گزارش کامل خبر پارسی از نشست استاندار فارس با اصحاب رسانه : آمارهای ارائه شده از سوی دولت گذشته در استان غیرواقعی است/ اگر کسی در شورای شهر رسانه ها را تهدید کرده باشد تذکر می دهم

خبر پارسی: استاندار فارس با گذشت ۱۰۰ روز از زمان انتصابش در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی به بیان عملکرد خود در این مدت پرداخت و به سئوالات خبرنگاران رسانه‌های جمعی پاسخ گفت.

به جدال های بی حاصل گذشته داریم پایان می دهیم

دکتر «سیدمحمد احمدی» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی گفت: آغاز حرکت دولت تدبیر و امید بر مبنای شکل‌گیری حماسه سیاسی و آغاز وزیدن نسیم تحول در کشور است.

وی با بیان اینکه مهمترین اصل برای هر ملتی امید است، بر ضرورت پرهیز از هرگونه تندروی و افراطی گری تاکید کرد و افزود: اگر ملتی امید نداشته باشد، مایوس و افسرده خواهد بود، ملتی که انگیزه نداشته باشد رشد نمی‌کند، کشوری که مردمش امیدوار زندگی و کار نکنند توسعه پیدا نمی‌کند.

استاندار فارس با بیان اینکه تمام فکر و ذکر و تلاش او این است که حرفی برای گفتن داشته باشد،گفت: به جدال های بی حاصل گذشته داریم پایان می دهیم.وقت گرانبهای مردم عزیز فارس را با مباحث بی خود نمی توانیم تلف کنیم چرا که عزت مردم را با حرف نمی شود تضمین کرد بلکه باید با عمل به جایگاه مطلوب برسیم.

وی بر استفاده از فکر همه نخبگان تاکید کرد و گفت:ازکسانی که دارای فکر و برنامه و نظر هستند یاری می طلبیم و اعلام می کنیم که فارس متعلق به هیچ گروه خاص سیاسی نیست و به همه تفکرات و جناح ها احترام می گذاریم و از همه استمداد می طلبیم.

تغییر چهره استان به منطقه‌ای اقتصادی، مهمترین سیاست استانداری در این ۱۰۰ روز است

 

به اعتقاد دکتر احمدی باید با تدبیر مشکلات را شناخت، راهکار را یافت و برای مردم ایجاد امید کرد اما نه امیدهای واهی. امروز هم مردم به دولت برای ایجاد تحول چه در عرصه داخل، چه روابط خارجی، امیدوار هستند.

استاندار فارس با اشاره به فراخوان عمومی برای جلب همکاری همه اقشار به همکاری در بدو ورودش به استان فارس، بار دیگر بر این موضوع تاکید کرد و گفت: بهره‌گیری از توان‌مندی‌ها و ظرفیت‌های فارس برای تغییر چهره استان به منطقه‌ای اقتصادی تاثیرگذار مهمترین سیاست استانداری فارس در این ۱۰۰ روز است.

به گفته وی توسعه متوازن و پایدار، ایجاد اشتغال واقعی و رفع بیکاری، ارتقا امنیت فیزیکی و روانی، مسجد محوری در زمینه فعالیت‌های معنوی و توجه بیشتر به روحانیت و حوزه‌های علمیه، از اهداف تبیین شده استانداری است که برای رسیدن به این اهداف، همکاران همدلی را انتخاب کرده‌ایم.

باید تفکر خودکفایی را به تفکر تسخیر بازارهای منطقه و دنیا تبدیل کنیم

دکتر احمدی اقتصادی کردن چهره استان را از مهمترین برنامه های خود برشمرد و گفت: شیوه سنتی کشاورزی و دامداری باید متحول شود.شعار ما به خودکفایی رسیده ایم و یا می رسیم تفکر درستی نیست،بلکه باید از مرز خودکفایی عبور کنیم.باید تفکر خودکفایی را به تفکر تسخیر بازارهای منطقه و دنیا تبدیل کنیم.

