چرخش اولین توپ در زمین ورزشگاه پارس

خبرپارسی – محمود شبان سروستانی:

ورزشگاه پارس شیراز در حالی اولین بازی رسمی را در خود تجربه کرد که بیش از بیست سال از آغاز ساختنش می گذرد و در طی این سال ها بی مهری ها و ناملایمات بسیاری را دید تا با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و سپردن سکان ورزش فارس به حیدر علی کامیاب، کمر همت به گذاشتن نقطه پایان بر قصه پر غصه ساخت زیبا ترین ورزشگاه کشور بسته شد .

روز گذشته قرعه اولین بازی به نام تیم تازه از راه رسیده  قشقایی شیراز افتاد تا نامش  در خوشایند ترین فصل از تاریخ ورزش فارس  ثبت شود و تیم های ریشه داری چون برق شیراز و حتی فجر شهید سپاسی در حسرت این رخداد بزرگ ورزشی بمانند .

ابتدا بنا شد تا یک رکورد دیگر نیزدر اولین بازی ورزشگاه پارس رقم بخورد

و آن ورود خانواده ها به ورزشگاه بود که درفضای مجازی بیانیه ای مبنی بردعوت از خانواده ها برای حضور همگانی در ورزشگاه منتشر شده بود که بعد از حدود یک ساعت عنوان شد به دلیل مخالفت یکی از نهادهای مسئول، این دعوت لغو شد تا همچنان خانواده ها پشت درب تنگ نظری ها بمانند .

ورزشگاه ۵۰ هزار نفری پارس شیراز یکی از ورزشگاه های زیبا و مدرن کشور محسوب می شود که می تواند پذیرای بازی های مهم بین المللی باشد لذا می طلبد تا با آوردن مسئولین تصمیم گیر در وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال ظرفیت قابل تامل، ورزشگاه پارس را معرفی و زمینه را برای این مهم فراهم کنند .

با راه اندازی ورزشگاه بزرگ پارس به نظر میرسد که حلقه مفقوده فوتبال شیراز وفارس کامل شد اما درد فوتبال شیراز به تنهایی نداشتن فضای مناسب مسابقه نیست و مشکل اصلی در بحث فنی این رشته پر طرفدار نهفته است و آن نداشتن تیم در لیگ برتر و در کل افت چشمگیر فوتبال در فارس است .

فوتبال در فارس از دیرباز در سطوح بالای کشور مطرح بوده است و حرف های بسیاری برای گفتن داشته که متاسفانه به دلایلی روشن از تب و تاب افتاد و کم کم به حاشیه رفت و در واقع کرکره مدرسه بازیکن سازی فوتبال فارس که همه ساله بازیکنان با استعدادی به لیگ برتر معرفی می کرد پایین کشیده و به فراموشی سپرده شد .

به هر تقدیر دیروز ورزشگاه پارس با انجام یک بازی از لیگ یک رسما کار خود را آغاز کرد و اکنون زمان پرداختن به اصل این رشته ورزشی است که بر خلاف رسم و روش گذشته که معمول بوده افراد ذیربط گناه سقوط و عدم صعود را به گردن یکدیگر انداخته و هیچ گونه ریشه یابی انجام نمی شد، گروهی متشکل از صاحب نظران و افراد توانمند برای بررسی و آسیب شناسی علل افت فوتبال فارس تشکیل داده و سپس با تدوین یک برنامه زمان بندی شده راه را برای رسیدن به جایگاه واقعی فوتبال شیراز هموار کنند .

در این میان متولی ورزش استان با توجه به تدبیر و اندیشه ی مثبتی که از وی سراغ داریم زمینه را برای حل معضل کهنه فوتبال فارس آستین را بالا زده و همانگونه که مشکل ۲۰ ساله ساخت ورزشگاه را حل کرد، گره چند ساله عدم صعود تیم های شیرازی را باز کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.