یک دلواپس در راه برزیل + سند

خبر پارسی – خبرنگار «انتخاب» به تصویری از درخواست حمید رسایی نماینده جبهه پایداری در مجلس، برای سفر به برزیل دست یافته است.

به گزارش ایسنا، «انتخاب» در ادامه نوشت: حمید رسایی و فرد دیگری به نام «مهدی شافعی» که خود را «کارشناس و دبیر کمیته ارتقاء سلامت اداری» معرفی کرده ، طی نامه ای با سربرگ «اداره تشریفات مجلس شورای اسلامی» ، «به منظور حضور در مسابقان جام جهانی فوتبال در برزیل»، خواستار «تحویل گذرنامه های سیاسی، خدمت و یادداشت جهت اخذ روادید» شده اند.

این درخواست به امضا سید محمد یثربی «مدیرکل تشریفات مجلس» رسیده است.

این درخواست، در شرایطی انجام شده که حجت الاسلام حمید رسایی همواره خود را به عنوان منتقد ششدانگ دولت در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی مطرح ساخته است و این درحالیست که برخی بازیگران مطرح سینما، به احترام «وضعیت اقتصادی برخی مردم»، حاضر به سفر رایگان به برزیل نشده اند.

این نماینده مجلس در شرایطی «دلواپس» تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی شده که تا همین چند روز پیش، او و دوستانش در جبهه پایداری ، نگران و «دلواپس» مذاکرات هسته ای بودند و مشخص نیست در صورت سفر وی به برزیل (که احتمالاً از ۲۲ خرداد تا ۱۰ مرداد ماه خواهد بود) ، چگونه او ۵۰ روز بی خبر از مذاکرات حساس آتی هسته ای در وین، به تشویق تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی خواهد پرداخت؟

کاش جناب رسایی پاسخ دهد که اساساً حضور ایشان به چه عنوان در برزیل خواهند بود؟ آیا ایشان صرفاً به عنوان یک تماشاگر تشویق کننده و یار دوازدهم تیم ملی بر سکوهای بازی های تیم ملی به برزیل خواهند رفت؟ آیا ایشان برای بررسی «سلامت اداری» برخی ادارات برزیل راهی این کشور می شود؟ آیا به دعوت فدارسیون به برزیل می روند؟ آیا جناب رسایی به عنوان مبلغ دینی، به مسابقات جام جهانی می روند؟ اساساً ربط ایشان ، کمسیون اصل نود و سوابق ایشان با مسئله فوتبال و جام جهانی چیست؟

محمدرضا تابش نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس سعی می کند در این زمینه وجه مثبت ماجرا را ببیند. او می گوید: شاید آقای رسایی به عنوان خبرنگار می خواهد به برزیل رود.

وی در گفتگو با «انتخاب» با بیان این که «هر نماینده ای می تواند درخواست اعزام به کشورها را دهد»، گفت البته آقای رسایی خبرنگار است و روزنامه دارد و حتما به ورزش خیلی علاقمند است.

تابش اضافه کرد: اگر هر نماینده ای از طرف مجلس به ماموریت اعزام شود یا همراه وزیر یا مسئولی به جایی برود، هزینه اش از اعتبارات اختصاص گرفته دولتی خواهد بود.

این درحالیست که براساس قانون ، درصورتی که وی با این عنوان به برزیل برود ، می تواند از «حق ماموریت» هم بهره ببرد!

وی ادامه داد: البته هر نماینده ای می تواند خودش درخواست اعزام به برزیل را دهد و گذرنامه دیپلماتیک دریافت کند و خیلی از مواقع این اتفاق می افتد.

نایب رئیس فراکسیون ورزش به «انتخاب» گفت: در فراکسیون در مورد اعزام چندین نفر از اعضا بحث شد و قرار بر این شد تا با توافق وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به برزیل بروند، اما صحبتی از اقای رسایی نبود.

وی تصریح کرد: به هرحال افرادی که در حوزه ورزش فعال هستند قرار است از سوی کمیسیون ورزش اعزام شوند با این حال هنوز به نتیجه گیری نهایی نرسیده ایم.

تابش بیان داشت: گاهی اوقات نمایندگان خود هزینه ی سفر را می دهند البته ممکن است کمیسیون اصل ۹۰ بخواهد آقای رسایی را اعزام کند.

وی افزود: اینکه آقای رسایی بخواهند به برزیل بروند مشکلی ندارد، قاعدتا روزنامه ۹ دی هزینه ایشان را می دهد!

846-3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.