گشتاسبی خبر داد؛ برگزاری جشنواره ملّی عکاسی اجتماعی ویزور در شیراز

خبرپارسی – رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از برگزاری دومین جشنواره ملّی عکاسی اجتماعی ویزور با همکاری معاونت اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان فرهنگی شهرداری و دانشگاه شیراز (کانون فیلم و عکس) خبر داد.

ابراهیم گشتاسبی راد در اهمیت این جشنواره گفت: ثبت و ضبطِ موقعیت هایی از زندگی، از قدیمی ترین رفتارهای اجتماعی است که ارتباط بسیار نزدیکی با فرآیند فرهیختگی دارد، از سوی دیگر از آنجایی که هر عکس حکایتی دقیق از گروه و اجتماعی دارد که پشت سر آن می ایستد، بنابراین هنری کاملا اجتماعی و حایز اهمیت تاریخی و فرهنگی است.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در ادامه با بیان اینکه، هنر عکاسی به لطف پیشرفت های تکنولوژیک، کاری ارزان و به لحاظ فنی ساده شده است، افزود: بنابراین همه شهروندان می توانند در این برنامه مشارکت کنند و استعدادهای خود را محک بزنند.

گشتاسبی راد تاکید کرد: با توجه به گره خوردن این هنر با زندگی شهروندان و انعکاس زندگی روزمره آنها در آن می توان گفت آثار بدست آمده از این جشنواره به نوعی مستند اجتماعی و گنجینه ای غنی از میراث ملموس و ناملموس تاریخ معاصر خواهد بود.

معاون اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان فرهنگی شهرداری، هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد فضای رقابت سالم و نشاط اجتماعی، افزایش دقت و حساسیت اجتماعی در بین شهروندان، استفاده از زبان هنر در انتقال مفاهیم و هنجارهای اجتماعی، افرایش مشارکت های اجتماعی، تقویت بینش اجتماعی و ایجاد دغدغه های اجتماعی در شهروندان و هنرمندان، تقویت و ترویج هنر در سبک زندگی، ایجاد آگاهی اجتماعی و مانند آن بر شمرد.

سارا همت ادامه داد: این جشنواره با برگزاری کارگاه های تخصصی جامعه شناسی، تورهای عکاسی اجتماعی و تاریخی، نشست های تخصصی و نمایشگاه های مختلف طی ۲ ماه، ابتدا بینش و رویکرد اجتماعی مورد نیاز را در مشارکت کنندگان ایجاد خواهد کرد.

وی محورهای اصلی و فرعی جشنواره را حوزه های: نشاط اجتماعی، حقوق شهروندی، مسئولیت  پذیری اجتماعی و آسیب های اجتماعی اعلام کرد و تاکید کرد که به جهت ایجاد فرصت برابر برای شرکت عموم شهروندان و هنرمندان حرفه ای، جشنواره به دو بخش مشارکت کنندگان حرفه ای و مشارکت کنندگان در مسیر تجربه (غیرحرفه ای) تقسیم شده است.

همت در پایان تصریح کرد: علاقمندان می توانند با ثبتنام در سایت visorfestival.ir آثار خود را تا پایان دی ماه ارسال نمایند و به برگزیدگان نهایی هر دو بخش جوایز نقدی و نفیسی اهدا میگردد. وی افزود: آثار برتر در نمایشگاهی جهت مشاهده عموم شهروندان در تاریخ ۹ اسفند ماه به نمایش گذاشته می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.