یک استاد دانشگاه: علل و روند مهاجرت به شهرها تحلیل شود/ ادارات صرفا در شمال شهر نباشد

خبر پارسی – یک استاد دانشگاه گفت: باید علل و روند مهاجرت به شهرها و حاشیه نشینی مورد تحلیل جدی قرار گیرد تا با گسترش حاشیه نشینی مشکلاتی نظیر سرقت و اعتیاد نیز رخ ندهد.


غلامحسین رهبرنیا توضیح داد: هر سیاستی که به نحوی منجر به افزایش بیکاری و مهاجرت به شهرها و حاشیه نشینی شود، لشگری از معتادان، سارقان و افراد دارای مشکل در پذیرش هنجارهای اجتماعی را روانه جامعه می کند که گاه تا چند نسل بر دیگران در پیرامون خود اثر می گذارند.

وی افزود: مشکلات و معضلات حاشیه نشینی تنها به بلعیدن بودجه های کلانشهر برای احداث زیر ساخت و بردن خدمات محدود نمی شود و هزینه های گزاف تر حاشیه نشینی، امکان فراهم آوردن بستر جرم خیزی و آسیب زایی است که می تواند سیاست های درست مناطق دیگر را متاثر سازد غیر از آن که نجات یک انسان گاه نجات یک جامعه را رقم زده و عدم نجات یک فرد آسیبی گسترده به اجتماعی را سبب ساز می شود.

این استاد دانشگاه بیان کرد: توسعه شهر به معنای ایجاد فرصت های بیشتر اشتغال است و این فرصت های اشتغال جاذبه ای خواهد بود برای افرادی که در شهرها اشتغال خود را از دست داده اند.

وی عنوان کرد: شهرداری باید با برنامه ریزی و پیش بینی علل و روند مهاجرت و حاشیه نشینی، کمک هایی برای حل این معضل انجام دهد، بدون شک توجه به حاشیه های شهر، متن را از لحاظ امنیت بیمه می کند.
این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متمرکز بودن ادارات و ارگان ها در محلات بالای شهر و این که هیچ کدام از ادارات حمایتی شعبه ای در مناطق پایین شهر ندارند نیز باید به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.