استاندار فارس با بیان اینکه کشاورزی در اقتصاد فارس یک اصل است و هدف نباید خودکفایی در این عرصه باشد، اظهار نظر کرد: وقتی توان تامین نیازهای کشورهای حوزه خلیج‌فارس و آسیای میانه را داریم، باید هدف را تسخیر آن بازارها قرار دهیم.

احمدی با انتقاد از کسانی که رسیدن به خودکفایی در کشاورزی را هدف می‌دانند، ابراز کرد: کشاورزی و دامداری ما را در تولید سرمایه‌ملی و رشد درآمدها و سرانه‌ها، یاری نخواهد کرد.

در تغییر مدیران دنبال انقلابی عمل کردن نیستیم

استاندار فارس با تاکید بر لزوم تغییر مدیران اظهار داشت: تغییر باید با تطور همراه باشد،ما تدبیر می کنیم اگر می خواهیم نغییری ایجاد کنیم همراه با تکامل باشد؛به این معنا که فرد بعدی که می آید تفاوت اساسی در جهت در جهت پیشرفت با مدیر قبلی داشته باشد،لذا در تغییر مدیران دنبال انقلابی عمل کردن نیستیم بلکه با احتیاط،طمانینه و آرامش عمل می کنیم و دقت را فدای سرعت نمی کنیم اما قطعا تغییرات سازنده خواهیم داشت.

رئیس شورای اداری استان فارس از انتصاب ۷۳ شهردار، براساس انتخاب شوراها، ۱۱ فرماندار و ۳ معاون فرماندار و ۴ بخشدار، ۱۱ مدیر ستادی استانداری و ۷ مدیرکل اجرایی دستگاه‌های اجرایی، در همین مدت خبر داد و با اشاره به بازدیدهای شهرستانی استاندار افزود: برنامه بازدید از شهرستان‌ها را باهدف بررسی دقیق مسائل و مشاهده وضعیت صنعت، معدن و کشاورزی و آشنایی با مشکلات مردم، آغاز کرده و تاکنون ۱۹ شهرستان از ۲۹ شهرستان را انجام داده‌ایم که در ۸ سفر، تعدادی از مدیران کل را همراه داشته‌ایم.

تغییر فرمانداران ادامه دارد / فرماندار باید مقبول مردم و کارگشا باشد

استاندار فارس تغییر در سطوح فرمانداران را تداوم‌دار دانست و گفت: برخی از فرمانداران باقی می‌مانند، برخی هم تغییر خواهند کرد،فرماندار باید مقبول مردم و کارگشا باشد، فکر توسعه‌یافته‌ای داشته باشد، برنامه‌ریز باشد و مسائل را خوب درک و حل و فصل کند، کاری به خط و ربط سیاسی هم نداشته و نداریم.

احمدی گفت: در موضوع فرمانداران و استفاده از ظرفیت‌های انسانی، خط کش سیاسی دست‌نگرفته‌ایم، همه امور این کشور، در گرو اعتدال است، هر کس که خوب عملکرده باشد، می‌تواند بماند و به‌کارش ادامه دهد.

قول های عمل ناشدنی به مردم نمی دهیم

وی مصوبات انجام شده در این سفرها را مصوباتی اجرایی و دارای پشتوانه دانست و تاکید کرد: قول های عمل ناشدنی به مردم نمی دهیم. اما در راستای اجرایی شدن برنامه‌ها و تحقق وعده‌های داده شده، ۳۰۸ مصوبه اجرایی در ۱۹ سفرشهرستانی داشتیم که عمدتا اجرایی و بدون پشتوانه نیست.

وی از تلاش برای تغییر الگوی کشت و مدیریت منابع آب زیرزمینی خبرداد و گفت: استان باید در عرصه فعالیت‌های صنعتی زمینه را برای افزایش تولید فراهم کند که با این اقدام فارس به اشتغال و ارتقا درآمد خواهد رسید.

