کمالی سروستانی خبر داد؛ اعطای بورسیه ادبی حافظ در سال تحصیلی جدید

خبرپارسی – عضو هیئت موسس و امنای موسسه آموزش عالی حافظ از اعطای بورسیه ادبی حافظ به ۳۰ نفر از علاقه‌مندان واجد شرایط خبر داد.

کورش کمالی سروستانی گفت: برای توسعه فرهنگی وادبی در کشور و توجه به دغدغه‌ها و نگرانی‌های موجود درباره وضعیت زبان و ادبیات فارسی که قرن‌های متمادی با خامه جان شاعران نامی، حراست و نگاهبانی شده و باشکوهی تمام به ما سپرده شده، از یک سوی و نیز برای حفظ حرمت این زبان و ترغیب دلباختگان و ترویج زبان و ادبیات فارسی، در دیاری که از دیرگاهان تاریخ مکتوب تا کنون، گرانیگاه ادب و زبان دیرزیست و نژاده فارسی بوده، موسسه آموزش عالی حافظ در اندیشه فراهم سازی تسهیلات بورسیه و امکان تحصیل رایگان علاقه‌مندان مستعد، در مقطع کارشناسی زبان و ادبیات فارسی است.

او افزود: بر این باوریم که با پدیداری شرایط مناسب برای امکان تحصیل رایگان علاقه‌مندان مستعد، فارغ از بسیاری از دغدغه‌های صوری، می‌توان به شناسایی و باروری استعداد‌های پنهان، برای گسترش بیشتر آموزش زبان و ادبیات فارسی که آبشخور حیات فرهنگی ماست، دست یافت.

این پژوهشگر، گام بعدی این فرآیند را تاسیس «مدرسه ادبی حافظ» خواند و گفت: در ادامه این روند و در آینده نزدیک، با تاسیس «مدرسه ادبی حافظ»، دانش، توان و تخصص این دانش آموختگان و دانش پژوهان نخبه در زمینه‌های مختلف آموزش، نگارش، تولید و خلاقیت‌های ادبی و. مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که خود گامی برای توسعه زبان و ادبیات فارسی خواهد بود.

او سپس به اهمیت توسعه آموزش زبان و ادبیات فارسی اشاره کرد و گفت: ادبیات فارسی به گونه کاربردی، به عنوان میراثی غنی در فرهنگ ایران زمین مانا شده است؛ این مانایی ثمره فرآیندی سترگ است که با پیمودن فراز و فرود‌های راهی به قدمت چندین سده، بارور شده است، به گونه‌ای که در جهان، هویت و اصالت خود را بازیافته و آشکارا نموده است که بی شک ایستایی در چنین جایگاهی را مرهون و مدیون درخشش ستارگان بی بدیل خود، فردوسی، خیام، سعدی، حافظ، مولانا و دیگر بزرگان است.

کمالی سروستانی بیان کرد: زبان و ادب فارسی اگر چه از دیرگاهان تاریخ تا به امروز حوادث پر شماری را از سر گذرانیده، اما به مدد غنای زبانی و ادبی خود، در برونداد خلق حماسه‌های سترگ و بالیدن ریشه‌ها و علایق ملی و یا سرودن حدیث اصالت عرفانی و ایرانی، پایداری و حیات خود را حفظ کرده است. زبان و ادب فارسی آیینه فرهنگ ملت و نشانه هویت و همبستگی ملی ماست.

او با اشاره به نقش زبان و ادبیات فارسی در جهان گفت: اقبال مردمان گوشه و اکناف جهان، به فراگیری نوای گوش نواز این زبان و آموزه‌های هنری و ادبی آن، نشان از دل انگیزی، غنا و پویایی این زبان دارد؛ بر این اساس ما نیز به آرزومندی فرزندانی خلف برای این میراث سترگ، می‌کوشیم.

عضو هیئت امنای موسسه آموزش عالی حافظ شیراز، گفت: علاقه‌مندان دریافت این بورسیه می‌توانند برای نام نویسی و ارائه مدارک خود از شنبه ۲۶ مرداد تا ۶ شهریور به این موسسه در خیابان نشاط شیراز مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.