پنجره واحد فیزیکی آغاز کسب و کار استان فارس افتتاح شد

خبرپارسی – آیین افتتاح پنجره واحد فیزیکی آغاز کسب و کار استان فارس با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و استاندار فارس در محل اتاق بازرگانی برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اتاق، جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس در این آیین که به صورت همزمان در چهار استان کشور برگزار شد، بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین معضلات فضای کسب  و کار در کشور، طولانی بودن فرایند اداری صدور مجوزها است.

وی افزود: بارها از سوی بخش خصوصی بر ارتباط الکترونیکی میان سازمان‌های مرتبط تاکید شده اما سازمان‌های مهم مانند تامین اجتماعی و امور مالیاتی به بهانه‌های مختلف از این امر سر باز می‌زنند.

رازقی اظهارداشت: در شرایط اقتصادی کشور تلاش بخش خصوصی همواره بر این بوده که بتواند در فضای کسب و کار مساعد نقش خود را به عنوان فعال اقتصادی ایفا کند اما زمینه سیاسی و اقتصادی کشور باعث شده که در اغلب گزارش‌های بین‌المللی مانند انجام کسب و کار نتوانیم جایگاهی در خور و شایسته ظرفیت‌های کشور کسب کنیم.

وی اضافه کرد: اقداماتی همچون تصویب قانون بهبود فضای کسب و کار نیز در سال ۹۰ انجام گرفت اما این قانون هم به طور کامل اجرایی نشد.

رییس اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: همچنین اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ابلاغی رهبر معظم انقلاب نیز می‌توانست انقلاب اقتصادی در کشور ایجاد کند که این مساله هم محقق نشده و وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌تواند در این زمینه نقش آفرینی کند.

رازقی عنوان داشت: هم‌ اینک و با توجه به تورم و رکود حاکم بر اقتصاد کشور و نوسانات شدید نرخ ارز، صادرات به عنوان یکی از متغیرهایی که همواره می تواند راهکار عبور از این شرایط سخت باشد هم با ناملایمات بسیاری مواجه است.

وی تصریح کرد: پیمان‌سپاری ارزی اهرمی است که بانک مرکزی از آن برای جبران کسری درآمدهای ارزی بهره می‌برد و فشار را بر دوش سرمایه‌گذاری می‌گذارد که مسیر شفاف و درستی برای اجرای تعهدات ارزی آنها مشخص نشده اما تهدید به تعلیق یا ابطال کارت بازرگانی آنها در صورت عدم ایفای تعهدات ارزی می‌شود.

رازقی افزود: چنین رویه ای برای این بخش از جامعه که تلاش دارد چرخ اقتصاد را به حرکت درآورد شایسته نیست و بانک مرکزی مسیر درستی انتخاب نکرده است.

وی، آغاز فعالیت پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در چند شهر کشور از جمله شیراز را اقدامی مطلوب دانست و گفت: با راه‌اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار، مدت زمان لازم برای شروع کسب و کار از ۷۲ روز به ۷۲ ساعت کاهش می‌یابد و متقاضیان راه‌اندازی کسب و کار می‌توانند ظرف مدت سه روز مجوزهای لازم را اخذ و فعالیتشان را آغاز کنند.

رازقی بیان کرد: امیدواریم با توجه به دولت الکترونیک زمان صدور مجوزهای راه‌اندازی کسب و کار که از ۷۲ روز به ۷۲ ساعت تقلیل یافته به یک ساعت کاهش یابد.

در این آیین به طور همزمان و با حضور وزیر اقتصاد و دارایی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در چهار شهر شیراز، مشهد، تبریز و اصفهان راه‌اندازی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.