پیگیری برای اجرای طرح ایجاد کارخانه متان‌گیری در منطقه پارسیان

استاندار فارس با بیان اینکه اگر از معادن به بهترین نحو استفاده شود و نفت وگاز را فرآوری کنیم می توانیم موفق باشیم، به پیگیری برای اجرای طرح ایجاد کارخانه متان‌گیری در منطقه پارسیان، اشاره کرد و افزود: ایجاد این صنعت بسترساز راه‌اندازی پتروشیمی‌های بر زمین‌مانده در فارس است بنابراین شیراز به حق می‌تواند و باید پایتخت انر‍ژی کشور باشد.

تشکیل کمیته بحران برای صنایع آسیب‌دیده

استاندار فارس تشکیل کمیته بحران برای صنایع آسیب‌دیده را از مهمترین برنامه‌های خود اعلام کرد و گفت: از مدیرکل صنعت خواسته‌ام که کارخانه‌ها و صنایع دارای مشکل را شناسایی کنند چرا که علت بروز مشکل برای ۷۸۰ صنعت، باید ابتدا مشخص شود تا صنایع را از بحران نجات دهیم.

۵ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای شناسایی معادن فارس، تقاضا شده است

وی ادامه داد: امکان استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی در مسیر حل مشکلات صنایع بحرانی، ایجاد صنایع‌جدید و توسعه صنعتی و اقتصادی استان، فراهم است.

به گفته رئیس شورای توسعه استان فارس تهیه طرح آمایش سرزمین و نقشه کامل معادن در دستور کار قرار گرفته و ۵ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای شناسایی معادن فارس، تقاضا شده است.

احداث مراکز نگه‌داری معتادان پرخطر و متکدیان خیابان‌گرد

استاندار فارس عنوان سومین حرم اهل بیت را به‌عنوان یک بستر برای رشد و توسعه دانست و گفت: شیراز جایی نیست که شاهد حضور معتاد، متکدی و مشکلات اجتماعی باشیم، مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ را به جد در دستور کار قرار داده‌ایم و را دنبال می‌کنیم.

وی فارس و شیراز را مهد تمدن ایران اسلامی دانست و با بیان اینکه تخت‌جمشید و پاسارگاد نمادهایی از این تمدن است و اظهار کرد: امروز و بعد از ۳۴ سال که از انقلاب گذشته است، هنوز یک مسجد در تخت‌جمشید و پاسارگاد نداریم.

وضعیت گردشگری استان تاسف آور است

احمدی با انتقاد شدید از شرایط حاکم بر وضعیت گردشگری فارس،این وضعیت را تاسف آور خواند و ادامه داد: اگر یک روز کامل را به کاخ اردشیر بابکان در فیروزآباد به عنوان یکی از آثار بازمانده از دوره ساسانیان، بسر ببریم، کمتر از ۱۰ گردشگر به این مکان می‌آیند.

قائم مقام شورای فرهنگ عمومی استان فارس با انتقاد از وضعیت موجود در عرصه‌های گردشگری خصوصا گردشگری میراثی، گفت: وضعیت فعلی پاسارگاد، تخت‌جمشید و کاخ اردشیر ساسانی و دیگر اماکن گردشگری تاریخی، مطلوب نیست، ما حداقل امکانات رفاهی، خدماتی و اقدامات جذاب برای گردشگران را در این بخش انجام نداده‌ایم.

وی با تصریح اینکه حتی در این مکان‌ها از احداث یک نمازخانه و مسجد مناسب، غفلت کرده‌ایم، گفت: ما مرمت که نکرده‌ایم، هیچ، نگهداری درستی هم انجام نداده‌ایم و این جای تاسف دارد.

همایش بین المللی قرآن با حضور ۵۰۰ قاری در شیراز

قائم مقام شورای فرهنگ عمومی استان فارس از برگزاری دو همایش فرهنگی معنوی، مسابقات قرآن سراسری با حضور ۵۰۰ قاری و نشست جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه استان‌های جنوبی کشور در شیراز، در اسفندماه خبرداد و این دو رویداد را زمینه‌ساز معطر شدن فضای فارس و شیراز با عطر قرآن و اهل‌بیت در آستانه عید نوروز برشمرد.

