: من بنا ندارم در انتخابات خبرگان کاندیدا شوم، مگر اینکه از من بخواهند که بیایم. من هنوز هیچ تصمیمی نگرفتم اما اگر خواستند، تصمیم می‌گیرم.
برخی تحلیلگران سیاسی تردید آیت الله را ناشی از فشارهایی وارده به او به دلیل حمایتش از آیت الله هاشمی رفسنجانی می دانند.
به گزارش خبر پارسی آیت الله حائری شیرازی مدتی پیش و در جریان اجلاس خبرگان رهبری، نشستی با مصباح یزدی برگزار کرد که خروجی این نشست فشار پایدارچی ها را بر او مضاعف کرد. او خود می گوید: در این جلسه به آقای مصباح گفتم، شما که می‌گوید امام با هرکس چند دقیقه می‌نشست او را می‌شناخت، چطور همین امام، آقای هاشمی را نشناخته است. مگر همین امام نبود از آقای هاشمی تقدیر می‌کرد و ایشان را دوست می‌داشت اما هر چه گفتم، آقای مصباح گفت، بحث من درباره گذشته نیست، درباره حال فعلی ایشان است، در گذشته خدماتی داشته و امروز اینطور شده است.
باید دید کدام گروه سیاسی از وی دعوت به حضور در انتخابات می کند. اگرچه اردوگاه فکری آیت الله حائری را اصولگرایی می دانند اما او بارها خود را مستقل و فارغ از حزب و گروه معرفی کرده که محافظه کاران تا کنون این تصمیم او را بر نتافته اند.در عین حال  او رابطه خصمانه ای با اصلاح طلبان فارس نداشت و به نظر می رسد گروه های سیاسی اصلاح طلب از میان او و امام جمعه فعلی شیراز برای مجلس خبرگان،حائری را فردی مناسب تر بدانند. هرچند این موضوع حدس و گمان است اما واقعیت این است که رابطه حائری با اصلاح طلبان رابطه سینوسی بود، او گاهی به اصلاح طلبان چراغ سبز نشان می داد و هرگز اجازه نداد پای منتقدینش به زندان کشیده شود.در دوره حائری اصلاح طلبان جرات نقد این روحانی صاحب دیدگاه را داشتند.

1 دیدگاه برای “یک منبع موثق اعلام کرد:ممکن است حائری شیرازی به انتخابات خبرگان ورود نکند/ پای هاشمی در میان است؟

  1. سلام شرکت گسترده مردم سفارش بسیاری از بزرگان است اما عده ای میکوشند تا با ایجاد یاس در این روز ها مردم را از شرکت در انتخابات منصرف کنند دولت روحانی باید به هوش باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.