کامیاب خبر داد:موافقت استانداری فارس با میزبانی شیراز برای مسابقات جهانی کشتی فرنگی/ رئیس هیأت کشتی پیگیرابلاغ رسمی مسابقات به استان باشد

خبر پارسی – مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با تأکید براین که استانداری فارس با میزبانی شیرازبرای مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۶ موافقت کرده است گفت: استانداری فارس در نامه مورخ هجدهم دی ۹۳به فدراسیون کشتی کشور آمادگی این استان را برای برگزاری این مسابقات اعلام کرده است.
حیدرعلی کامیاب کلانتری ، جمعه در پاسخ به اظهارات رییس هیات کشتی فارس در یکی از خبرگزاری ها که از احتمال لغو این مسابقات سخن گفته بود، در گفت وگو با ایرنا افزود: مسئول این هیأت به جای طرح مسائل در رسانه ها پیگیرابلاغ رسمی مسابقات کشتی فرنگی ۲۰۱۶ جهان به استان فارس باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس اضافه کرد:درآذرماه سال ۹۳ در دیداری که رئیس و دست اندر کاران فدراسیون کشتی با معاون سیاسی،امنیتی واجتماعی وقت استانداری فارس داشتند،از برگزاری مسابقات کشتی فرنگی ۲۰۱۶ جهان در ایران خبر دادند و احتمال میزبانی شهر شیراز را در این مسابقات مطرح کردند.
وی ادامه داد : به دنبال اعلام احتمال میزبانی شهر شیراز در این مسابقات در تاریخ هشتم دی ۹۳مکاتبه ای با امضای رئیس فدراسیون کشتی کشور با استانداری فارس انجام شد که در متن آن آمده است درصورت آمادگی آن استان برای برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۶، نسبت به پذیرش موضوع به فدراسیون کشتی ایران جهت انعکاس به اتحادیه جهانی کشتی و اخذ مجوز لازم اقدام فرمایند.
کامیاب تاکید کرد: فدراسیون کشتی در نامه مذکور آمادگی خود را برای برگزاری جلسات کارشناسی مشترک و نحوه تقسیم بندی امور در برگزاری مسابقات یادشده را نیز اعلام کرده است.
وی ادامه داد: استانداری فارس هم ۱۰ روز بعد در نامه ای اعلام آمادگی کرد که این مسابقات در این استان برگزار شود.
کامیاب گفت: چهارجلسه کارشناسی برای هماهنگی چگونگی برگزاری این مسابقات انجام شده است و دبیرخانه برگزاری مسابقات در اداره کل ورزش و جوانان فعال فارس است.
وی افزود :تاکنون هیچ گونه پاسخی از سوی فدراسیون کشتی کشور به نامه اعلام آمادگی استان برای برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۶ داده نشده که به نظر می رسد رئیس هیأت کشتی استان باید به جای پیگیری این موضوع در رسانه ها، پیگیرابلاغ رسمی مسابقات به استان باشد ونتیجه آن را به دیبرخانه برگزاری مسابقات اعلام نماید.
کامیاب باردیگر برآمادگی مجموعه استان برای برگزاری این مسابقات در شهر شیراز تأکید کرد و گفت: استان فارس با پیشینه غنی وظرفیت های مناسب خود در حوزه های مختلف از جمله عرصه های ورزشی آمادگی و توانمندی برگزاری مسابقات ورزشی در بسیاری از رشته هارا دارد که می توان به برگزاری سالیانه مسابقات رالی خاورمیانه و شمال آفریقا و همچنین مسابقات جهانی کونگ فوتوا که با حضور ۴۰ کشور جهان در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز برگزار شد اشاره کرد.
وی اضافه کرد : سایت رسمی فدراسیون جهانی کشتی (FILA ) در تقویم ورزشی خود زمان برگزاری رقابتهای کشتی فرنگی جهان ۲۰ و ۲۱ ماه may سال ۲۰۱۶ برابر با ۱ و ۲ خرداد ماه ۱۳۹۵ در شیراز اعلام کرده است که این امر فرصت مناسبی برای فراهم نمودن زیر ساخت های این مسابقات است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.