کامیاب: شادی و نشاط مهمترین نیاز جامعه است

خبرپارسی – مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس از مهمترین نیازهای جامعه‌ی امروز ایران شادی و نشاط است .

حیدرعلی کامیاب دوشنبه ۳۰ بهمن در یک نشست خبری گفت: امروز به دلیل کمبود امکانات فیزیکی و تجهیزاتی در حوزه‌های ورزش و فضاهای نشاط آفرین، عموم مردم خصوصا جوانان بیشتر زمان اوقات فراغت خود را به حضور در غذاخوری‌ها و کافی‌شاپ‌ها اختصاص می‌دهند.

 او با بیان اینکه تلاش برای توسعه‌ی فضاهای ورزشی یکی از برنامه‌های ورزش و جوانان فارس برای پاسخگویی به نیاز شهروندان خصوصا جوانان بوده است، افزود: در بعضی موارد در حوزه‌های اجتماعی شاهد افسردگی‌ها و پرخاشگری‌هایی هستیم که بیش از همه جوانان را تهدید می‌کند.

 کامیاب با اشاره به تکالیفی که در برنامه‌های بالادستی مشخص شده است، لزوم توجه به ورزش‌های همگانی در کنار ورزش‌های قهرمانی و پهلوانی را یادآور شد و گفت: ما در برنامه‌های اداره کل از ابتدا مسیری را ترسیم کرده‌ایم که نتیجه آن رسین به شادابی جامعه باشد.

او با این تاکید که توفیقات اداره کل ورزش و جوانان فارس طی سه سال اخیر و به استناد آمار، خوب ارزیابی می‌شود، گفت: طی این مدت بالغ بر ۱۳۸ باشگاه را با هدف تحقق شعار سال و تحقق منویات مقام معظم رهبری تاسیس شده است؛ هر یک از این باشگاه‌ها زمینه‌ی اشتغال مستقیم حداقل ۵ نفر و اشتغال غیرمستقیم تعداد قابل توجهی را فراهم کرده است.

کامیاب اعتقاد دارد که ورزش و جوانان فارس در مسیر تحقق برنامه‌های توسعه‌ای و براساس قانون یکی از دستگاه‌های پیشرو در مشارکت با بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های ورزشی براساس قانون بوده‌ است، گفت: تاکنون تکمیل و بهره‌برداری از ۵ مکان ورزشی را براساس قراردادهای قانونی به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم و هفته‌ی آینده هم ۱۵ مکان دیگر را با درج آگهی، به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه چنین اقدامی زمینه‌ساز توسعه‌ی اشتغال و کارآفرینی و بسترساز نشاط و شادی در جامعه خواهد بود، گفت: در بحث حمایت از تولیدات داخلی و خصوصا درون استانی، قدم‌های خوبی برداشته شده‌ و حتی چمن مصنوعی مورد نیاز اماکن ورزشی را از تولید کنندگان درون استانی تهیه کرده‌ایم.

کامیاب تامین اقلام و نیازهای اداره متبوعش از تولیدی های ورزشی فارس موجب فعال شدن یکی از واحدهای تولید پارچه در اباده عنوان کرد و گفت:  در بحث ورزش قهرمانی، چشم‌انداز ورزش و جوانان، بازی‌های آسیایی جاکارتا و حمایت از رشته‌ها و ورزشکارانی بود که ظرفیت حضور در این رقابت‌ها و کسب مدال را دارند.

او گفت: این بازی‌ها تعیین تکلیف می‌کند که جایگاه ما کجاست و در کشور هم نقش هر استان را مشخص می‌کند؛ امروز ۴۸ رشته ورزشی فعال وجود دارد اما تعارف نداریم که در استان فارس بعضی از رشته‌ها توان کسب مدال نداریم لذا تنها ۱۴ رشته‌ی مدال آور را شناسایی کرده و ورزشکاران در این رشته‌ها را در حد توان حمایت کرده‌ایم.

