کی بود کی بود من نبودم!/بخشی ازپل سقوط کرد،شهردار دفاع کرد،پیمانکار عذرخواهی نکرد!/ تقصیر به گردن کارگر آرماتور بند افتاد!/شهردار:قرارگاه خاتم یک سرمایه ملی است

خبر پارسی – شاید یکی از مهمترین اتفاقاتی که باعث شدبه مدیران شهری شیراز ثابت شود خبر تعطیلی نمی شناسد،انعکاس خبر سقوط و تخریب بخشی از پل کابلی  در حال ساخت ولیعصر(عج)شیرازدر روز عید فطر  بود.

اما نزدیک به یک هفته بعد شهردار شیراز درحاشیه بازدید از کارگاه احداث این پل ضمن دفاع همه جانبه از عملکرد پیمانکار این پروژه ،خطای انسانی را علت بروز چنین حادثه ای معرفی کرد.

علیرضا پاک فطرت اتفاق رخ داده در این پروژه را یک اتفاق طبیعی در بسیاری ازپروژه های عمرانی عنوان کرد و افزود: طراحی، نحوه اجرا و مصالح به‌کار برده شده در این سازه مورد تایید شهرداری است.

وی که به‌عنوان مدیرارشد  شهرداری مجبور بود جور مجموعه پیمانکار، مشاور و ناظر این پروژه را بکشد  وقوع این حادثه رانقطه منفی در عملکرد آنان ندانست وتنها  سهل انگاری و نا آگاه بودن دو کارگرو کشیدن بدون هماهنگی جک های زیر پل را علت بروز این حادثه عنوان کرد.

پاک فطرت که به نظر می رسید در این جلسه انرژی زیادی را صرف حمایت از پیمانکارپروژه کرده است در ادامه گفت: من شخصا از پیمانکار این پروژه قدردانی کرده و به عوامل آن خداقوت می‌گویم.

وی پیمانکارانی نظیر قرارگاه خاتم را یک سرمایه‌ ملی به‌شمارآورد  و گفت: نباید به‌واسطه یک حادثه که در مسیر اجرای هر پروژه بزرگ و کوچکی ممکن است حادث شود، جایگاه آنان متزلزل شود.

هرچندشهردارشیرازتاکید دارد که این پروژه هنوز هم می تواند نماد توان مهندسین استان فارس و ایران اسلامی باشد،اما خود نیک می داند که افکار عمومی دلایل مطرح شده در خصوص علت سقوط این پل را نخواهند پذیرفت.

او که  تلاش کردکارگر آرماتور بند را مقصر اصلی واژگونی بخشی از پل کابلی ولیعصر جلوه دهد اصرار داشت عنوان کند این اتفاقات طبیعی است!البته شاید هم حق با او بود در ایران هر اتفاقی طبیعی است و در شیراز طبیعی تر!

مقصر نشان دادن کارگر آرماتور بند ما را یاد وقایع کوی دانشگاه می اندازد وقتی در آن حادثه تلخ فقط یک سرباز به جرم سرقت یک ریش تراش محکوم شد!

این مساله زمانی قابل تامل می شود که وقتی نمایندگان رسانه های جمعی خواستار عذرخواهی رسمی پیمانکاراز  مردم بخاطر بروز چنین اتفاقی شدند ، نماینده پیمانکار این پروژه از عذر خواهی سر باز زد و معذرت خواهی از مردم را به جلسه دیگری موکول کرد.

شاید فشار حاصل از تحمل بار سنگین حمایت از پیمانکارو اصرار نمایندگان رسانه های جمعی مبنی بر لزوم وجودفرهنگ عذرخواهی مسولین از مردم و شاید هم عدم عذرخواهی نماینده پیمانکار از مردم باعث گردید تا در چهره شهردار خونسرد شیراز در دقایقی از جلسه نشانه هایی از خشم بروز کند .خشمی که اگر زمان این جلسه اندکی طولانی تر می شد حاشیه هایی پرنگ تر از متن بوجود می آورد.

2 دیدگاه برای “کی بود کی بود من نبودم!/بخشی ازپل سقوط کرد،شهردار دفاع کرد،پیمانکار عذرخواهی نکرد!/ تقصیر به گردن کارگر آرماتور بند افتاد!/شهردار:قرارگاه خاتم یک سرمایه ملی است

  1. برای شهردار شیراز متاسفم خدا به ما رحم کنه دیگه جرات گذر از روی پلهای شیراز رو نداریم واسه اینکه اگر خدای نکرده چنین اتفاقی بیفته باید بریم یقه کارگرارو بگیریم اوناهم که از ما بیچاره ترند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.