یک هزار و ۲۷۸ میلیارد تومان اعتبار پیشنهادی برای سال آینده

احمدی همچنین با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در خصوص بودجه، از برگزاری حلسات متعدد خبر داد و گفت: تمام دستگاه‌ها را فعال کرده‌ایم و پیشنهادها را متناسب با نیاز و ضرورت‌ها به معاونت راهبردی ریاست‌جمهوری ارائه شده است، سه جلسه طی سه‌ماه با مجمع نمایندگان فارس برگزار کرده‌ایم و ظرفیت‌های بودجه، امکان استفاده از فاینانس، در مسیر ایجاد طرح‌هایی مانند راه‌آهن شیراز- بوشهر، شیراز- کرمان، شیراز- گلگهر، آزادراه‌های مختلف، خط آهن سریع‌السیر، خط دوم آب رسانی از سد درودزن، و خط دوم قطار شهری شیراز و…. و امیدواریم بستر مناسبی برای استفاده از صندوق توسعه ملی در ابعاد ارزی و ریالی، فراهم شود.

وی تاکید کرد: اعتبارات سال ۹۲ با توجه به توضیحاتی که بارها عنوان شده، به‌شکل کامل اختصاص داده نشده و دستگاه‌های اجرایی نظیر راه و شهرسازی، برق و … به پیمانکارانشان بدهکار هستند، یعنی بیش از اعتبارات هم کار کرده‌اند.

احمدی اعتبار پیشنهادی برای سال آینده را یک هزار و ۲۷۸ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: این عدد نسبت به سال جاری، ۲۷ درصد افزایش دارد اما در اعتبارات تملک دارایی، ۳۱ درصد کاهش داریم.

سرمایه‌گذار و سرمایه پاک را به استان خواهیم آورد

استاندار فارس در خصوص جذب سرمایه‌گذار نیز گفت: سرمایه‌گذار و سرمایه پاک را به استان خواهیم آورد و از تمام توان و ظرفیت‌ها استفاده خواهم کرد، ارتباط خوبی با سرمایه‌گذاران حوزه خلیج فارس دارم، ایرانیانی که در کشورهای حوزه خلیج فارس حضور دارند به من اعتماد دارند، امیدواریم بتوانیم آنان را برای توسعه استان به‌کار گیریم.

۸۰ هزار میلیارد تومان از پول بانک‌ها از سوی وام‌گیرندگان برنگشته است

‌استاندار فارس در خصوص همراهی بانک‌ها با سرمایه‌گذاران در مسیر رشد سرمایه‌گذاری‌ها با بیان اینکه ۸۰ هزار میلیارد تومان از پول بانک‌ها از سوی وام‌گیرندگان برنگشته است، گفت: یک تصمیم حساب نشده و پرداخت تسهیلاتی تحت عنوان وام‌های خوداشتغالی و زودبازده، مشکلات زیادی را ایجاد کرده است، باید برویم و ببینیم چند واحد از این واحدهای زودبازده، به بهره‌برداری رسیده است، قبل از پرداخت تسهیلات عده‌ای بیکار داشتیم و بعد از پرداخت تسهیلات آنان را به بیکارانی بدهکار تبدیل کرده‌ایم که اغلب فراری هستند.

پیگیری برای ایجاد راکتور آب سبک در فارس

استاندار فارس همچنین با تصریح اینکه پیگیری برای ایجاد راکتور آب سبک در فارس ادامه دارد، گفت: دستگاه مربوطه تقاضای تامین ۸۰ هکتار زمین داشته که زمینی برای این طرح در نزدیکی شیراز در نظر گرفته‌ایم، البته زمین مشکلاتی دارد که باید براساس قوانین موجود دنبال و رفع شود اما آقایان هم باید آزمایش‌های مورد نظر را انجام دهند، انشاالله این موضوع را پیگیری کرده و اجرایی خواهیم کرد.

آمارهای ارائه شده از سوی دولت گذشته در فارس غیرواقعی است

استاندار فارس آمارهای ارائه شده از سوی دولت گذشته در فارس را غیرواقعی دانست و گفت: استخدام افراد در دستگاه‌های دولتی ایجاد شغل نیست، در مراسم تودیع و معارفه استاندار هم وزیر کشور پاور پوینت ارائه شده را مورد نقد قرار داد و وضعیت فعلی صنایع، گویای همه مسائل است.

