کافه کارآفرینی می تواند باعث رونق کسب و کار در فارس شود

خبرپارسی – رئیس کانون کارآفرینی فارس، با اشاره به راه اندازی کافه کارآفرینی در هتل بزرگ شیراز گفت: این کافه می تواند باعث رونق کسب و کار جدی و ایجاد اشتغال در استان فارس شود.

علیرضا ظهیر امامی در حاشیه افتتاح کافه کارآفرینی هتل شیراز در گفت و گو با خبرنگاران، ایجاد کافه کارآفرینی را ابتکاری خوب از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و افزود: اگر تاریخچه کافه های کارآفرینی را بررسی کنیم می بینیم که به ویژه در غرب پیشینه قوی دارد و باعث خلق ایده های خوب شده و ما نیز به دنبال این هستیم که این مکان به محلی برای تجمع کارآفرینان و سرمایه گذاران و تعامل و همفکری آنها در جهت رونق کسب و کار در استان فارس تبدیل شود.

او ادامه داد: کافه کارآفرینی محلی است که کارآفرینان در یک فضای جذاب با دیگر کارآفرینان، سرمایه گذاران، مسئولان، دانشجویان و استارتاپ ها به گفت و گو می پردازند و ایده های خود را به سمت عملیاتی شده و تجاری سازی پیش می برند.

وی با اشاره به ایجاد ۱۱ کارگروه تخصصی در حوزه های مختلف کارآفرینی در استان تصریح کرد: این کارگروه ها که در حوزه هایی همچون صنعت، معدن، صنایع دستی، گردشگری، بوم گردی و سرمایه گذاری ایجاد شده اقدام به شناسایی موانع کسب و کار در هر یک از این حوزه ها کرده و در نهایت، حذف یا اصلاح این موانع به تصویب کارگروه اشتغال استان خواهد رسید.

ظهیر امامی در خصوص برنامه زمان بندی فعالیت کافه کارآفرینی هم گفت: هر یک از کارگروه ها در دوشنبه هر هفته در این کافه کارآفرینی حضور می یابند و با حضور کارآفرینان، سرمایه گذاران و مسئولان دولتی به تبادل نظر می پردازند.

قانون کار نیازمند بروزرسانی است

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیز در این مراسم با اشاره به تغییرات ایجاد شده در قانون بین المللی کار گفت: امروز قانون کار کشورمان نیازمند بروز رسانی و تغییر است.

میرهادی قره سید رومیانی، در ادامه افزود: ما در حدود ۳۴ سالی که از تصویب قانون کار کشور گذشته نتوانسته ایم تغییرات بنیادین در قانون کار خود ایجاد کنیم و باید به این سمت برویم که قانون جامعی را در حوزه کار و روابط کار و اشتغال داشته باشیم.

وی، ضمن تاکید بر لزوم واگذاری امور کارآفرینی به کارآفرینان ادامه داد: در شرایط امروز و در زمان نبود قوانین صریح و صحیح به افرادی برای کارآفرینی نیاز داریم که تجربه و تخصص لازم را داشته باشند و اگر برای این منظور قانون جامعی نداشته باشیم موفق نخواهیم بود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز دولت و این وزارتخانه به سمت واگذاری تصدی امور به بخش خصوصی و حمایت از استارتاپ ها حرکت می کنند.

وی ادامه داد: باید انتخاب کنیم که آیا اولویت برای ما با کارآفرین یا با کارگر است و یا اولویت ما سیاست های دولت است؟

رومیانی افزود: اینکه چه مرجعی باید مدیریت کند در گرو داشتن یک قانون جامع است و قطعا یک قانون صحیح و جامع کمک خواهد کرد که ما در این حوزه گام های اساسی برداریم.

وی تصریح کرد: فن، علم و باور فناوری نجات بخش ما است، ما باید این اعتقاد و باور عمیق را داشته باشیم که تحصیل و دانش می تواند ما را نجات دهد و در این مسیر حرکت کنیم.

 تاکید بر لزوم رفع مشکلات مربوط به صدور خدمات فنی و مهندسی

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی نیز هم گفت: ایجاد کار و رفع گلوگاه های مربوط به اشتغال از واجب ترین اقداماتی است که باید از سوی هم مردم و هم مسئولان به طور جدی دنبال شود.

سید حسین افضلی، ضمن تاکید بر لزوم رفع مشکلات مربوط به صدور خدمات فنی و مهندسی در کشور افزود: بخش خصوصی اعلام می کند که می تواند معادل نصف نفتی که از کشور صادر می شود (در زمانی که ۲ و نیم میلیون بشکه نفت صادر می کردیم) یعنی چیزی حدود ۳۴ میلیارد دلار ارز برای کشور داشته باشم.

وی ادامه داد: قطعا موفقیت بخش خصوصی در این راه نیازمند اصلاح سیستم بروکراسی حاکم بر ادارات و قوانین و قوائد پیچیده حاکم بر کارها است.

او گفت: مجموعه مجلس در این زمینه پای کار است و هر جا دولت با مشکل مواجه است و تولید کنندگان احساس می کنند که نیاز به همکاری و همراهی مجلس است با جدیت پیگیری و همراهی خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.