پژوهش جهرمی: استان فارس پیشتاز در امر مبارزه با قاچاق کالا است

خبرپارسی – معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس  با تصریح اینکه اقدامات شاخصی براساس آمار موجود در سال‌های ۹۲ تاکنون برای مبارزه با قاچاق کالا در فارس انجام شده است، گفت: این موضوع استان را پیشتاز در امر مبارزه با قاچاق کالا کرده است .

هادی پژوهش‌جهرمی عصر یکشنبه ۱۰ تیر در یک نشست خبری قاچاق کالا و ارز با اشاره به اهمیت مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اهتمام دولت به این امر، گفت: فارس از یک قرن پیش تاکنون همواره کریدور کالای قاچاق بوده است.

وی با تصریح اینکه موضوع قاچاق کالا باید ریشه‌ای حل و فصل شود، گفت: در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خصوصا در سال‌های اخیر اقدامات مناسبی با برنامه‌ریزی در کشور و استان فارس اجرایی شده است تا موضوع به شکل ریشه‌ای حل شود.

پژوهش با تصریح اینکه در مبارزه با قاچاق کالا، شبکه‌های سازمان یافته و انبارهای بزرگ مد نظر بوده است، گفت: تلاش کرده‌ایم با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌ها خصوصا نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و قضایی، به شکلی مناسب برخورد کنیم.

او با تاکید براینکه مبارزه با قاچاق کالا امری دشوار بوده است، گفت: مبارزه با قاچاق کالا به دلیل آنکه منافع برخی را به مخاطره می‌اندازد، با دشواری‌هایی همراه بوده است، چه بسا قاچاقچیان کلان عواملی را جلو بیندازند و بعضا حتی مظلوم نمایی کنند که ای وای امنیت اقتصادی وجود ندارد.

پژوهش با تصریح اینکه اقدامات شاخصی براساس آمار موجود در سال‌های ۹۲ تاکنون برای مبارزه با قاچاق کالا در فارس انجام شده است، این استان را پیشتاز در امر مبارزه با قاچاق کالا دانست و تاکید کرد که این روند با قوت ادامه خواهد داشت.

معاون استانداری فارس در عین‌حال آگاهی بخشی به جامعه در خصوص نحوه‌ی شناخت کالای قاچاق و تاثیرات این کالاها بر سلامت فردی و اثرات گسترده اقتصادی آن، گفت: با این هدف، نمایشگاهی در شیراز برپا خواهد شد.

پژوهش گفت: در این نمایشگاه، کالاهای قاچاق که سلامت افراد را با مخاطره مواجه می‌کند به نمایش گذاشته شده و شیوه‌ی شناسایی این کالاها به افراد آموزش داده می‌شود.

او در ادامه با گلایه از برخی رسانه ها، با بیان اینکه، امروز شرایط ناپایداری در جامعه حاکم بوده و فشارهای روحی و روانی فراوانی به مردم وارد می‌شود افزود: نباید با انعکاس برخی مطالب و استفاده از برخی عناوین برای اخبار، تنش و فشارهای بیشتری به جامعه وارد کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با ابراز گلایه از نحوه انتخاب تیتر و مطالب و اینکه طی روزهای اخیر یکی دو روزنامه در استان فارس مدام پالس‌های منفی به جامعه ارسال کرده‌اند، تاکید کرد که در شرایط ناپایدار کنونی، رسانه‌ها باید بیش از گذشته برای تزریق امید به جامعه تلاش کنند .

پژوهش با تصریح اینکه قصد تحلیل مسائل و پرداختن به علل بروز شرایط کنونی و دست‌ها و عوامل موثر بر آن را ندارد، گفت: تحریم‌ها همیشه بوده است اما امروز شرایط متفاوتی وجود دارد و آمریکا می‌خواهد به زعم خود با افزایش فشارها و گسترش تحریم‌ها، شرایط متفاوتی نسبت به قبل ایجاد کرده و امنیت موجود را به فضایی ناامن بدل کند.

او با بیان اینکه پرداختن به تاثیر سوء مدیریت‌ها از سوی هر فرد یا گروهی، نیازمند فرصتی کارشناسانه است، گفت: باید رسانه‌ها و خبرنگاران خود را جای شهروندان و عابرانی بگذارند که هنگام عبور از مقابل پیشخوان مطبوعات فروشی‌ها، بادیدن تیترها و عناوین برخی اخبار، دلشان از امید خالی می‌شود.

پژوهش گفت: برخی عناوین به گونه‌ای است که انگار همه در این کشور دزد و غارتگر هستند و هیچ کاری انجام نشده و نمی‌شود؛ ما منکر و مانع اطلاع‌ رسانی سریع، صریح و شفاف نیستیم و خودسانسوری را ترویج نمی‌کنیم اما اگر یک نفر دچار خطا شد نباید همه را خطاکار جلوه داد.

او با تصریح اینکه امروز جامعه به اندازه کافی از بی‌اعتمادی مردم نسبت به مدیران پر شده است، گفت: نمی‌گویم تعمدی در کار بوده است؛ اما گاهی برای آنکه مخاطب را جذب کنیم، با تیترها و عناوین انتخابی، امید را در جامعه کمرنگ می‌کنیم.

پژوهش با بیان اینکه تمام رسانه‌های استان فارس مخاطب او در این موضوع نیست، گفت: نباید با روح و روان مردم بازی کرد، فشار روحی به اندازه کافی وجود دارد؛ امروز آمریکا با پول کشورهای مرتجع عربی، تلاش می‌کند تا ضعف‌ها را بزرگ جلوه داده و شیرازه امور را بگسلد.

او ضمن تاکید براینکه رسانه‌ها در بیان خطاها و مشکلات ورود کنند اما نحوه‌ی اطلاع‌رسانی به گونه‌ای نباشد که امید مردم از بین برود، گفت: رئیس دولت سابق افاضاتی داشته؛ برخی رسانه‌ها طوری این را نوشته‌اند که انگار او اکنون منجی است و دیگران ضایع کننده حقوق ملت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.