احمدی با تصریح اینکه به‌دنبال آمارسازی نیست و آمارهای قبلی را هم قبول ندارد، گفت: امیدواریم تا پایان زمان حضور در این استان، با همکاری همه دلسوزان و با تدبیر و تلاش، آمار بیکاری را تک رقمی کنیم اما در رشد اقتصادی و تورم راه سختی را پیش رو داریم.

افتتاح و بهره‌برداری از ۵۹۵ پروژه در دهه فجر

استاندار فارس در پاسخ به سئوال یک خبرنگار از افتتاح و بهره‌برداری از ۵۹۵ پروژه، با اعتباری بالغ بر ۱ هزار ۲۵۵ میلیارد تومان، در نقاط مختلف استان خبرداد و در خصوص سد تنگ‌سرخ گفت: مخالفان و موافقان مسایل خود را مطرح کرده‌اند و به حتم اگر منافع بر معایب ارجح باشد به نفع مردم باشد،‌ آن را اجرایی خواهیم کرد.

دولت کارخانه‌دار و کارخانه ساز نیست، مردم نباید به امید دولت بنشینند

رئیس شورای اشتغال استان فارس با بیان اینکه مشکل اشتغال مربوط به کل کشور است، تصریح کرد: اولویت اول اشتغال است، اما دولت کارخانه‌دار و کارخانه ساز نیست، مردم نباید به امید دولت بنشینند، وظیفه دولت ایجاد بستر است و آن را انجام داده‌ایم، شهرک‌های صنعتی پذیرای سرمایه‌گذار هستند و همه مدیران هم موظف به برداشتن موانع سرمایه‌گذاری هستند.

وی در پاسخ به خبرنگاری در مورد علت عقب ماندگی استان فارس ابراز عقیده کرد: عقب‌ماندگی در فارس هست و اگر بخواهیم به توسعه متوازن و موزون دست‌پیدا کنیم باید ابتدا این عقب‌ماندگی‌ها و علل آن را به‌خوبی بشناسیم، اگر حرکت شتابانی که در مسیر توسعه کشور بعد از دفاع مقدس آغاز شد، تداوم یافته بود، اکنون باید روی هایتک کار می‌کردیم، اما امروز باید بخش اعظمی از توان را مصروف رفع عقب‌ماندگی‌ها کنیم.

قطعی برق و آب هیچ توجیهی نداشت / در دستگاه های مربوط قطعا تغییراتی خواهیم داشت

استاندار فارس در پاسخ به سئوالی در خصوص ارزیابی دستگاه‌های اجرایی، با تاکید بر اینکه ارزیابی‌ها به‌شکل مداوم انجام می‌شود، گفت: امروز برخی مدیران به‌دنبال تثبیت خود و برخی به‌دنبال اثبات خود هستند.

وی اضافه کرد: در زمان بارش برف یک مانور اجرایی کامل انجام و دستگاه‌های مرتبط به‌خوبی ارزیابی شدند، از اینکه همه حضور داشتند و پای کار بودند تردید نیست اما در این موضوع برخی‌ها تنها کار کردند و بعضی مدیران خیلی خوب کار کردند.

به اعتقاد استاندار فارس در موضوع بارش برف برخی مدیران نفهمیدند چگونه از امکانات استفاده کنند.

وی با انتقاد از متولیان برق و آب استان گفت:در بحث قطعی برق و آب هیچ توجیهی نمی توان کرد.نمی توانم برای تک نک مردم مناطق معالی آباد،گلستان،صدرا و یا شهر سپیدان توضیح دهم چرا برق و آب رفته؟هر کوچه و خیابان را که می رفتی درختان افتاده بود.مدیر باید خود را به جای مردم بگذارد،بعد تصمیم بگیرد و عمل کند.

وی با انتقاد مجدد از دسنگاه هایی که مسبب مشکلاتی برای مردم شدند،گفت: قطعا تغییراتی در این دستگاه ها خواهیم داشت.

