گام های بزرگ دولت برای توسعه ورزش در مناطق کم برخوردار

خبرپارسی – مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: دولت گام های بزرگی را دررستای توسعه ورزش در مناطق کم برخوردار برداشته است.

حیدر علی کامیاب که در مراسم کلنگ زنی اولین پارک ورزشی کشور در محله علی آباد شهرستان پاسارگادسخن می گفت با اشاره به تاکید استاندارفارس مبنی بر تداوم روند اجرای عدالت اجتماعی در تامین زیر ساخت های ورزشی افزود: تا پیش از این جوانان  در مناطق کم برخوردار و  روستایی از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های ورزشی، کمترین بهره را می‌بردند، در حالی که فراهم‌سازی بسترها و توسعه زیرساخت‌ها در این مناطق و احیای بازی‌های محلی و بومی این مناطق می‌تواند نقشی اساسی در توسعه ورزش و همچنین سلامت افراد ایجاد کند.

وی با اشاره به سیاست کلی دولت مبنی بر جلوگیری ازروند مهاجرت روستاییان به شهرگفت: پایین بودن سرانه زیرساخت‌های ورزشی وکم‌توجهی به موضوع ،بروزبی‌توازنی و بی‌عدالتی، موجب محرومیت جوانان روستایی و شهرستانی از تفریح‌های سالم و مهاجرت به شهرها شده است.

دبیر شورای عالی ورزش استان افزود: توجه به ورزش برای رسیدن به نشاط و تندرستی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت است که  با جدیت ویژه‌ای توسط اداره کل ورزش و جوانان و با تاکید استاندار فارس مورد پیگیری قرار گرفته و در شاکله‌های شهرستان ها و روستا های استان نمود پیدا کرده است.

کامیاب ورزش را مهم ترین عامل در افزایش نشاط اجتماعی و مقابله با انحراف‌های اجتماعی دانست وبابیان اینکه در این خصوص  باید به اهمیت موضوع تقویت ورزش درروستاهاو مناطق کم برخوردار نگاه ویژه داشت ،از حمایت های فرماندارشهرستان پاسارگاد از حوزه ورزش تقدیر کرد و گفت: ورزش در روستاها و مناطق کم برخوردار باید به شکلی اصولی و هدفمند پیگیری شود.

 به ااعتقاد وی توسعه ورزش در این مناطق علاوه بر ایجاد نشاط و شادی اجتماعی عاملی برای شناسایی  استعدادها و ظرفیت‌های نهفته فراوان در این مناطق می شود.

گفتنی است در این مراسم که با حضور فرماندار شهرستان پاسارگاد ،امام جمعه و تنی چند از مقامات محلی برگزار شد کلنگ احداث اولین پارک ورزشی کشور به زمین زده شد.

پارک ورزشی علی آباد که قرار است با سبک و سیاقی جدید  برای اولین بار در استان و کشوراحداث شود با اعتباری بالغ به ده میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی  احداث و قرار است تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری برسد.

همچنین در این سفر با حضور مدیرکل ورزش و جوانان یک سالن بیلیاردنیز که  توسط بخش خصوصی و با حمایت دولت راه اندازی شده است،افتتاح و به بهره برداری رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.