کامیاب: جوانان ثابت کردند که توانایی جامعه سازی را دارند

خبرپارسی – مدیرکل ورزش و جوانان فارس اقدامات جوانان در  قالب سمن ها را نشانه خودسازی دانست و گفت: جوانان این نسل در بسیاری از آزمون‌ها از جمله بحران سیل و پس از آن ثابت کردند که توانایی جامعه سازی را نیز دارند.

حیدر علی کامیاب که در آستانه ماه مبارک رمضان در شورای اداری اداره کل ورزش و جوانان فارس سخن می‌گفت با تبریک حلول این ماه افزود: سرمایه‌های اجتماعی، ارتباطات و شبکه های وابسته به آنها باعث تقویت حس همکاری و اطمینان در میان افراد یک جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم با باز کردن فضای اجتماعی کشور زمینه را برای ظهور، بروز و تقویت نهادهای مدنی و سازمان‌های مردم نهاد به عنوان عنصر اصلی تأثیرگذار بر تقویت حس تعلق اجتماعی فراهم ساخت، افزود: این اقدام دولت نقش مهمی را در شکل گذاری سرمایه های اجتماعی ایفا کرد.

وی گفت: بی‌شک یکی از شاخصه‌های رشد و توسعه هر جامعه‌ای سرمایه‌های اجتماعی آن جامعه است.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان استان فارس سرمایه‌های اجتماعی کشورمان را واقعیتهای ملموس و ریشه دار در دین، فرهنگ و تاریخ کشورمان دانست و گفت: همه ما دیدیم که این سرمایه ها در جریان سیل فروردین‌ماه شیراز چگونه نقش یاورگونه  خود را بازی کردند.

کامیاب عملکرد جوانان به عنوان بخش عمده و غیر قابل انکار در سرمایه های اجتماعی را در جریان سیل ستودنی و قابل تقدیر دانست و گفت: اینگونه رفتارهای نسلی که برخی گمان می‌کنند حس تعلق آنها به اجتماع کاهش یافته می‌تواند سرآغاز یک فرهنگ سازی باشد.

وی با اشاره به صدور بیانیه گام دوم توسط مقام معظم رهبری بر اهمیت سه محور اصلی این بیانیه یعنی خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی تاکید کرد و گفت: در شرایطی که بسیاری از مردم در حال گذراندن تعطیلات نوروز بودند، جوانان این شهر تا زانو در گل و لای بودند تا با کمک به همنوعانشان از درد و آلام آنها کمک کنند.

کامیاب اقدامات این جوانان را نشانه خودسازی دانست و گفت: جوانان این نسل در بسیاری از آزمون‌ها از جمله بحران سیل و پس از آن ثابت کردند که توانایی جامعه سازی را نیز دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس ترویج یاس و ناامیدی را برنامه‌ای از پیش طراحی شده برای ایجاد سرخوردگی در جامعه عنوان کرد و گفت: در گوشه و کنار می‌شنویم که با تحریم های اعمال شده توسط آمریکا دیگر نمی‌توان در کشور کاری را انجام داد اما سوال من از طراحان چنین آیات یاسی این است که مگر در ۴۰ سال گذشته ما در شرایط غیرتحریم کشور را اداره کرده ایم که حالا از تحریم‌ها بترسیم؟

کامیاب مردم ایران را قهرمانان شرایط سخت و پیچیده دانست و افزود: تحریم‌های غرب علیه کشورمان از روزهای پس از پیروزی انقلاب آغاز شده و تاکنون نیز با روش‌های مختلف ادامه یافته از این رو تحریم های اخیر نیز نمی‌تواند در اراده ملت برای ساخت ایرانی آباد خلل ایجاد کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک روز هفته شیراز، به عنوان دائمی پایتختی جوانان جهان اسلام برای این شهر اشاره کرد و گفت: در شرایطی که عربستان نمی خواست این عنوان به کشورمان اختصاص یابد با یک اراده و دیپلماسی قوی مانع از تحقق نقشه آنها شدیم تا شیراز با تکیه بر توانایی جوانان بانشاط، توانمند و پر انرژی خود بیش از پیش نزد جهانیان معرفی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس افزود: در کنار چنین ظرفیت بین المللی اکنون به خود می بالیم که نه تنها در این شهر بلکه در تعداد زیادی از شهرهای استان، ظرفیت میزبانی رویدادهای بزرگ بین المللی را داریم.

کامیاب این ظرفیت را پتانسیلی ویژه برای توسعه صنعت توریسم در بخش ورزش دانست و از معاونت توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش وجوانان خواست تا زمینه افزایش میزبانی های استان فارس در مسابقات بین المللی را در سال ۹۸ فراهم سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.