دست مدیرکل راه و شهرسازی لارستان را باید بوسید

استاندار فارس با تقدیر از اقدام عملی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در ارسال تجهیزات کمکی به شیراز، گفت: این مدیر ماشین آلات خود را به دشت ارژن آورد و خود نیز پای کار ایستاد باید دست او را بوسید تا خستگی از او رفع شود.

وی افزود: قطع سه‌روزه آب و برق، موضوعی نیست که توجیه داشته باشد، نمی‌توان به تک تک مردم توضیح داد که چرا آب و برق قطع شد، هرس به‌موقع، تمهیدات لازم مدیریتی برای زمان بحران و بسیاری از مسایل باید مد نظر قرار می‌گرفت.

استاندار فارس با اشاره به مجدد به مشکل بارش برف اخیر درشیراز گفت: وقتی دیدم بارش برف برای مردم ایجاد مشکل کرده از استان خارج نشدم و به سمینار استانداران نرفتم .اینکه بگویند استاندار آن روزها در جلسه فارسیان که معلوم نیست در آن چه گذشت بود، این یعنی چه، مگر استاندار در یک جلسه می‌رود تفریح کند؟من از استان بیرون نرفتم تا مطمئن شدم هیچ مشکلی بر اثر برف شهروندان را تهدید نمی کند.البته عملکرد فرمانده انتظامی استان هم در این رابطه قابل تقدیر بود.

احمدی با تصریح اینکه مدیر باید در شرایط مختلف خود را جای مردم بگذارد، خاطرنشان کرد: در صدد برخی تغییرات هستیم، استانداری برج دیدبانی است و به‌خوبی همه اقدامات و فعالیت‌ها را رصد می‌کند، مدیر نباید منتظر بنشیند که ما بگوییم فلان کار انجام شود.

همه مدیران موظف به پاسخگویی رسانه‌ها هستند

استاندار فارس در ادامه با بیان اینکه هیچ رسانه‌ای را بر رسانه‌های دیگر ارجح نیست، فضای رسانه‌ای این استان را مغتنم برشمرد و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید با نقد موضوعات و کارشناسانه، مباحث را تحلیل کرده و هرجا که از نظر مسئولان دور ماند تذکر دهند.

به اعتقاد استاندار فارس نقدها باید منصفانه باشد، نه به قصد انتقام‌گیری و تخریب افراد و اشخاص، نقد عملکردها را به چالش کشده و منصفانه و کارشناسانه، موضوع را بررسی کند، اینکه چون یک مدیر، تفکر دیگری دارد،‌ او را تضعیف کنیم.

وی از رسانه‌ها و خبرنگاران و نویسندگان رسانه‌ها خواست که نقد کنند اما منصفانه و کارشناسانه.

وی حفظ آبروی مردم را از واجبات دانست و اظهار داشت:هتاکی و پرده دری کار مسلمان نیست.هرکسی سایتی دارد نباید به مردم اهانت کند.

وی با بیان اینکه همه تفکرات سیاسی را محترم می‌شماریم و از نظرات و نقدهایشان استفاده می‌کند، تاکید کرد: همه مدیران هم موظف به پاسخگویی به رسانه‌ها هستند، اما تضعیف نماینده دولت در استان، تضعیف دولت است.

اگر کسی در شورای شهر رسانه ها را تهدید کرده باشد تذکر می دهم

استاندار فارس در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر تهدید رسانه های حامی دولت از سوی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا در صحن علنی این نهاد گفت: هر کس باید حد خود را بداند و حد من به عنوان استاندار دخالت در امور قضایی نیست و ورود به حریم دیگران و تعرض به دیگران کار جالبی نیست.هرکس باید در حیطه خودش حرف بزند و اگر چنین اتفاقی در شورا افتاده باشد من تذکر می دهم.

وی افزود:حیف است در جامعه اسلامی ما ۲ برادر مومن علیه همدیگر کلماتی را ردوبدل کنند که خیلی شایسته آنها نباشد.