کامیاب با بیان اینکه ۲۵۰ میزبانی رقابت‌های کشوری و بین‌المللی طی ۲ سال اخیر یکی از بی‌سابقه‌ترین آیتم‌ها در کارنامه‌ی ورزش و جوانان فارس است، گفت: در توزیع اعتبارات این موضوع لحاظ شده که به ورزش‌های مستعد مدال‌آوری در بازی‌های آسیایی، توجه بیشتری معطوف شود.

وی با بیان اینکه در حوزه‌ی ورزش‌ همگانی، ۱۵۰۰ برنامه تاکنون اجرایی شده است، از برگزاری مسابقات و المپیادهای روستایی و محله‌ای و … به‌عنوان یکی از اقدامات شایسته در این بخش یاد و اضافه کرد: یکی از برنامه‌های شاخص در ورزش همگانی، برنامه‌ی راهپیمایی داراب با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از بارزترین اقدامات امسال بوده است.

او با تاکید براینکه برگزاری چنین مراسم پیاده‌روی همگانی نشان از علاقه‌مندی مردم به ورزش دارد و اینکه اگر زیرساخت باشد مردم حاضر خواهند بود، گفت: روز هجده اسفند ماه امسال و همزمان با زادروز فرخنده دخت گرامی پیامبر(ص) برنامه‌ی پیاده‌روی همگانی و جشن بزرگی را در میانرود و ورزشگاه بزرگ پارس برگزار خواهیم کرد.

کامیاب گفت: در این روز مراسم جشنی به واسطه زادروز حضرت زهرا(س) با برنامه‌هایی ویژه تدارک دیده شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه‌ی ورزش قهرمانی گفت: در این بخش ما منتقدان زیادی داریم و بخشی از این انتقادها را نیز قبول داریم اما این انتقاد را من به رسانه‌ها دارم و آن اینکه فعالیت‌ها و موفقیت‌های خوب فارس خصوصا در حوزه‌ی بانوان از سوی رسانه‌ها و خبرنگاران این استان خوب دیده نشده است.

او با اشاره به موفقیت‌های تیم‌ هندبال شهید چمران لارستان در رقابت‌های ملی و آسیایی و موفقیت‌های اخیر این تیم در رقابت‌های غرب آسیا، خاطرنشان کرد: این توفیق‌ها برای اولین بار در تاریخ ورزش فارس خصوصا حوزه‌ی بانوان حادث شده و تداوم آن مستلزم حمایت‌های گسترده‌ی رسانه‌ها و معطوف کردن توجه مسئولان به این ظرفیت‌ها است.

کامیاب با تاکید براینکه بیشترین اعتبارات و حمایت‌ها را به نسبت دوره‌های گذشته، در حوزه‌ی فوتبال تخصیص داده‌ایم، گفت: از دو هفته قبل نگاه ویژه‌ای به سمت تیم فجر شهید سپاسی معطوف شده و امیدواریم مسیر برای صعود این تیم هموارتر شود.

کامیاب با بیان اینکه در فارس با کمبود حامی مالی مواجه هستیم، گفت: حتی بانوان در لیگ برتر با حمایت‌های مالی مستقیم اداره‌کل ورزش و جوانان فعال هستند و در سال ۹۶ بالغ بر ۲ میلیارد تومان به ورزش حرفه‌ای در تمام رشته‌های موجود کمک کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه فارس در ایجاد و توسعه‌ی زیرساخت‌ها در کشور اول هستیم گفت: سرانه‌ی ورزش استان فارس در هر ماه حدود ۴۰ هزار مترمربع افزایش می‌یابد؛ علی‌رغم اینکه تعدادی پروژه در ایام دهه‌فجر به بهره‌برداری رسید، اکنون ۱۰ پروژه‌ی بزرگ ورزشی در فارس آماده بهره‌برداری داریم که با حضور وزیر محترم ورزش و جوانان افتتاح خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.