بنیاد حکمت صدرا اگر مفید باشد،زمینه حضورش در استان را فراهم می کنیم

رئیس شورای اداری استان فارس در ادامه درخصوص ایجاد زمینه حضور بنیادهایی مانند حکمت صدرا در استان فارس گفت: باید ابتدا ببینیم این بنیادها تاچه حد تاثیرگذار است، اگر واقعا مفید باشد، زمینه حضورشان را فراهم کنیم، گاه برخی بنیادها در شان افراد نازل می‌شود، اگر منافعی داشته و ما از آن بی‌بهره بمانیم، کاهلی کرده‌ا یم.

در حوزه فرهنگی عقب مانده ایم / تغییر مدیر فرهنگی استان ضروری است

قائم مقام شورای فرهنگ عمومی استان فارس ادامه داد: شیراز بسیاری از مزایا را داشته و باید داشته باشد، اما امروز برخی از این موضوعات خصوصا در بخش فرهنگی نیست، باید تلاش کنیم عقب‌ماندگی‌ها را جبران  و خلاهای ایجاد شده را به شکل مناسبی پر کرده و شیراز را به سرزندگی و نشاط برگردانیم.

استاندار فارس با تایید انتقادات برخی خبرنگاران در مورد حوزه فرهنگ و مشکلات موجود در این عرصه، گفت: حتی بخش کوچکی از مشکلات این عرصه را عنوان نکردید، ما علت را پیدا کرده‌ایم، اسم شیراز و فارس که می‌آید، فرهنگ و هنر و ادب و شعر و صنایع‌دستی و تمدن به ذهن‌ها متبادر می‌شود، همه باید دست به دست هم داده و شیراز و فارس را به جایگاه واقعی‌اش برسانیم.

احمدی تصریح کرد: به حتم دغدغه‌های فرهنگی را در شیراز و فارس به‌خوبی شناخته و درک می‌کنیم و امیدواریم به‌زودی به این دغدغه‌ها پاسخ داده و آنها را به شکلی مناسب و تاثیرگذار رفع کنیم. 

استاندار فارس همچنین بر تعامل با اصحاب فرهنگ و هنر و صاحبان اندیشه تاکید کرد و گفت:در حوزه فرهنگ نمی شود انقلابی کار کرد. باید با تدبیر و حساسیت وارد شد.در این مدت در نشستی که با صاحبان اندیشه و اصحاب فرهنگ داشته ایم،آسیب شناسی کردیم و در حل مشکل داریم اقدام می کنیم.معتقدم در حوزه فرهنگی عقب مانده ایم و برای جبران این عقب ماندگی باید همه دست به دست هم دهیم.

وی با اشاره بر لزوم تغییر مدیر فرهنگی استان گفت:در تلاش برای انتخاب یک مدیر شایسته هستیم و بی خیال نیستیم.

فجر و برق نماد ورزش فارس هستند/ مدیریت در حوزه ورزش استان آشفته است

احمدی همچنین وضعیت ورزش در فارس را بحرانی خواند و گفت: همه از وضعیت تیم‌های فوتبال و آنچه بر شرایط ورزش و جوانان فارس حاکم است نگرانند، تیم برق به‌دلیل مشکلات مدیریتی دچار معضل شده، فجر هم که اکنون شرایط مناسبی ندارد،نوه من می گفت فجر دارد از لیگ خارج می شود،من طرفدار پرسپولیس می شوم! فجر و برق نماد ورزش فارس و نماد پرطرفدارترین ورزش هستند، همه مسائل هم پول نیست، مدیریت حرف اول را می‌زند، مدیریت در این حوزه آشفته است، باید با برنامه‌ریزی عمل کرد.

رئیس شورای جوانان فارس با تاکید براینکه ورزش یکی از حوزه‌های اولویت‌دار مدیریتی او بوده و هست، گفت: در مدت ۱۰۰ روز اخیر به‌دلیل تراکم امور و مسائل جاری و تعدد جلسات و فعالیت‌ها، نتوانسته‌ام جلسه‌ای در این حوزه برگزار کنم اما در اولین فرصت بررسی وضعیت تیم‌های فجر و برق را در دستور کار قرار داده و دنبال خواهم کرد.

24896

24895

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.